Facebook i jego nowa nazwa już oficjalnie. O co chodzi i dlaczego „Meta”?
Plotki, które krążyły od kilku tygodni się potwierdziły. Facebook oficjalnie zmienia swoją nazwę.
Już od kilku tygodni krążyła plotka, według której Facebook miał zmienić nazwę. Dziś wiadomo, iż ta się potwierdziła, ponieważ włodarze serwisu społecznościowego zdecydowali się na takową zmianę. Warto jednak zauważyć, iż wszystkie usługi społecznościowe, które oferuje marka pozostaną niezmienione, lecz zostaną spięte nowym brandem pod nazwą „Meta”.
W skrócie, nadal będziecie się logować na Facebooka, nic się w tym temacie nie zmieni, a ogólnie całość jako Instagram, WhatsApp, Facebook będzie nosiło nazwę „Meta”.
Dlaczego Mark Zuckerberg i spółka podjęli taką decyzję?
Serwis społecznościowy nadal będzie nazywał się Facebook, podobnie zresztą jak Whatsapp i Instagram. Ruch ten bardzo przypomina krok, który pewien czas temu podjął Google. Firma pozostawiła nazwy wszystkich swoich usług, lecz spięła je brandem „Alphabet”.
W przypadku FB nowa nazwa ma na celu odzwierciedlanie idei, jaką jest stworzenie wirtualnego metawersum. Skutkiem ubocznym będzie odcięcie się od problemów wizerunków, jakie w ostatnim czasie przeżywa marka, która jest oskarżana między innymi o manipulacje polityczne.
Możliwe również, że w najbliższym czasie Facebook podejmie większe przedsięwzięcia na skalę światową, w związku z czym przydatnym okazał się być nowy brand.