w

Twitch mocno krytykowany za swoje nowe reklamy, które odtwarzają się w trakcie oglądania

Twitch postanowił zarabiać jeszcze więcej i dodać na swoją platformę “natrętne” reklamy.


Reklamy wideo na platformie Twitch były wcześniej ograniczone do pre-roll, a także były ręcznie uruchamiane przez streamerów. Dzisiejsza aktualizacja zmieniła ten system o 180 stopni. W ramach “eksperymentu” Amazon postanowiło przetestować możliwość wyświetlania reklam w dowolnym momencie podczas trwania transmisji.

Społeczność wrze w kwestii aktualizacji reklam

Wyświetlanie reklam automatycznie, w dowolnym momencie, dla indywidualnych użytkowników jest naprawdę złym pomysłem. Widzowie w ten sposób będą mogą przegapić najlepsze fragmenty z transmisji, kluczowe momenty czy zabawne porażki. Nie minęło dużo czasu, zanim społeczność Twitcha oburzyła się w kwestii tych zmian.

Jeden ze znanych YouTuberów, ChilledChaos, zwrócił uwagę, iż ta inicjatywa może zniechęcić widzów do oglądania platformy. Dodał także, iż twórcy chcą kontroli nad tym, co wyświetla się na ekranie każdego z widzów i włodarze serwisu streamingowego nie powinni tego robić.

Jeśli chcesz zachęcić streamerów do wyświetlania reklam, najgorszym sposobem na zrobienie tego jest ukaranie ich widzów, zmuszając ich do wyświetlania reklam podczas potencjalnie niesamowitych chwil na żywo – zauwaźył Asmongold.

Twitch szybko zmierzyło się z krytyką i wyjaśniło, że póki co to wyłącznie “eksperyment”.

Będziemy monitorować dane z tego eksperymentu w połączeniu z Waszymi opiniami, aby z czasem poprawić i zapewnić lepsze wrażenia – napisał Twitch.

Być może wcześniej czy później Twitch zrezygnuje z tego pomysłu, ponieważ krytyka wobec niego jest naprawdę ogromna.