Ta decyzja w Cyberpunku 2077 miała ogromne znaczenie, ale nie było szans się zorientować
Cyberpunk 2077 popełnił kilka błędów, do których deweloperzy wprost się przyznają. Okazuje się, że teoretycznie nic nie znaczące decyzje miały ogromny wpływ na rozgrywkę.
Dzisiaj deweloperzy patrzą na Cyberpunka 2077 z dużym dystansem. Dzięki temu są w stanie przyznać, gdzie popełniono błędy i czego będą się wystrzegać w dodatku do podstawowej wersji gry. Jako jeden z głównych problemów wymieniono wybory gracza, które z pozoru były niezbyt ważne, a po czasie okazywało się, że jednak miały spory wpływ na rozgrywkę.
Przykładowo, wybór tego, czy chcą pojechać samochodem, czy przejść się pieszo sprawiał, że deweloperzy mieli mnóstwo pracy. Jak to możliwe?
CDPR o problemie z wyborami gracza
Wielu deweloperów różnych gier streamuje na Twitchu, dokładnie tak jest również w przypadku CDPR. Na TTV można spotkać chociażby Pawła Sasko, u którego pojawił się ostatnio Philipp Weber, projektant zadań w Cyberpunku. Przez kilka minut opowiadał on, jaki wpływ na rozgrywkę miał jeden z dokonanych wyborów.
I nie ma nic złego w tym, że jakiś wybór, decyzja gracza pociąga za sobą konkretne konsekwencje. Problem w tym, że nie ma szans wyczuć, że akurat w tej jednej sytuacji będzie to miało odbicie na rozgrywce.
Jak słyszymy, w jednej z akcji mogliśmy przyjąć propozycję podwózki, lub przejść się samemu. Ten z pozoru niezbyt ważny wybór wiązał się z licznymi konsekwencjami. Miało to tyle różnych rozwiązań, że dzisiaj Philipp jest przekonany, że twórcy rozwiązaliby to w lepszy sposób.
Klip: https://www.twitch.tv/pawesasko
I to właśnie na takie rzeczy przeznaczano mnóstwo czasu, który można było poświęcić na coś ważniejszego. Teraz deweloperzy to wiedzą, wcześniej wydawało im się, że im bardziej rozbudowane opcje, tym lepiej.