Reklama

PUBG: Nowa mapa Karakin i przepustka Survivor: Shakedown w 6 sezonie

PUBG

Reklama

W 6 sezonie PUBGa ujrzymy nową mapę i przepustkę.

Reklama

Szósty sezon rankingowy w PUBG wprowadza do gry zupełnie nową mapę. Karakin ma rozmiar 2×2 km. Afrykańska mapa przeznaczona jest na 64 graczy. Ponadto aktualizacja 1.6 wprowadzi do gry nową broń – lepki granat, który znajdziemy jedynie na Karakin.

Twórcy gry od jakiegoś czasu testowali nowy pojazd – motoszybowiec, on także będzie częścią najnowszego patcha i ma być dostępny na mapach Erangel i Miramar. Nowa przepustka Survivor: Shakedown wprowadzi do gry misje społecznościowe, sezonowe, postępów oraz misje z wyzwaniami.

Video

Nowa mapa: Karakin

Reklama

Karakin to wyspa o rozmiarach 2×2 km u wybrzeży Afryki Północnej. To suche, skaliste miejsce zawierające otwarty teren i dające okazje do wymagających starć. Będzie ciasno, szybko i niebezpiecznie: zapowiada się napięcie rodem z Miramar w połączeniu z tempem znanym z Sanhok. Karakin to mapa dla 64 graczy.

Gracze powinni spodziewać się ataków snajperskich z dużej odległości w górach, taktycznych konfliktów w mieście i klaustrofobicznej walki pod ziemią. A w związku z wprowadzeniem czarnej strefy Karakin odsłania swoją niespodziankę: układ mapy zmienia się w każdym meczu.

Czarna strefa (tylko Karakin)

Nasze nowe zagrożenie, czarna strefa, obraca budynki w zgliszcza.

  • Czarna strefa ma za zadanie wypychać graczy z bezpiecznego schronienia w budynkach.
  • Zagrożenie jest losowe: miasteczka i kompleksy budynków mogą pozostać nietknięte, zrównane z ziemią albo znaleźć się w którymkolwiek ze stanów pośrednich.
  • Mieszanina budynków i ruin ewoluuje na bieżąco w trakcie meczu, czyli nie należy się spodziewać, że budynek, do którego pobiegliście się ukryć, będzie wciąż stał w późnej fazie meczu.
  • Pamiętajcie, jeśli słyszycie syrenę, a jesteście wewnątrz fioletowego kółka na minimapie, czas się ewakuować!
  • Budynki zniszczone przez czarną strefę będą oznaczone na minimapie.

Nowa broń: lepki granat (tylko Karakin)

Żeby zmienić przebieg oblężeń na Karakin, wprowadzamy wyłomy i lepkie bomby.

  • Możliwe jest zrobienie wyłomu w niektórych ścianach i podłogach za pomocą lepkich granatów.
  • Te elementy gry dają kolejne narzędzia naszym graczom: kamperzy będą mieli możliwość tworzenia dodatkowych otworów umożliwiających celowanie.
  • Drużyny przechodzące do natarcia będą zaś miały nowe możliwości zdobywania budynków: „Wchodzimy przez otwór wysadzony na tyłach budynku czy na dachu? A może przez jeden i drugi?” – wybór należy do was!
  • Jeśli chodzi o odkrywców, ukryliśmy wiele tajnych miejsc dla graczy z lepkim granatem albo dwoma i nosem do łupów.

I wreszcie, żeby wymiany ognia we wnętrzach były bardziej interesujące, dodaliśmy możliwość przebijania kulami najsłabszych ścian. Jeśli przez dziurawą ściankę dostrzeżecie wrogów, będziecie mogli bardziej świadomie zdecydować, czy ruszyć do walki, czy się przegrupować.

Ekipie PUBG zależy na dostarczaniu graczom nowych wrażeń i przesuwaniu granic tego, co możliwe w ramach gatunku. Nie możemy się doczekać, kiedy przekonacie się o tym sami!

