w

10 postaci i ich umiejętności, które Riot anulował i nie znalazły się w grze

Oto lista 10 anulowanych bohaterów, którym nie udało się dołączyć do League of Legends. Kto z nich jest najciekawszy?


Na liście 10 anulowanych bohaterów znajduje się wiele ciekawych konceptów. Poczytać można o pierwowzorze do Elise, Zyry czy Swaina oraz zobaczyć, jak dawniej wymyślano umiejętności postaci.

Anulowani bohaterowie

League of Legends to gra, w której pojawili się przeróżni bohaterowie na przestrzeni ostatnich 10 lat. Jak można się domyślić, część projektów została anulowana lub przełożona w czasie. Dziś mamy dla Was podsumowanie niewydanych bohaterów. Niektórzy ewoluowali na przestrzeni lat i zmienili się w inne postacie np. Swaina, Zyrę czy Camille. Inni zostali zapomniani, a ich grafiki użyto jako ikony przedmiotów lub buffów.

Wiele informacji zawartych w artykule pochodzi z angielskich źródeł, ale część jest również z polskiej Wiki – leagueoflegends.fandom.com.

 

Tabu
Szaman Voodoo

Tabu, Szaman Voodoo, po raz pierwszy został odkryty w plikach gry za czasów jej bety, co świadczy, że miał być bohaterem zawartym w ich pierwszej czterdziestce.

Historia

Jako jeden z niewielu pozostałych Jugo szamanów Voodoo, Tabu podjął się edukacji o swojej kulturze i przeszłości. Podróżując z miasta do miasta, Tabu zgromadził dość pokaźną kolekcję niewielkich głów, zeschniętych uszu oraz garstkę fiolek trzymających żywe dusze, aczkolwiek sprzedając te towary niestety nie miał tyle szczęścia, jak się spodziewał.

Umiejętności

Pasywka – Enfeeble:

AURA: Przeciwnicy w pobliżu Tabu zadają obrażenia zredukowane o 15%.

Q – Tattoo:

Łączy Tabu z przeciwnym lub przyjaznym bohaterem na 20 sekund.

Kiedy połączony z przeciwnikiem – procent otrzymanych obrażeń jest dzielony z drugą postacią. Kiedy połączony z sojusznikiem – ten sam procent dzieli leczenie, otrzymywane przez jedną z postaci.

W – Circle of Ancestors:

Tabu zaklina wyznaczony obszar, zadając obrażenia wszystkim przeciwnym jednostkom i lecząc wszystkie sojusznicze.

E- Pacify:

Tabu pacyfikuje wybranego przeciwnika na kilka sekund.

 R- Soul Drain:

Tabu łączy się z wybraną jednostką zadając obrażenia jednocześnie lecząc się o równowartość zadawanych obrażeń.

Postać przypominającą Tabu można zauważyć na portretach postaci Prehistorycznych ( Anivii, Cho’Gatha i Renektona).

Mówi się, że Tabu nigdy nie został anulowany lecz po prostu zmieniony w przedreworkową wersję Swaina. Mają oni wiele wizualnych i gameplayowych podobieństw więc teoria ta miałaby sens. Początkowy pomysł na postać był odrzucony ze względu na braku spójności do stylu artystycznego (według pracowników Riot).

Z okazji Harrowing w roku 2010 na mapie Summoner’s Rift można było znaleźć podobiznę Tabu w trumnie.

Wszystkie jego ikony umiejętności zostały wykorzystane do różnych zdolności/efektów:

  • Enfeeble Enfeeble jako pasywka  Zbroi Strażnika.
  • Pacify Pacify jako stara ikona  Prześmiewczego Okrzyku  Tryndamere’a.
  • Tattoo Tatoo jako ikona  Herbu Zrozumienia ( Niebieski Strażnik).
  • Wave of Loathing Wave of Loathing jako ikona  Herbu Żaru ( Czerwony Krzewogrzbiet).
  • Soul Drain Soul Drain jako ikona jednej z umiejętności  Barona Nashora.

