Co było przyczyną ostatnich problemów z serwerami League of Legends? Riot wyjaśnia sytuację
Co tak naprawdę działo się z serwerami League of Legends podczas ostatnich problemów?
Ostatnio gracze League of Legends nie mieli łatwo. Już podczas logowania napotykali na problem uniemożliwiający grę (League of Legends ponownie nie działa, druga awaria w ciągu dwóch dni 17.01.2021).
Jak się jednak okazuje, wina niekoniecznie leży po stronie twórców. Jeden z Rioterów poinformował w swoim wpisie, co było przyczyną ostatnich problemów z serwerami.
Dlaczego gracze nie mogli się zalogować?
Riot Penrif w jednym ze swoich wpisów poinformował, że to DDoSy stały za wszystkimi problemami.
Cześć wszystkim, jestem głównym zarządcą technicznym dla League i chciałbym rzucić nieco światła na ostatnie problemy z niestabilnością serwerów w Europie. Przyczyną był złośliwy ruch internetowy potocznie nazywany DDoSem. Warto wyjaśnić, że problemy związane z Clashem nie wynikały z problemów z grą, a wyłącznie z wspomnianego już ataku. Używamy niestandardowych protokołów komunikacyjnych, podczas gdy większość rozwoju technologii przeciwdziałającej DDoSom koncentruje się na protokole HTTP, który dotyczy głównie stron internetowych. Oznacza to, ze niestety nie zawsze możemy skorzystać z tego, co inni podczas ataków na ich serwery.
ZOBACZ – Jak sprawdzić swoje MMR na ARAMie? Gracze LoLa stworzyli łatwy w użyciu kalkulator
Już podczas weekendu trwały prace mające na celu odfiltrowanie wspomnianego niechcianego ruchu. Nie jest to proste zadanie i chciałbym podziękować wszystkim, którzy próbują je wykonać. Mimo że chciałbym podzielić się większą ilością szczegółów, zabezpieczenia przed atakami DDoS wymagają zachowania tajemnicy. Ujawnianie wszystkich technicznych informacji mogłoby uzbroić atakujących w użyteczne informację, a jest to coś, czego byśmy nie chcieli. W każdym razie chciałem tylko przekazać, że robimy wszystko, co w naszej mocy, aby nasze usługi były stabilne. Wiemy też, że wyjaśnienie awarii nie rekompensuje tego, że miała ona miejsce i naszym zadaniem jest to, aby tego typu sytuacje się nie powtarzały.
Jak widać w dość długiej wypowiedzi Rioter poinformował, że problemy spowodowane były DDoSami oraz o tym, że już od kilku dni trwają prace mające zabezpieczyć serwery przed kolejnymi atakami.