Youtube będzie wyświetlał reklamy na streamach. Jeszcze więcej funkcji znanych z Twitcha
Robi się poważnie, Youtube zapowiedział wprowadzenie monetyzacji dla transmisji na żywo.
Największą różnicą pomiędzy transmisjami na żywo pomiędzy Youtube, a Twitchem były oczywiście pieniądze. YT opierało się głównie o donacje i „płatne subskrypcje”. Teraz dochodzą do tego kolejne funkcje, w tym po prostu reklamy.
2022 rok ma być przełomowy, jeżeli chodzi o Youtube Gaming, które powraca do żywych. Co ciekawe, streamerzy powoli informują, że ponownie dostają oferty przejścia tak samo na Youtube, jak i na Facebooka.
2022 rok ma być kluczowy
W nowych informacjach od Youtube pojawiają się w sumie cztery najważniejsze punkty. To, nad czym pracuje platforma to:
- Możliwość podarowania członkostwa
- Zwiększenie widoczności transmisji na żywo
- Ulepszenie monetyzacji
- Nowe narzędzia do moderacji
Do tego dochodzi oczywiście rozwój dotychczasowych narzędzi, w tym chociażby klipów. Te będą bardziej eksponowane.
Youtube chce w jakiś sposób połączyć znane shorts ze streamami, co wydaje się dość naturalne, patrząc na Twitcha. Wydaje się, że Youtube powoli wychodzi z dołka i faktycznie zaczyna podejmować sensowne decyzje.
Jeżeli YT Gaming się przyjmie, również w Polsce, to będzie alternatywą dla Twitcha. Póki co praktycznie nikomu nie udało się płynnie przejść z TTV na Youtube, przynajmniej, jeżeli chodzi o streamy.