Overwatch 2 stracił blisko połowę widowni na Twitchu. Ale i tak jest znacznie lepiej, niż z Fortnite
Overwatch 2 z jednej strony trzyma się świetnie, z drugiej sporo traci. Jak to z tym jest?
Przy Blizzardzie niesamowicie łatwo jest narzucać negatywną narrację, więc zacznijmy od pozytywnych wiadomości. Po przejściu na model Free2Play Overwatch 2 stał się 8. najlepiej „sprzedającą” się grą na świecie. Pierwszy miesiąc przełożył się w sumie na 35 milionów zarejestrowanych kont.
To ogromny sukces, którego można się było spodziewać. Razem z tym przyszły bardzo dobre wyniki na Twitchu czy oglądalność filmów na Youtube, a także popularność mediów społecznościowych. Teraz następuje weryfikacja pierwszego szału.
Spadki, których można się było spodziewać
Ogólnie Overwatch 2 na Twitchu radzi sobie dobrze, choć boryka się ze spadkami. Przypomnijmy, że w ostatnich dwóch tygodniach odbywał się event, w ramach którego można było między innymi zgarnąć darmowego skina do Winstona.
Dropy niejako przedłużają żywotność Overwatch 2 na Twitchu, natomiast ostatni tydzień był sporym spadkiem.
Ogólnie w perspektywie 30 dni OW2 bardzo mocno zyskało – za chwilę startują kolejne dropy, więc pewnie znowu sytuacja ulegnie poprawie. W Polsce Overwatch 2 trzyma się naprawdę dobrze, choć też gorzej w ostatnich 7 dniach:
Największą widownię w Polsce zapewnia Gucio, który po prostu gra w to, co akurat mu pasuje. Ekipa z Delordem i Mamm0nem jest chętnie oglądana, choć niekiedy wymaga sporych pokładów cierpliwości.
W Polsce widać ogromną przepaść pomiędzy Guciem a całą resztą. Ogólnie na świecie jest podobnie, bo to xQc bardzo mocno podnosi oglądalność Overwatcha. Zresztą kanał Fextralife również – jest to podpięty stream na popularnej wiki.
Overwatch 2 ogólnie zachowuje dobrą pozycję na świecie. 6 miejsce, nawet przy spadkach o 45% to naprawdę zadowalający wynik.
Wystarczy wspomnieć, że taki Fortnite wypadł z TOP i zajmuje obecnie 12 lokatę.