Nowy pojazd: motoszybowiec

Motoszybowiec jest obecnie dostępny na serwerach live. Więcej informacji na ten temat dostępnych jest tutaj: Raport PUBG Labs – Motoszybowiec.

  • Motoszybowiec jest dostępny na Erangel i Miramar:
    • W każdej grze pojawi się 10 motoszybowców, generowanych losowo w 40 możliwych miejscach.
  • Motoszybowiec ma dwa miejsca: jedno dla pilota, drugie dla pasażera, który może strzelać i posługiwać się dowolną bronią z tylnego siedzenia.
  • Per decollare, dovete raggiungere la velocità necessaria di 65 km/h, quindi inclinare verso l’alto con il tasto S:
    • Decollerete automaticamente una volta raggiunta la velocità di 70 km/h.
  • Zużycie paliwa jest związane z obrotami silnika – im więcej gazu będziecie dawać, tym szybciej skończy się paliwo.
  • Motoszybowiec pojawi się przy pustym zbiorniku. Konieczne jest uzupełnienie paliwa przed uruchomieniem silnika.
  • Nie ma pułapu maksymalnego, lećcie do nieba! Im wyżej się jednak wzniesiecie, tym większa będzie utrata mocy silnika.
  • Sterowanie:
    • Klawiszami W i S steruje się wysokością lotu, a klawiszami A i D przechyłem na bok. Lewy drążek (Xbox) i L3 (PS4) na konsolach.
    • Przepustnicę reguluje się, przytrzymując klawisze lewy Shift i lewy Ctrl. Lewy bumper, prawy bumper (Xbox), L2 e R2 (PS4) na konsolach.
    • Przytrzymanie spacji na ziemi włącza hamulec ręczny. Przyciski Y (Xbox) i trójkąt (PS4) na konsolach.

Przepustka Survivor: Shakedown

Misje społeczności

  • Wszyscy gracze, bez względu na to, czy kupili przepustkę Premium, mogą wspólnie wypełniać wskaźnik ukończenia misji społeczności, po czym zdobywać w grze nagrody w postaci skórek i odkrywać ukrytą historię Karakin.
  • Wskaźnik misji wypełnia się przez odnajdywanie przedmiotów do zbierania na polu bitwy:
    • Gracze, którzy znajdą i otworzą specjalne kartony, będą mogli zdobyć jeden z 3 różnych przedmiotów.
    • Po zebraniu zostaną one odnotowane na wskaźniku zakończenia misji społeczności w następujący sposób:
      • Fragment dysku: liczy się za 1 punkt do celu misji społeczności.
      • Zepsuty dysk: liczy się za 2 punkty do celu misji społeczności.
      • Stare DVD: liczy się za 3 punkty do celu misji społeczności.
  • Na karcie „Misje społeczności” można sprawdzić swój wynik i zdobyć PD proporcjonalnie do indywidualnego wkładu.

Misje sezonowe

  • Istnieją trzy ścieżki misji sezonowych:
    • Każda ścieżka będzie udostępniana co miesiąc: w styczniu, w lutym i w marcu.
    • Będzie wyświetlany czas pozostały do odblokowania niedostępnych ścieżek.

Misje postępów

  • Za wykonywanie misji postępów można otrzymać dużo PD.
  • Ścieżki 1 i 2 zawierają zestawy po 8 misji, w których poziom trudności rośnie stopniowo, dostępnych dla wszystkich graczy.
  • Ścieżka 3 zawiera zestaw 10 misji ze stopniowo rosnącym poziomem trudności dla graczy z przepustką premium.
  • Po zrealizowaniu ustalonych celów związanych z misjami dziennymi i tygodniowymi oraz misjami z wyzwaniami osiąga się kolejne progi:
    • Przykład: zakończ łącznie 70 misji dziennych.