ZOBACZ – Dwa tańczące heraldy po zwycięskim meczu w League of Legends

Gavid
Król Roślin

Gavid, Król Roślin, został anulowany, ponieważ nie wpasował się do stylu artystycznego gry w czasie swojego tworzenia.

Historia:

Przyszedł na świat jako mała sadzonka, a większość swojego młodego życia spędził na wygrzewaniu się w bogatej glebie nieopodal Demaciańskiego Imperium. Rodzaj gleby w jakiej dorastał pozwolił Gavidowi rozwijać się w niewiarygodnym tempie. Gdy pełna cierni i winorośli dżungla Gavida rozrastała się, zaczynała jednocześnie zbliżać się do zadbanych ogrodów Demacian. Wkrótce ludzcy leśnicy dotarli na jego terytorium. Wykorzystując brutalne topory, zaczęli przedzierać się przez dżunglę, niszcząc sadzonki i lasy, które wyrastały przez dziesięciolecia. Wkrótce większość rodziny i przyjaciół Gavida została zniszczona i przerobiona na drewno opałowe. Podczas gdy inne otaczające Gavida rośliny więdły, on wyruszył bronić swoje królestwo, dołączając do wojny z zamiarem zniszczenia ludzi w ten sam brutalny sposób, jak ludzie zniszczyli jego ród.

Umiejętności

Pasywka – Vine Generation:

Gavid tworzy niewielki kiełek w swojej okolicy losowo co 2 sekundy.

Pasywka – Thorns:

Gavid oraz kiełki przez niego stworzone zadają obrażenia przy byciu uderzonym przez postacie bliskodystansowe.

Q – Animate Thornspitter:

Konsumuje wyznaczony kiełek, zmieniając go w strzelającą roślinę w pobliskich przeciwników. Utrzymuje się do 30 sekund.

W – Animate Entangler:

Konsumuje wyznaczony kiełek, który eksploduje w ogrom korzeni unieruchamiających pobliskich przeciwników na kilka sekund i zadając obrażenia co sekundę.

E – Animate Vitalis:

Konsumuje wyznaczony kiełek, aby stworzyć roślinę leczącą wszystkie sojusznicze jednostki co 3 sekundy. Utrzymuje się przez 20 sekund.

R – Entrench:

Unieruchamia się na kilka sekund lecząc część swojego maksymalnego zdrowia w trakcie.

Podczas trwania R Gavid generuje dodatkowe 7 kiełków oraz zyskuje zwiększoną generację nowych. Dodatkowo następna umiejętność Q, W lub E działa na wszystkie kiełki w obszarze od wybranego kiełka.

Z okazji Harrowing w roku 2010 na mapie Summoner’s Rift można było znaleźć podobiznę Gavida w trumnie.
  • Jego koncept został wykorzystany w tworzeniu  Zyry. Zyra stała się postacią, która posiada wiele umiejętności Gavida oraz jest zbliżona do jego tematyki, aczkolwiek została zaprojektowana zupełnie odrębnie.
  • Ikona Animate Vitalis Animate Vitalis została wykorzystana jako ikona  Herbu Furii Natury – dawnego wzmocnienia na mapie Twisted Treeline. Można było go zdobyć po zabiciu  Wściekłego Wilka.
  • Ikona Animate Entangler Animate Entangler została wykorzystana jako efekt jednej z umiejętności  Barona Nashora.

ZOBACZ – Polski gracz LoLa zbanowany za napisanie „FF 15”, słusznie?

 

Priscilla
Królowa Pająków

Priscilla po raz pierwszy była zaprojektowana w 2009 roku, lecz nie udało jej się opuścić fazy tworzenia. Na lata jej artworki, ikony i głos pozostawały w plikach gry. Początkowo Priscilla miała mieć imię Nidallee, które później zostało użyte przy tworzeniu innego bohatera. Rioter Coronach mówi, że poza nazwą postaci, postacie nic nie łączy.

