Reklama

Friz dostał upomnienie od UOKiK. Nagle się dało

Rozrywka

Reklama

Nie tylko Friz, ale i Wersow od dłuższego czasu pozwalali sobie stosować napis „reklama” w miejscu, w którym po prostu było to zasłonięte przez elementy UI.


Friz został upomniany przez UOKiK, a przynajmniej urząd się do niego odezwał. Chodzi o nieprawidłowe oznaczanie reklam. Youtuber cofnął się do swoich przeszłych współprac i pooznaczał wszystko zgodnie z wytycznymi.

Jeżeli ktoś myśli, że UOKiK już zapomniał o internecie, to tak nie jest. Co jakiś czas docierają do nas informacje o tym, że ktoś został upomniany. Najczęściej dzieje się to po zgłoszeniach od ludzi.

Reklama

Friz od razu zareagował

Reklama

Friz przypomniał na swoim Instagramie wszystkim influ, że lepiej się stosować do wytycznych. Przed tekstem w poście trzeba wyraźnie zaznaczyć, że jest to reklama. Tutaj widać, że sam Friz był zdziwiony swoimi brakami w tej dziedzinie.

Z jakiegoś powodu ludzie dalej tego nie robią. Oznaczają te współprace w niewidocznych miejscach, co jest wprost sprzeczne z wytycznymi i naraża na wysokie kary. Oczywiście mniejsi influ i tak będą mieli to gdzieś, ale ci więksi mogą się już bardziej tym zainteresować.

Ciężko powiedzieć, czy UOKiK rzeczywiście nakłada kary na osoby, które mają, powiedzmy, te 5 tysięcy obserwujących i reklamują sobie na lewo i prawo rzeczy bez odpowiedniego oznaczenia.

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej