12% wzrost ilości banów postaci LoLa w tylko jeden dzień. Czegoś takiego dawno nie było
Jedna z postaci bardzo mocno wybija się na tle pozostałych.
Rzadko zdarza się, by jakaś postać zaliczyła tak szybki wzrost ilości banów. A jednak, w tym przypadku jest to ponad 12% tylko jednego dnia. Rośnie tak samo popularność tej bohaterki, jak i jej banrate.
O kogo chodzi? O Yuumi, która zawładnęła wręcz profesjonalną sceną i rodzi coraz więcej problemów. Od momentu ujawnienia zestawu jej umiejętności budziła sporo kontrowersji. Nie każdemu do gustu przypadł styl gry bohaterki, która przez zdecydowaną większość czasu gry jest zależna od innego bohatera z drużyny. Mimo że postać ma wielu fanów, zdecydowana większość graczy nie przepada na grę przeciwko Yuumi, a aktualnie w rangach Diament+ postać może pochwalić się najwyższym współczynnikiem banów, który przebija większość znanych z tego tytułu championów.
Riot w pewien sposób jest sam sobie winien. Yuumi nie była nerfiona od dłuższego czasu, co jakiś czas przechodziła natomiast buffy. Zmniejszono jej cooldown, zwiększono obrażenia. Ostatnie osłabienie tak naprawdę dostała jeszcze w 2020 roku w patchu 10.15.
Wszystko to przełożyło się na 12% skok:
Ban rate Yuumi
Yuumi od dłuższego czasu nie była dotykana większymi zmianami. W aktualizacji 11.10 dostała drobne wzmocnienia Q, natomiast w patchu 11.18 zdolność pasywna otrzymała nieco krótszy czas odnowienia. Mimo że bohaterka nie ma imponującego współczynnika zwycięstw, który w aktualizacji 11.21 nie przekracza 50% w stosunku do poprzedniego patcha zyskała ona ponad 13% ban rate, który aktualnie wynosi prawie 56%.
Współczynnik ten jest wyższy niż w przypadku wielu znanych z tytułu najczęściej banowanych, jak na przykład Zed czy Irelia. Gracze komentujący sytuację uważają, że jest to w dużej mierze zasługa Worldsów. Yuumi została zbanowana w 39, a wybrana w 12 grach. Sprawia to, że jej pick/ban rate wynosi aż 94,4% podczas całych mistrzostw.
Komentujący są również zgodni w tym, że kluczowa mechanika Yuumi jest toksyczna dla rozgrywki. Gracze, którzy głównie grają omawianą bohaterką są postrzegani podobnie, jak jej zestaw umiejętności.
Wszyscy możemy zgodzić się z faktem, że jest ona irytującym championem, który tak naprawdę jest steroidem dla każdej innej roli. Jest w stanie sprawić, że każdy bohater będzie nie do powstrzymania i zwycięży grę praktycznie w pojedynkę.
Najgorsze w tym wszystkim jest to, że OTP Yuumi często są niesamowicie toksyczni. Mimo że bohaterka nie wymaga praktycznie żadnych umiejętności, jej gracze będą obrzucali Cię obelgami za słabą grę.
Bohaterka jest jedyna w swoim rodzaju, jednak w większości graczy nie budzi to pozytywnych emocji. Użytkownik o nicku Quintana_of_Charyn zwraca uwagę na fakt, że nawet casterzy na oczach setek tysięcy innych graczy potrafią nazwać Yuumi głupią i uznać, że nie powinna ona istnieć.
Niezliczona ilość graczy uznaje design Yuumi za głupi i niewymagający umiejętności.
Jest to jedyna postać, która sprawia, że fani przestają dopingować swoją ulubioną drużynę, kiedy widzą, że w jej szeregach znalazła się Yuumi.
W pełni zdaję sobie sprawę, że Rioterzy, którzy zaprojektowali Yuumi nie czują się dobrze pod takim napływem negatywnych wiadomości. Rozumiem również, że gra w League w przypadku niektórych graczy jest możliwa tylko dzięki Yuumi.
Po prostu zastanawiam się, czy naprawdę nie ma sposobu, aby postać jednocześnie zachowała swoją prostotę i przerwała strumień hate’u, który na nią spływa.
- ZOBACZ – Riot odpowiada na krytykę nagród dla przegrywających, że przecież druga drużyna się ucieszy
LoL to stosunkowo stara gra, która poprzez regularnie wydawane aktualizacje wygląda tak świeżo. Riot poprzez reworki postaci starał się usuwać toksyczne dla rozgrywki mechaniki, jednak każdy kolejny bohater w większości przypadków wprowadzał coś nowego.
Yuumi, która trafiła do gry w 2019 roku, raczej nie otrzyma zupełnie innego zestawu umiejętności. Trudno jest również mówić o większych zmianach jej charakterystycznych zdolności podczepiania się do sojuszników. Twórcy jednak z pewnością powinni zareagować na tak wysokie pick/ban rate podczas tegorocznych Worldsów oraz współczynnik banów w kolejce solo/duo.