Były również spekulacje jakoby sylwetka Priscilli miałaby być inspiracją oryginalnego designu Urgota. Na forum League of Legends pojawił się temat z petycją o przywrócenie Królowej Pająków do gry, co ostatecznie poskutkowało pojawieniem się Elise.

Umiejętności

Pasywka – Camouflage:

Priscilla pasywnie dostaje bonusową regenerację many.

Q – Ensnare:

Priscilla rozprowadza sieć w niewielkim obszarze. Przeciwnicy złapani w sieć są unieruchomieni, a Priscilla przyciąga ich do siebie zadając obrażenia.

W – Inject Spiderlings:

Pasywnie podstawowe ataki zatruwają cel, spowalniając go o 10% + 4% za każdy stack na 4 sekundy.

Jeśli zatruty cel umrze, w jego miejsce powstanie pajączek za każdy stack w ciele ofiary.

E – Thirst:

Priscilla pasywnie zyskuje life steal.

R – Corpsemaker:

Priscilla przygwożdża cel na 2.75 sekundy swoimi tylnymi szponami i atakuje go swoimi przednimi szponami co 0.25 sekundy.

Wspomniany głos postaci można odsłuchać tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=YNcWBgDDeLI

W komentarzach widać ewidentne nawiązanie do Evelynn. Czy to w manierze głosu, czy w cytacie identycznym do wspomnianej postaci.

 

Pajęczy minion Priscilli

Wraz ze startem nowego trybu – Dominiona – pojawiło się wiele nowych przedmiotów – w tym Błogosławieństwo Priscilli (11 września 2011 roku). Item być może miał korelację z Priscillą ze względu na nazwę, szybsze przejmowanie punktów i przedmiot dający pająki wykrywające przeciwników, lecz chwilę po wydaniu został usunięty z rozgrywki.

ZOBACZ – Obecna meta w LoLu mocno skupia się na obrażeniach, nie każdemu się to podoba

Averdrian
Astralny strażnik

Historia

Jego mama go nie kochała. Zostawiła go w koszu na śmieci wkrótce po tym, jak przyszedł na świat. Prawdopodobnie jest to przyczyną jego braku etycznego zachowania.

Proces tworzenia

Początkowo twierdzono, że Averdrian został zreworkowany w Heimerdingera lecz ostatecznie Rioter Coronach potwierdził, że tak nie było.

Ikona Averdriana została użyta w procesie tworzenia Malzahara jako jego ikona na PBE. Nocturne (Główny Artysta Efektów) miał go ustawionego jako swój awatar na forum i próbował doprowadzić jego powstanie do rzeczywistości. Stwierdził, że: “Próbuję z całych sił, aby Averdrian stał się faktem. Jeśli zatrząsną mu drzwi, zmienię swój awatar.”

W czerwcu 2011 roku, zmienił swój awatar na skórkę Nocturne’a Pustoszyciela ostatecznie potwierdzając, że bohater został anulowany.

Jego pierwotny tytuł brzmiał “The Astral Guardian” – Astralny Strażnik został zmieniony na “The Smurf Abortion” co prawdopodobnie miało podkreślać jego historię.

Umiejętności

Pasywka – Astral Barrier:

Averdrian zyskuje 4 Astralne Dusze.

Q – Astral Beam:

Wysyła okrągły promień światła w przeciwnika zadając obrażenia. Obrażenia nie mogą być w żaden sposób uniknięte.

W – Detonate:

Uwalnia puls energii, zadając obrażenia dookoła siebie spowalniając wszystkich przeciwników.

E – Consume Spirit:

Pochłania jedną ze swoich dusz, która daje mu dodatkowe obrażenia zaklęć i tworząc aurę zadającą obrażenia wszystkim przeciwnym jednostkom przez 60 sekund.

R – Lockdown:

Więzi przeciwnika zabójczą energią, dusząc go. Averdrian channeluje umiejętność przez 5 sekund, co sekundę zadając obrażenia i unieruchamiając cel.

