Among Us umiera? Ludzie odchodzą, czy wręcz wracają? Jak to obecnie wygląda z popularnością?
Among Us jest przed kolejną, dużą aktualizacją, warto więc przyjrzeć się, jak The Airhsip finalnie wpłynęło na oglądalność i ogólną popularność produkcji InnerSloth.
Among Us zostało już zakorzenione w społeczności jako gra, która jest stosunkowo rzadko aktualizowana i stanowi bardziej przerywnik pomiędzy innymi produkcjami, niżeli tytuł na granie w niego dzień w dzień.
I nie ma w tym nic złego. Małe, 5-osobowe studio raczej nie jest w stanie wypuszczać nowych aktualizacji co tydzień. Dlatego też wszyscy tak bardzo czekali na The Airship. Mapę, która została wydana po kilku dobrych miesiącach oczekiwania.
Jak to wpłynęło na Amonga?
Trzeba tutaj rozróżnić rynek zagraniczny od tego polskiego. Przede wszystkim, gdy za granicą wszyscy bawili się już modami, to w Polsce temat Among Us całkowicie umarł. Na kilka miesięcy zapadła cisza, tak samo na Youtube, jak i na Twitchu. Dlaczego? Zagraniczni twórcy dzielili się modami w swoim gronie, nie dopuszczając nikogo z zewnątrz, tym bardziej z niezbyt ważnej dla zasięgów Polski.
Teraz się to zmieniło. Gdy za granicą powoli odchodzi się od Amonga, to w Polsce ten zaczyna ponownie zyskiwać na popularności. Zagraniczni youtuberzy po prostu się wybawili, a polscy dopiero odkrywają wszystkie modyfikacje.
Przykładem jest tutaj Disguised Toast, który miał ogromny wpływ na popularność Amonga. Doszedł on do wniosku, że po ośmiu miesiącach kończy swoją przygodę z produkcją InnerSloth. Widział wszystko, przetestował każdego moda i wydaje się, że nawet gdyby twórcy wzięli się ostro do pracy, to zajęłoby im mnóstwo czasu dojście do stanu, który moderzy osiągnęli w 2020 roku.
Oglądalność i ilość graczy Among Us
Na zagranicznym Twitchu, Among zajmuje 23 pozycją, jeżeli chodzi o ostatni tydzień.
Wspominaliśmy, że Polska różni się od reszty świata – trendy przejmuje zazwyczaj później. Dlatego u nas Among Us jest na 7 miejscu.
Polska wykorzysta wszystkie mody i zapewne wejdzie płynnie w kolejną aktualizację powiększającą lobby, dodającą nowe kolory etc. Content jednak w pewnym momencie się wyczerpie i powstanie spory problem.
Jeżeli chodzi o liczbę graczy, to Steam po wielu miesiącach zapaści pokazał w końcu wzrosty. Niestety, wszystko wskazuje na to, że były one chwilowe. Oczywiście mamy dopiero początek maja, więc wszystko może się stać. Na pewno widać wzrost wraz z dodaniem nowej mapy. Pytanie, jak to będzie wyglądało w przypadku kolejnej aktualizacji.