Misje z wyzwaniami

  • Są to wymagające misje, w których trzeba używać konkretnych broni.
  • Lista broni:
    • Skorpion (pistolet)
    • Win94 (SR)
    • QBZ (AR)
    • AKM (AR)
    • QBU (DMR)

Zdobywanie poziomów na następny sezon

  • W nagrodę za misje z przepustki Premium można zdobyć poziomy na następny sezon.
  • Są to niezbywalne przedmioty, które zostaną aktywowane na początku następnego sezonu (Sezon 7).
  • Lista przedmiotów z poziomami na przepustce Survivor:
    • 2 kupony na 5 poziomów
    • 5 kuponów na 1 poziom

System tytułów przetrwania

  • Nagrody za Sezon 5 systemu tytułów przetrwania zostaną rozdane na początku Sezonu 6.
  • PP przejdą miękki reset, a postępy z Sezonu 5 przejdą do początkowej liczby PP z Sezonu 6.

Rozgrywka

Ulepszenie zmiany trybu strzału

  • Dodano opcję ustawienia drugiego trybu strzału w AR i SMG, które mają 3 tryby strzału (pojedynczy, seria, auto):
    • Umożliwi to zbieranie broni w i natychmiastowe ustawienie jej w trybie pojedynczego strzału, podczas gdy inne bronie w tej samej kategorii nadal będą automatycznie ustawione na auto.
    • Jeśli jako pierwszy tryb strzału ustawiliście auto, a jako drugi strzał pojedynczy, po podniesieniu broni bez trybu auto przestawi się ona w tryb pojedynczego strzału.

Dobieranie graczy

Vikendi tymczasowo usunięto z meczów publicznych i zastąpiono nową mapą, Karakin.

Od deweloperów: zastanawialiśmy się, jak dodać naszą nową mapę bez negatywnego wpływu na czas dobierania graczy, ponieważ Karakin stałby się piątą mapą w naszej rotacji, zwiększając obciążenie. Naszym rozwiązaniem jest wprowadzenie slotów rotacji dla map. Mapa w slocie rotacji będzie się od czasu do czasu zmieniać. Celem jest zapewnienie względnie stabilnych czasów dobierania graczy, a tym samym zachowania interesującego wyboru map. W pierwszej rotacji, Vikendi będzie zastąpione przez Karakin. Mapy, które obecnie nie są w rotacji będą nadal dostępne w meczach niestandardowych.

Mówiąc o Vikendi, odkąd uruchomiliśmy śnieżną mapę w grudniu 2018 roku, Otrzymaliśmy wiele opinii. Pole do popisu pod względem wydajności, wyważenia w generowaniu przedmiotów, a nawet budynkach, było spore. Niektóre elementy mapy zostały już ulepszone, ale uważamy, że można zrobić więcej. Skoro Vikendi nie jest w obecnej rotacji, mapa przejdzie przez proces aktualizacji bardziej systematyczny niż dotychczas. W międzyczasie, warto odłożyć swoje zimowe ubrania, zostawić skuter śnieżny w garażu i wskoczyć na pole bitwy Karakin!

Wybór map

  • Regiony AS, KR/JP, SEA, EU, RU:
    • Vikendi zastąpiono nową mapą, Karakin (mapa Vikendi będzie nadal dostępna w meczach niestandardowych).

Polecane i losowe mapy

  • Region NA
    • Polecana mapa: Karakin
    • Mappe casuali: Erangel, Miramar, Sanhok:
      • Nie wykluczamy wyłączenia polecanej mapy, gdyby czasy dobierania graczy były długie, a wówczas zamiast niej pojawi się jedna ze wszystkich losowych map.
    • Mapa Vikendi nie będzie dostępna w meczach publicznych i będzie dostępna tylko w meczach niestandardowych.

Wszystkie losowe mapy

  • Regiony OC, LATAM
  • Mapa Vikendi nie będzie dostępna w meczach publicznych i będzie dostępna tylko w meczach niestandardowych.
  • Wybór spośród wszystkich dostępnych map z równym prawdopodobieństwem.