Bohater posiada również umiejętność, która nie została użyta – Averdrian dostaje energetyczną tarczę zyskując redukcje obrażeń.

Z okazji Harrowing w roku 2010 na mapie Summoner’s Rift można było znaleźć podobiznę Averdriana w trumnie.

ZOBACZ – Świetne cosplaye od Wanderlustlucy. True Damage Akali, Diana, Kai’Sa i nie tylko

Omen

Omen jest kolejną z anulowanych postaci League of legends.

Był poruszającym się na czterech nogach stworem z kolcami na zakończeniu ogona oraz plecach. Pierwszy raz słyszymy o nim od Toma ‘Zileas’ Cadwella w trakcie GC Online. Nikt w Riocie nie wiedział czy powinien być on postacią walczącą w zwarciu czy może dystansowym DPSem. W związku z brakiem decyzji przez jakiś czas pozostawał on w nietkniętym stanie. W mniej więcej połowie procesu tworzenia Riot doszedł do wniosków, że projekt w żadnym stopniu nie idzie do przodu i zdecydowali się go wycofać. Na jego miejsce została wydana Riven.

W związku z opóźnieniami przy projekcie postaci kolejny patch musiał być opóźniony.

W 2019 roku Rioter Brian ‘FeralPony’ Feeney podzielił się z graczami detalami dotyczącymi konceptów umiejętności Omena.

Koncepty Omena

Umiejętności

Q – Przenikający skill shot

W – Detonowalny za pomocą Q lub ataku balon z kolcami.

E – Umiejętność na zasadzie point and click zadająca obrażenia i spowalniająca cel.

R – Channelowana, długodystansowa umiejętność o średnim obszarze rażenia. Połączenie super umiejętności Gangplanka i Miss Fortune.

Ciekawostki

  • Jego szkielet można zauważyć na obrazku Jurajskiego Kog’Mawa.
  • Istniała spekulacja, że jego koncept został wykorzystany w stworzeniu Kha’Zixa, lecz Ryan “Morello” Scott od razu zdementował tę plotkę.[2]
  • Dość podobną kreaturę można było zauważyć w interaktywnym komiksie Udyra Strażnika Przodków.
  • Według tego, co powiedzieli niektórzy członkowie Riotu, Rek’Sai “odziedziczyła” kilka dotyczących go wątków.
  • Jego “uśmiech” na paszczy nawiązywał do Kota z Cheshire z bajki Alicja w Krainie Czarów.
    • Motyw ten przejął po nim Ivan the Mad Bomber (kolejny anulowany Bohater), a potem ostatecznie Ziggs.
  • Wygląd jego paszczy i wystający z niej język mogły być inspirowane Venomem, czarnym charakterem z uniwersum Marvela.

ZOBACZ – Jak zrobić tutorial w League of Legends w 2 minuty i 11 sekund. Rekordowy czas

Ao Shin
Burzowy Smok

Ao Shin, the Storm Dragon to niewydany koncept bohatera – ostatecznie przerobiony na Aurelion Sola. Został po raz pierwszy ogłoszony 8. września 2013 roku.

Na temat Burzowego Smoka jest bardzo dużo oficjalnych informacji w języku polskim, które przedstawimy poniżej.

Rozwój

“Wraz z rozwojem społeczności League of Legends na całym świecie zyskujemy dostęp do wielu nowych inspiracji. Uznaliśmy, że będziecie chcieli rzucić okiem na bohatera, nad którym dopiero rozpoczęliśmy pracę. Poznaj Ao Shina, potężnego smoka burzy i strażnika natury. Według legend, gdy Ionia stawiała czoła największemu kryzysowi, Ao Shin zstępował z niebios.

Zacznijmy od tego, jak powstało jego imię. Ao to nazwisko rodowe mitologicznych smoczych królów, którzy władali wodą i pogodą. Wynika z tego, że to potężna, elegancka istota, będąca ponad problemami i zasadami ludzi. Shin może oznaczać wiele rzeczy, w tym dobrobyt czy nadchodząca burza. Ao Shin jest uosobieniem tego dualizmu – może zesłać dobrobyt sojusznikom a tuż potem burzowy gniew na wrogów.

