Twitch mocno krytykowany za swoje nowe reklamy, które odtwarzają się w trakcie oglądania
Twitch postanowił zarabiać jeszcze więcej i dodać na swoją platformę „natrętne” reklamy.
Reklamy wideo na platformie Twitch były wcześniej ograniczone do pre-roll, a także były ręcznie uruchamiane przez streamerów. Dzisiejsza aktualizacja zmieniła ten system o 180 stopni. W ramach „eksperymentu” Amazon postanowiło przetestować możliwość wyświetlania reklam w dowolnym momencie podczas trwania transmisji.
🔬 Starting today, we'll be testing automated mid-roll ads for some viewers. These ads will directly support the Creator and won't run if the viewer has had an ad break in that channel recently. Your feedback is welcomed to help shape this feature!
Reklama— Twitch Support (@TwitchSupport) September 14, 2020
Społeczność wrze w kwestii aktualizacji reklam
Wyświetlanie reklam automatycznie, w dowolnym momencie, dla indywidualnych użytkowników jest naprawdę złym pomysłem. Widzowie w ten sposób będą mogą przegapić najlepsze fragmenty z transmisji, kluczowe momenty czy zabawne porażki. Nie minęło dużo czasu, zanim społeczność Twitcha oburzyła się w kwestii tych zmian.
Jeden ze znanych YouTuberów, ChilledChaos, zwrócił uwagę, iż ta inicjatywa może zniechęcić widzów do oglądania platformy. Dodał także, iż twórcy chcą kontroli nad tym, co wyświetla się na ekranie każdego z widzów i włodarze serwisu streamingowego nie powinni tego robić.
Really feel like this will drive our audience OFF of our channels. Creators already keep their eye on fluctuating viewer counts, now we have to factor in "twitch ran an automatic midroll" for why the audience may be tuning out? Bad change. Creators want control. Don't do this.
— Chilled Chaos (@ChilledChaos) September 15, 2020
Jeśli chcesz zachęcić streamerów do wyświetlania reklam, najgorszym sposobem na zrobienie tego jest ukaranie ich widzów, zmuszając ich do wyświetlania reklam podczas potencjalnie niesamowitych chwil na żywo – zauwaźył Asmongold.
If you want to incentivize streamers to run ads, the worst way to do it is punishing their viewers by forcing ads during potentially awesome live moments on the stream
Increase ad-free viewtime for running a midroll if you want more streamers to run midrolls
— Zack (@Asmongold) September 15, 2020
Twitch szybko zmierzyło się z krytyką i wyjaśniło, że póki co to wyłącznie „eksperyment”.
Będziemy monitorować dane z tego eksperymentu w połączeniu z Waszymi opiniami, aby z czasem poprawić i zapewnić lepsze wrażenia – napisał Twitch.
Być może wcześniej czy później Twitch zrezygnuje z tego pomysłu, ponieważ krytyka wobec niego jest naprawdę ogromna.