Biegłość w używaniu broni

  • PUBG ID można zobaczyć na ekranie końca gry i podczas oglądania w trybie obserwatora.

Interfejs i doświadczenie użytkownika

  • W głównym menu dodano przycisk „PRZEPUSTKA”:
    • Kliknięcie przycisku powoduje przejście do przepustki Survivor.

Powtórki

  • Zaktualizowano system powtórek. Pliki powtórek z poprzednich wersji są teraz nie do użytku.

Dźwięk

Odnowienie dźwięków posługiwania się bronią

  • Poprawiono efekty dźwiękowe przeładowywania i zmiany broni.
  • Wzmocniono odgłosy ocierania się o kołnierz ubrania i efekty dźwiękowe dodatków do broni podczas przeładowywania.

Podział dźwięków ze względu na właściwości mechaniczne broni podczas celowania i patrzenia przez lunetę.

  • Podczas celowania głośność odgłosu drżenia przy różnych dodatkach do broni zależy od rodzaju broni.
  • Dźwięki podzielono na dwie grupy: broń krótka i pozostałe – przy broni krótkiej drżenie jest słabsze lub nie ma odgłosów dodatków w porównaniu z pozostałymi rodzajami broni.

Ulepszenie dźwięków przeskakiwania

  • Poprawiono szczegółowe odgłosy takich obiektów, jak kontakt dłoni z ciałem, ocieranie się kołnierza o ramię itd. podczas przeskakiwania.
  • Odgłos przeskakiwania odpowiada materiałowi (beton, metal, drewno).

Zmiany efektów dźwiękowych na Vikendi

  • Zmniejszono głośność wiatru przy ustawieniu pogody „blask księżyca”.

Wydajność

Przeniesienie punktu początkowego

  • Zoptymalizowano proces obliczania pozycji w świecie gry, aby zmniejszyć prawdopodobieństwo występowania problemów.

Skórki i przedmioty

Po wprowadzeniu Aktualizacji 6.1 na serwerach live w sklepie pojawią się następujące przedmioty:

  • 5 skórek „Golden Dragon”
  • 4 skórki „Golden Phoenix”
  • 9 skórek „Seollal”

Poprawki błędów

Rozgrywka

  • Naprawiono błąd, na skutek którego widok był nieprawidłowo ustawiany podczas przesiadania się na miejsce kierowcy podczas ADS.
  • Naprawiono błąd, na skutek którego celownik mechaniczny M249 był wyświetlany niepoprawnie.
  • Naprawiono błąd, na skutek którego niektóre opcje nie działały poprawnie, podczas czołgania.

Interfejs i doświadczenie użytkownika

  • Naprawiono błąd, na skutek którego interfejs pokazany nad głową nie był wyrównany z modelem postaci.
  • Naprawiono błąd, który wyświetlał nieprawidłowe elementy interfejsu po naciśnięciu określonej kombinacji klawiszy.
  • Naprawiono błąd, na skutek którego hełm wyposażony w zakładce „PERSONALIZACJA” był widoczny na głowie postaci w zakładce „PUBG ID”.

Mecze niestandardowe

  • Naprawiono błąd, na skutek którego celownik broni wyświetlał się niepoprawnie podczas przechodzenia do następnej rundy w War Mode, gdy postać trzymała broń.
  • Naprawiono błąd, na skutek którego celownik kolimatorowy nie był dołączony do zestawu wsparcia w War Mode.

Dźwięk

  • Naprawiono problem, na skutek którego dźwięki otoczenia były głośniejsze niż zamierzano w określonych warunkach pogodowych na Vikendi.

Skórki i przedmioty

  • Risolto un problema per cui la texture delle skin di Tommy Gun non venivano visualizzate correttamente.
  • Naprawiono błąd, na skutek którego dolna część ciała postaci męskiej wyświetlała się niepoprawnie podczas noszenia niektórych skórek PGI.
Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej
Reklama
Reklama