Społeczność od jakiegoś czasu prosiła o bohatera smoka, ale wiedzieliśmy, że to nie może być byle kto. Z każdą nową postacią staramy się wznieść na szczyt naszych kreatywnych i technicznych możliwości. Tak samo jest z Ao Shinem. Jednym z wyzwań jest ujęcie jego wyjątkowej anatomii i sposobu poruszania się tak, by wnieść powiew świeżości do puli bohaterów. Jest jeszcze zbyt wcześnie, by wchodzić w szczegóły, ale jesteśmy podekscytowani tym, jak będzie się poruszał po polu bitwy.

Ao Shin nie jest następnym bohaterem, którego wydamy – wciąż czeka nas sporo pracy nad nim i może być koniecznych wiele zmian. Chcieliśmy jednak podzielić się tym pomysłem i pokazać wam, jak od początku kształtowały się nasze przemyślenia na jego temat. Mamy nadzieję, że ten pomysł okaże się dla was równie ciekawy, co dla nas praca nad nim.”

O ewolucji smoczego bohatera można poczytać tutaj: boards.euw.leagueoflegends.com.

Ciekawostki

  • Pierwszy raz można było go zobaczyć w interaktywnym komiksie Udyra Strażnika Przodków.
  • Pytanie o moment jego wydania było jednym z najczęściej zadawanych przez graczy pytań.
  • Riot przez długi czas starał się zrobić odpowiednie animacje ruchu (“falowanie ciała”) tej postaci.
    • Brak możliwości zrobienia odpowiadających animacji mógł być jednym z powodów anulowania.
  • W pierwszych zapowiedziach był określany jako istota dobra i dbająca o harmonię świata (jak Aurelion Sol), ale w komiksie o Udyrze Strażniku Przodków został ukazany jako władca demonów i istota zła.
    • Wskazuje to na ewolucje jego konceptów.
    • Prawdopodobnie jego rolę “dbającego o harmonię” przejął Bard.
  • W czasie prób zrobienia animacji tej postaci zamiast własnego modelu (którego nie zrobiono) używano modelu starego Smoka pozbawionego skrzydeł.
  • Jedna z jego umiejętności miała polegać na locie podczas którego ignorował przeszkody terenowe – zostało to przerobione na Legendarną Kometę (E) Aurelion Sola.
Bohater doczekał się wielu fanartów. Oto jeden z nich. Autor: Inkinesss

ZOBACZ – Niesamowicie realistyczne fanarty, a wśród nich najnowszy bohater – Sett

Well Soterios
Hydrosoul

 

Well Soterios, Hydrosoul to jeden z niewydanych bohaterów z League of Leagnds. Ujawniono o nim sporo informacji, o których poczytać można na leagueoflegends.fandom.com (poniżej projekt, historia i ciekawostki z tej strony).

Projekt

W jednym z postów na tureckim forum był poruszony temat o posiadania przez Riot technologii do tworzenia efektów specjalnych (głównie używanie wody przez bohaterów). Po dłuższym czasie nieaktywności na ten temat, społeczność stwierdziła, że twórcy nie chcą zdradzić zapowiedzi możliwego, wodnego bohatera. Jednakże, pomimo odnalezienia plików w folderach gry, Colt “Ezreal” Hallam oficjalnie ogłosił, że Well został anulowany ze względu na braku technologii stworzenia odpowiednich efektów graficznych.

Jego koncept posłużył później jako wzór do zaprojektowania Setha – maga posługującego się magią piasku. Nowa postać została określona przez Colta Hallama jako: “To w zasadzie ten sam gość, tyle że zamiast kontrolować wodę, włada piaskiem.”

