w

Co dzieje się z Sionem z League of Legends po aktualizacji 12.9? Spore zmiany bohatera dają rezultat

W jaki sposób osłabienia splitpushującego Siona odbiły się na jego statystykach?


Sion jest jedną z bardziej charakterystycznych postaci, zwłaszcza biorąc pod uwagę taktykę, która była wykorzystywana przez bohatera naprawdę często. Mowa o skupianiu się głównie na pushowaniu do tego stopnia, że gracze tego championa w ogóle nie zwracają uwagi na przeciwnika ani otrzymywane ciosy od turreta.

W jednej z gier Faker trafił na popularnego streamera – TheBausffs. Jego znanym pickiem jest właśnie intujący Sion, który wyjątkowo zirytował profesjonalnego gracza (Dlaczego granie z Fakerem w LoLa jest ryzykowne? Ban streamera tuż po rozegranej grze). W wyniku zaistniałej sytuacji Riot po naprawdę długim czasie od odkrycia tej taktyki uznał, że jest ona szkodliwa dla rozgrywki i postanowił się dokładniej jej przyjrzeć.

To zaowocowało osłabieniami zarówno bohatera, jak i przedmiotu, który sprawiał, że pushowanie było znacznie bardziej skuteczne – Hullbreakera. Jak dokładnie zmiany odbiły się na Sionie?

Skutki nerfów Siona

W aktualizacji 12.9 do League of Legends trafiły spore osłabienia pushującego Siona. Wszystkie obrażenia zadawane strukturom w formie zombie są teraz zredukowane do 40%. Obniżony jest zarówno damage z podstawowych ataków, jak i obrażenia dodatkowych efektów i run, jak na przykład Demolish czy Titanic Hydra.

Powiązanym nerfem były również zmiany Hullbreakera. Poza zmniejszonym bonusowym pancerzem i odpornością na magię zapewnianą, kiedy w pobliżu nie znajduje się żaden sojusznik, osłabiono zdolność, która zwiększała obrażenia zadawane wieżom. Teraz wzmacniane są tylko podstawowe ataki, a nie wszystkie źródła.

Można domyślić się, że poprawki znacząco odbiły się na statystykach Siona. Nie wszystko wygląda jednak tak, jak można by się tego spodziewać. Mimo że pick oraz ban rate wraz z wprowadzeniem zmian spadł, współczynnik zwycięstw wzrósł. Odniósł się do tego jeden z Rioterów – GalaxySmash.

Dane te są prawdopodobnie nieco mylące, ponieważ są jeszcze wczesne, ale jak już inni zauważyli, budowanie Siona pod tanka od zawsze sprawdzało się znacznie lepiej.

Znerfienie omawianego wyżej buildu zmusiło graczy Siona do budowania się w tanka, co zaś przełożyło się na wyższy współczynnik zwycięstw. Z pewnością znaczenie ma również bug, który sprawił, że wprowadzone zmiany nie do końca przyniosły taki efekt, jak powinny.

Mimo że obrażenia pokazywane przez wskaźnik faktycznie zostały obniżone względem poprzedniej aktualizacji, zdrowie turreta pokazuje, że nerfy tak naprawdę nie zostały zastosowane. Świadomi pomyłki Riotu gracze mogli więc dalej wykorzystywać build pod splitpush. Z pewnością jednak Sion będzie znany od aktualizacji 12.9 głównie jako tank, a omawiana taktyka raczej nie będzie już wykorzystywana.