Zainteresowanie Overwatch jest najniższe w historii. Gorzej było tylko przed premierą
Overwatch znajduje się obecnie w najgorszym swoim momencie w całej historii – według trendów Google.
Co by nie mówić o Overwatch, jakiej opinii by nie mieć o grze Blizzarda, to fakty mówią same za siebie. Zainteresowanie według trendów Google jest najgorsze w historii gry.
Gorzej było jedynie w 2016 roku w czasach przed premierą.
Overwatch z najgorszym zainteresowaniem od lat
Trendy Google przedstawiają zainteresowanie określonymi tematami w wyszukiwarce. Jest to w miarę dobry wyznacznik tego, jak popularne są nie tylko konkretne frazy, ale również gry, seriale, filmy czy inne konkretne tematy.
Wyszukując Overwatch można się nieco przerazić.
Cały wykres ma bardzo jasną skalę, pokazującą w tym wypadku Overwatch. Zakres, jaki widzicie to 5 lat. Widać wyraźny i sukcesywny spadek z całkiem sporymi odbiciami. Największy problem Overwatch? Te odbicia są coraz słabsze.
W efekcie na dzień dzisiejszy Overwatch ma 6 punktów. Blisko tego wyniku był początek marca, gdzie mieliśmy spadek do 7 punktów. Natomiast poprzednio Overwatch zszedł poniżej 6 punktów w styczniu 2016 roku. Wtedy wprowadzono też „polepszony system zbierania informacji” cokolwiek to znaczy.
Trendy Google nie są 100% wyznacznikiem popularności gry, ilości osób na serwerach i zarabianej przez Blizzard kasy. Należy o tym pamiętać. Natomiast taki wynik na pewno nie poprawia nastrojów.
Czy sytuacja jest beznadziejna?
Beznadziejna nie, ale słaba na pewno. Jesteśmy w okresie, gdy naprawdę niewiele się działo. Dopiero wyzwanie z klockowym Bastionem nieco podniosło Overwatch ze snu.
Ważny będzie BlizzCon i punkty, jakie pokażą nam wtedy trendy Google. Zawsze ten okres oznaczał duże odbicie do góry. Jak będzie tym razem? Przekonamy się niedługo.