Historia

Soterios gromadził ludzi i zrzucał ich do morza, gdzie tam woda całkowicie wypełniała płuca tych biednych dusz natomiast on sam tracił przytomność. Następnie Soterios przeprowadzał rytuał Odrodzenia, gdzie wyciągał ludzi na brzeg i a następnie swymi boskimi dłońmi dotykał ich klatek piersiowych, by ponownie tchnąć w nich życie. Po rytuale, takie osoby odradzały się jako akolici a on z czasem stał się arcykapłanem.

Przez wiele lat, Soterios przeprowadzał nieprzerwanie rytuały Odrodzenia. Liczba akolitów nadal rosła a Soterios w swoim przekonaniu był pewien, że własne Odrodzenie spowoduje nieziemską transformację własnego ciała, podnosząc jednocześnie swój poziom mocy.

Na jego rozkaz, jego akolici zrzucili arcykapłana do zimnego, ciemnego morza. Niestety, jego Odrodzenie nie poszło zgodnie z planem a woda wypełniająca płuca zbliżała go do śmierci. Pod koniec życia po raz ostatni podjął się próby dania jeszcze jednej szansy od wyższych sfer. Po chwili, Nieśmiertelni odrodzili go jako Well, Hydrosoul i od tego dnia, żyje wykonując wyłącznie ich rozkazy.

Umiejętności

 Pasywka – Soothing Aura:

Pobliscy sojusznicy zyskują biernie 0,4 – 0,8 (w zależności od levela) many co sekundę.

Q – Summon: Water Elemental:

Brak informacji.

W – Crushing Wave:

Kolumna wody rozbija się o wrogów zadając im obrażenia.

Jeśli Miażdżąca Fala dotknie Żywiołaka Wody, wysyła duplikat fali w kierunku, w którym Żywiołak Wody jest skierowany, zaczynając od samego Żywiołaka.

E – Vortex:

Wel; tworzy wir wody w docelowym miejscu, który zadaje obrażenia co sekundę. Wróg oddalający się od wiru zostaje spowolniony o 90%. Przeciwnicy poruszający się prostopadle do Wiru są spowolnieni o 30%.

R – Torrent:

Tworzy silną ulewę, która pokrywa całą mapę. Zwiększa zdrowie i regenerację many przyjaznych jednostek, a wszyscy sojuszniczy bohaterowie otrzymują zwiększone obrażenia zaklęć.

Ciekawostki

  • Imię Soterios pochodzi prawdopodobnie od greckiego słowa Soter, co oznacza zbawca.
  • Well był magiem wody, którego pomysł stworzono jeszcze w becie League of Legends. Potrafił przywoływać ulewne burze, wiry i inne wodne zjawiska, jednakże takie zdolności wymagały mnóstwa efektów cząsteczkowych, a technologia twórców gry nie była wówczas na zbyt wysokim poziomie, więc ostatecznie zdecydowano się porzucić ten projekt.
    • Prawdopodobnie jedną z umiejętności była transformacja stwora w swoją jednostkę przypominającą konika morskiego.
    • Jego Kojąca Aura miała biernie przywracać manę sojuszników.
      • Przypomina to nieco Aurę Świetności – zdolność Arcymaga z gry Warcraft III, która regenerowała manę pobliskim sojusznikom. Dodatkowo ta jednostka ma możliwość przywołania Żywiołaka Wody.
    • Jego koncept mógł zostać również wykorzystany w tworzeniu Nami, jednakże nie jest to potwierdzona informacja.
  • Jego koncept zainspirował stworzenie Setha, Maga Piasku (jako przyszły prototyp Azira).
  • Możliwe, że na bazie jego wyglądu i historii powstał Xerath – są podobni w kwestii anatomicznej.
    • Wątek poniesienia śmierci podczas magicznej przemiany, odrodzenia i uzyskania wielkiej mocy do pewnego stopnia przypomina rytuał Wyniesienia Xeratha (w czasie którego zdradził swojego przyjaciela – Azira).
  • Jego historia jest podoba do Aerona Greyjoya z książki Pieśń lodu i ognia autorstwa George’a R.R. Martina.
  • Ikona Wiru była oryginalną ikoną Nimbu Miażdżącego Gniewu, który można było zdobyć poprzez zgładzenie Ebonmawa.
    • Obecnie wyświetla się w czasie działania Oka Cyklonu (R) Janny jako ikona efektu.
  • Ikona Tajfunu była wykorzystywana jako ikona dawnego wzmocnienia Herb Płynącej Wody z starej wersji mapy Twisted Treeline. Można było go zdobyć po zabiciu Zmory.

