Reklama

Dlaczego nowa mechanika trybu swobodnego w Rocket League nie podoba się graczom?

Rocket League

Reklama

Wyjście z meczu w trybie swobodnym od niedawna oznacza blokadę na wejście do kolejnej rozgrywki. Co sądzą o tym gracze?


Od jakiegoś czasu w Rocket League zmieniono w znaczący sposób rozgrywkę swobodną. Przez to prawie każde wyjście przed zakończeniem meczu skutkuje blokadą na określony czas. Zależny jest on od tego, ile razy zdarzyło nam się wyjść przedwcześnie z rozgrywki.

Okazuje się jednak, że gracze nie patrzą przychylnym okiem na nowe rozwiązanie. Jakie problemy wiążą się z nowo wprowadzonymi zmianami?

Kolejne problemy Rocketa

Reklama

Na początek przypomnijmy, o co dokładnie chodzi i zwróćmy uwagę na najważniejsze aspekty nowego rozwiązania.

Reklama
  • W celu poprawy jakości meczów w playlistach Casual wprowadzamy kary dla graczy, którzy przedwcześnie opuszczają gry Casual.
  • Podobnie jak w przypadku banów na listach gier Competitive, gracze, którzy wcześnie opuszczają mecze na listach Casual, mogą podlegać krótkiemu zakazowi brania udziału w szukaniu meczy. Opuszczenie jednego meczu dziennie nie skutkuje karą, ale wielokrotne opuszczanie zwiększa długość zakazu.
  • Istnieje siedem poziomów banów:
    • Pierwszy – 0 minut
    • Drugi – 5 minut
    • Trzeci – 10 minut
    • Czwarty – 20 minut
    • Piąty – 40 minut
    • Szósty – 1 godzina
    • Siódmy lub więcej – 2 godziny
  • Gdy przekroczysz pierwszy poziom, nastąpi 12-godzinny czas odnowienia, zanim poziom bana zmniejszy się o jeden poziom.
  • Możesz teraz „Głosować o poddanie” meczu Casual, gdy minie wystarczająco dużo czasu, podobnie jak w przypadku rywalizacji Competitive, jeśli twoja drużyna chce odejść lub po prostu przejść do następnego meczu.
  • Wprowadziliśmy następujące zmiany w uzupełnianiu miejsc podczas trwającego meczu:
    • Jeśli gracz opuścić mecz Casual, nie zostanie przywrócony do tego samego meczu.
    • Mecze Casual z różnicą wyniku wynoszącą co najmniej trzy gole nie będą uzupełniane. Boty zastąpią wszystkich graczy, którzy opuszczą mecz.

Trudno jest doszukiwać się powodów wprowadzenia takich zmian. Na chwilę obecną przeważająca część społeczności negatywnie się do nich odnosi. Pojawiają się głosy mówiące, że tryb Casual za bardzo zbliżył się w swoich założeniach do rozgrywek rankingowych. Jak pisze jeden z użytkowników Reddita o nicku „okbitmuch”:

Ta nowa zmiana to całkowita i kompletna bzdura. Nie ma w niej już nic „swobodnego”.

Jest wiele powodów, które do niedawna zmuszały mnie do wyjścia z meczu raz na jakiś czas. Toksyczni koledzy z drużyny, albo tacy, którzy używają internetu telefonicznego. Do tego dochodzi granie przeciwko dwóm profesjonalnym Rycerzom Jedi z bronzem po mojej stronie. Nie rage quituje kiedy przegrywam o kilka goli, jeżeli gra jest wyrównana.

Niestety, teraz zostało to zepsute. W dodatku mój pierwszy ban był spowodowany błędem serwera.

W zacytowanym poście warto zwrócić uwagę na jego ostatnie zdanie. Oznacza ono, że ban na nas nałożony nie musi wynikać z naszej winy. W skrócie gra może nas karać za swoje błędy.

Co na to Psyonix?

Niestety, na ten moment twórcy nie odnoszą się w żaden sposób do wyżej wymienionych zarzutów. Do momentu pojawienia się nowych informacji duża część graczy będzie musiała przygotować się na to, że częstym scenariuszem podczas rozgrywek swobodnych będzie ten przedstawiony przez użytkownika „Cabaj1” na oficjalnym Reddicie gry.

r/RocketLeague - My average experience so far without being able to leave in casual games.
Moje przeciętne dotychczasowe doświadczenia bez możliwości odejścia w zwykłych grach.
Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej