O której porze najlepiej postować na TikToku, aby filmiki miały więcej wyświetleń?
Okazuje się, że na TikToku obowiązują pewne niepisane „zasady”, które podpowiadają, kiedy najlepiej wrzucać filmiki.
Mieliście kiedyś tak, że wrzuciliście filmik na TikToka, aby potem się zastanawiać, czemu nie radzi sobie najlepiej i ma tak mało wyświetleń? Możliwe, że po prostu dodaliście go o nieodpowiedniej porze.
Okazuje się, że na TikToku dobrze wiedzieć, kiedy w ogóle powinno się postować, aby zmaksymalizować swoje możliwości. Ludzie już teraz kombinują i tworzą specjalne mapy czy tabelki, które podpowiadają, jak to się robi.
Kiedy najlepiej wrzucać TikToka?
Wiadomo, że algorytm inaczej zadziała w Polsce, a inaczej w Ameryce. To głównie zagraniczne badania wskazują na to, o których konkretnie godzinach czy nawet dniach tygodnia postować swoje filmiki, aby zyskały największe zaangażowanie wśród Waszych widzów.
Z badań wynika, że to są godziny, w których powinno się postować na TikToku:
- Poniedziałek: 6:00, 10:00, 22:00
- Wtorek: 2:00, 4:00, 9:00
- Środa: 7:00, 8:00, 23:00
- Czwartek: 9:00, 12:00, 19:00
- Piątek: 5:00, 13:00, 15:00
- Sobota: 11:00, 19:00, 20:00
- Niedziela: 7:00, 8:00, 16:00
Niestety wskazane godziny odnoszą się jedynie do czasu wschodniego, czyli np. Nowego Jorku. Wiadomo więc, że w Polsce może to wyglądać zdecydowanie inaczej. Dlatego możecie spróbować użyć tej metody podanej wyżej lub też sprawdzić osobiste statystyki na Waszym koncie.
Ustalenie odbiorców jest bowiem dość istotną częścią wiedzy o tym, kiedy powinniście publikować swoje filmiki. Na szczęście TikTok udostępnia twórcom funkcję, w której można to przeanalizować. Wystarczy w sekcji „Profil” kliknąć w trzy kreski, a następne „Narzędzia twórcy” i „Analizy”.
Dzięki analizom jesteście w stanie dowiedzieć się kilku ważnych rzeczy, jak np. dane demograficzne odbiorców, najważniejsze terytoria, czyli kraje, które najbardziej angażują się w Wasze treści, a nawet aktywność obserwujących. To właśnie ta ostatnia opcja pozwoli sprawdzić, w jakich godzinach obserwujący są najbardziej aktywni i kiedy najbardziej opłaca się postować filmiki. Warto jednak pamiętać, że na każde konto może to być zupełnie indywidualna sprawa.