ZOBACZ – Dostępne wszystkie postacie i zapraszanie znajomych w trybie treningowym LoLa?

Urf
Manat

Urf, Manat jest “anulowanym” bohaterem stworzonym w ramach żartu z okazji Prima Aprilis. Od tego czas Urf regularnie pojawia się w League of Legends (w szczególności w okolicach 1 kwietnia) i stał się swego rodzaju maskotką gry.

Jego historia według zapowiedzi prezentowała się następująco:

Jak każdy inny manat Urf był nastawiony do świata bardzo pokojowo. Podziwiał on jednak bohaterów League i sam bardzo chciał zostać jednym z nich. Ze wszystkich najbardziej podziwiał Jaxa, który w tamtych czasach był niepokonanym czempionem od 152 walk. Wtedy także Jaxowi nakazano używać jednej z pięciu prostych broni. Urf pragnął również zostać mistrzem broni, więc wziął swoje dwie ulubione – rybę (oznaczają skarby morza oraz morską opatrzność, która nad nim czuwa) oraz łopatkę (aby oddać hołd jego ludowi za odwieczne doskonalenie sztuki kulinarnej) wierząc, że kiedyś uda mu się skrzyżować je na arenie z nóżką od kurczaka i latarnią Jaxa.
Szybko jednak okazało się, że cała postać jest zaledwie żartem a jedyną pozostałością po Urfie zostanie skórka Urfwicka:
W trakcie dzielnego i oddanego patrolu rzeki na Summoner’s Rift, Urf zakończył swój żywot w tragicznych okolicznościach. Naoczni świadkowie twierdzą, że zanim rozpoczęła się walka, niebieska smuga przemykała po okolicznej dżungli. Następnie doszło do starcia, zakończonym krzykiem manata, któremu poszło coś nie tak. Po bitwie, jedynie co z niego zostało to była jego skóra… która bardzo szybko zniknęła w szponach swojego oprawcy.
Z każdą śmiercią wiąże się historia. Z każdą historią – morał. Jeśli historia Urfa może mieć coś wspólnego z wilkiem z Czerwonego Kapturka to będzie fakt, że w każdym wilku siedzi przebiegły mistrz kamuflażu, który tylko czeka, aby się ujawnić. I weźmy tu, na przykład Warwicka. Ogromny, żądny krwi wilkołak potrafiący wtopić się w nawet najbardziej niewinne jednostki z naszego otoczenia.

Umiejętności

Pasywka – Big Blue Watery Road:

Urf jest naturalnie szybszy i porusza się zwinniej w zbiornikach wodnych.

Q – Flippy Floppy:

Urf przełącza broń między szpatułką i rybą, aby zaspokoić potrzeby swojej drużyny. Ataki za pomocą ryb zadają obrażenia w czasie, podczas gdy ataki szpatułką zadają natychmiastowe obrażenia.

W – Poseidon’s Gaze:

Urf wzywa moc boga Manatów, Posejdona, aby zawiadomić sojuszników o położeniu wrogów na Polach Sprawiedliwości. Poseidon’s Gaze usuwa mgłę wojny.

E – Flop Strike:

Urf opada na wroga z ogromną mocą niszczącą. Urf musi znajdować się bezpośrednio obok wroga, aby pomyślnie wykonać tę umiejętność.

R – Omnisplash:

Urf przywołuje żywioły aby wywołać destrukcyjny potop. Wszyscy pobliscy wrodzy bohaterowie otrzymują obrażenia od wody i zostają spowolnieni na krótki okres czasu.

