w

Respawn wyjaśnia dlaczego hitboxy są „przekleństwem” Apex Legends

Deweloper skomentował hitboxy w Apex Legends. Według niego są przekleństwem tej produkcji.


Nie można się nie zgodzić z faktem, iż hitboxy to bardzo kontrowersyjny temat we wszystkich strzelankach. Poczynając od Counter-Strike’a: Global Offensive, przez Rainbow Six Siege, po Call of Duty.

Każdemu graczowi takich tytułów zdarzyło się przynajmniej raz narzekać na tę kwestię. Nic tak nie frustruje, jak świadomość, że przeciwnik powinien zostać trafiony, jednak się to nie udało.

Mimo to, dyskusje na ten temat stają się jeszcze bardziej kontrowersyjne, kiedy różne postacie, mają różne kształty hitboxów, tak jak ma to miejsce w Apex Legends.

Starszy projektant gry najchętniej cofnąłby się w czasie i uniknąłby różnych rozmiarów hitboxów

Różne rozmiary najczęściej są używane, jako czynnik równoważący, czyli silniejsze postacie mają być łatwiejsze do trafienia. Świetnym przykładem są tutaj tanki w Overwatchu. Niestety, zastosowanie tej metody w Apexie poskutkowało brakiem równowagi i niesprawiedliwym sytuacjom.

Starszy projektant Apex Legends, Daniel Klein, w odpowiedzi na pytanie o różne rozmiary hitboxów odpowiedział:

Gdybym miał wehikuł czasu, wróciłbym do czasów, kiedy zaczęliśmy pracować nad Apexem i wrzeszczał na wszystkich: Nawet nie myślcie o różnych rozmiarach hitboxów! Nie róbcie tego! Przeklniecie nas na zawsze!

Następnie wyjaśnił, że bardzo trudno jest ustalić, jakie obrażenia należy skorygować dla różnych rozmiarów Legend i że w większości przypadków jest to znacznie ważniejsze, niż jakikolwiek sprzęt, który posiada postać.

Ujmijmy to w ten sposób: Caustic z hitboxami Wraith miałby wyższy współczynnik zwycięstw niż Wraith z hitboxami Caustica. Bez wątpienia. Oznacza to, że musieliśmy znaleźć coś, co bezpośrednio wpłynęło na poziom sukcesu/porażki, na którym działają hitboxy; a mnożnik obrażeń był najlepszym rozwiązaniem. 

Aby złagodzić problem większych i mniejszych legend, Respawn dodał pasywne profity zwane Low Profile (zwiększone o 5% obrażenia: Lifeline, Pathfinder, Wattson, Wraith) i Fortified (obrażenia zredukowane o 15%, niespowolnione przez pociski: Caustic, Gibraltar).

Wygląda na to, że Respawn przyznaje, iż mnożnik obrażeń jest najlepszą ze wszystkich złych opcji, jeśli chodzi o niekorzystność postaci z bardzo różnymi hitboxami. W patchu sezonu 7. Respawn zaktualizował hitbox Pathfindera, dając mu większy obszar do strzelania. Niezależnie od tego, co zamierza Respawn, hitboxy różnej wielkości nadal będą częścią produkcji.