Friz dostał upomnienie od UOKiK. Nagle się dało
Nie tylko Friz, ale i Wersow od dłuższego czasu pozwalali sobie stosować napis „reklama” w miejscu, w którym po prostu było to zasłonięte przez elementy UI.
Friz został upomniany przez UOKiK, a przynajmniej urząd się do niego odezwał. Chodzi o nieprawidłowe oznaczanie reklam. Youtuber cofnął się do swoich przeszłych współprac i pooznaczał wszystko zgodnie z wytycznymi.
Jeżeli ktoś myśli, że UOKiK już zapomniał o internecie, to tak nie jest. Co jakiś czas docierają do nas informacje o tym, że ktoś został upomniany. Najczęściej dzieje się to po zgłoszeniach od ludzi.
Friz od razu zareagował
Friz przypomniał na swoim Instagramie wszystkim influ, że lepiej się stosować do wytycznych. Przed tekstem w poście trzeba wyraźnie zaznaczyć, że jest to reklama. Tutaj widać, że sam Friz był zdziwiony swoimi brakami w tej dziedzinie.
Z jakiegoś powodu ludzie dalej tego nie robią. Oznaczają te współprace w niewidocznych miejscach, co jest wprost sprzeczne z wytycznymi i naraża na wysokie kary. Oczywiście mniejsi influ i tak będą mieli to gdzieś, ale ci więksi mogą się już bardziej tym zainteresować.
Ciężko powiedzieć, czy UOKiK rzeczywiście nakłada kary na osoby, które mają, powiedzmy, te 5 tysięcy obserwujących i reklamują sobie na lewo i prawo rzeczy bez odpowiedniego oznaczenia.