Ciekawostki

  • Nazwy umiejętności Big Blue Watery RoadFlippy FloppyPoseidon’s Gaze są nawiązaniem do utworu “I’m On A Boat” grupy The Lonely Island.
    • Flippy Floppy przypomina umiejętność Zmienianko! (Q) Jinx.
  • Nazwa super umiejętności nawiązuje do Cloud Strife’a z Final Fantasy VII.
  • 1 kwietnia 2014 roku ikony bohaterów, przedmiotów i czarów przywoływacza w sekcji komentarzy na stronie League of Legends zostały zastąpione grafiką Urfa.
    • W tym roku zadebiutował również specjalny tryb rozgrywki Ultra Rapid Fire, wszyscy gracze którzy rozegrali na nim chociaż jedną grę otrzymali specjalną ikonę na której widnieje podobizna Urfa.
  • Urf (lub nawiązanie do niego) pojawiło się na 8 ikonach przywoływacza.
  • Zakupić można totem Urfa Zwycięzcy.
  • Stworzono 2 emotki przedstawiające wspomnianego bohatera.
  • Urf pojawia się jako motyw wielu skórek m.in. Nami w Foczej Skórze, Urfwicka, Rybaka Fizza czy Corkiego Jeźdźca Urfa.
  • Urfwick był dostępny do kupienia przez krótki okres czasu za 50 RP. Jego bazową ceną było 5000 RP aczkolwiek, jak się później okazało, była ona częścią prima aprilisowego dowcipu, a przecenienie skórki o 99% w celu oddania hołdu dla świetności Urfa było planowane od samego początku.

Ikony przywoływacza nawiązujące do Urfa:

ZOBACZ – Warwick udowadnia, że omijanie skillshotów w LoLu może być sztuką

Rob Blackblade,
Przystojny Łobuz

Według słów jednego pracownika Riot – Colta “Ezreal” Hallama, postać nie pasowała do gry pod względem braku artystycznego dopasowania. Według Wikipedii żaden z jego aspektów nie był wart zatrzymania, więc został odsunięty (co nie do końca było prawdą, o czym dalej). Został zastąpiony przez Udyra.

Umiejętności

P – Liberate:

Efekt działania nieznany

Q – Gutbuster:

Rob rzuca nożem w cel zadając obrażenia. Umiejętność może trafić ktytycznie za trzykrotność podstawowych obrażeń.

W – Ambush

Rob staje się niewidzialny i zyskuje prędkość poruszania się.

E – Vital Blow

Rob wykonuje decydujący cios wyznaczonemu bohaterowi zadając obrażenia. Jeśli Rob jest niewidzialny ogłusza on cel. Jeśli widzialny – usypia go.

R – Bravado

Wszystkie ataki Roba są atakami krytycznymi przez następne pare sekund.

Na Wikipedii widać odnośnik do filmiku zawierającego jego głos: https://www.youtube.com/watch?v=MGCm4LPjrVo

Podczas tworzenia projektu Roba mechanika uśpienia była jego unikalną mechaniką. Dużo później została wykorzystana po raz pierwszy przy tworzeniu E u Zoe. Jego W – Ambush, zostało wykorzystane przy tworzeniu Q – Ambush u Twitcha przed jego reworkiem.

ZOBACZ – Podgląd punktów maestrii na ekranie ładowania gry zwiększa toksyczność?

Husk
The Hive Commander

W zestawieniu z poprzednimi postaciami o Husk wiemy stosunkowo niewiele.
Jest anulowaną postacią, której design został ostatecznie podzielony na dwie postacie – Camille i Kai’Sę.

Pierwotnie miała być najemnikiem z Zaun – przywódcą grupy “H.I.V.E” złożonej z innych najemników, banitów i łowców nagród.

Historycznie miała być byłą partnerką Caitlyn, która uciekła do Zaun po tym jak została przez nią zdradzona, paraliżując ją od pasa w dół podczas strzelaniny.