w

Wszystko, co dodaje teraz Riot jest przesadzone? Esportowiec wywołał ogromną dyskusję

Słowa profesjonalnego gracza o zmianach run w LoLu wywołały ogromną dyskusję, w której wziął udział jeden z Rioterów.


Jeden z profesjonalnych graczy wypowiedział się o zmianach w League of Legends. Część jego słów została zacytowana na Reddicie, co poskutkowało obszerną dyskusją, w której wziął udział Riot Phreak.

Czy nowa zawartość w LoLu z biegiem czasu staje się coraz mocniejsza?

Gracz Cody Sun – ADC drużyny 100 Thieves biorącej udział w turnieju LCS (wygrali z Golden Guardians i przegrali potem z TSM) wypowiedział się na temat tego, co uważa o systemie nowych run i zmian wprowadzanych na przestrzeni czasu od ich dodania:

W 2020 roku jest wiele sposobów na granie w League of Legends, ponieważ zostało dodane dużo rzeczy, które sprawiają, że gra znacznie różni się od tej w poprzednich sezonach. Dzieje się tak głównie za sprawą nowych run dodających coś w stylu power creepu lub po prostu dodatkowych obrażeń tak naprawdę dla każdego. Zapewne kojarzycie narzekania graczy ADC będących one shootowanych przez Leonę czy Nautilusa i tym podobne postacie. Do LoLa zostało dodane bardzo dużo czynników, których nie było wcześniej, a cała gra była zbudowana dużo prościej. Poniekąd zmierzamy w kierunku, gdzie będzie wiele sposobów na granie w grę i tak naprawdę wszystko będzie zależało od drużyny, jak dostosuje się ona do Twojej konkretnej strategii i w pewnym sensie utrudni dostosowanie się do niej drużynie przeciwnej.

Power creep – coś, co jest zauważalnie mocniejsze od czegoś, co było wcześniej.

ZOBACZ – Riot o planach na 2020 rok. Dobieranie przeciwników, wymuszona pozycja, zmiany w serii gier o awans i więcej

Cody Sun z 100 Thieves

Słowa Cody’ego zacytowano na Reddicie, co wywołało ogromną dyskusję w komentarzach. Użytkownicy wypowiedzieli się prawie 1000 razy, a wśród komentarzy można znaleźć również Rioterów. Jeden z komentujących napisał:

Uważam, że Cody Sun wypowiedział się naprawdę sensownie. Wszystko, co dodaje Riot jest po prostu lepsze od tego, co było wcześniej.

Jednym wartym odnotowania wyjątkiem jest to, że nie można jednogłośnie zdecydować, czy na dolnej alei będziemy potrzebować pancerza czy odporności na magię, ponieważ praktycznie zawsze gracze będą stawiali czoła mieszanym obrażeniom.

Zastanawiam się, czy znalazłyby się jakieś inne, lepsze opcje od AS/AD/Armoru. Zwłaszcza w niektórych starciach, gdzie ADC zadaje mieszane lub niewielkie obrażenia w early, jak np. Kai’Sa czy Twitch. Albo podwójna obrona na liniach przeciwko Nami i Lucianowi. gdzie ostatecznie i tak outscale’ujesz bez tych 9 AD.

Na komentarz odpowiedział Riot Phreak, porównując stare systemy z ich nowymi odpowiednikami, wskazując na to, że różnice wcale nie są aż tak widoczne:

Obliczenia wskazały na praktycznie identyczne ilości obrażeń. Nie pamiętam, które z nich ostatecznie były większe, ale przy otrzymanych wynikach nie ma to zbytnio znaczenia.

ZOBACZ – Nunu przejdzie kolejny rework? Co Riot sądzi o postaci, która od roku nie pojawiła się profesjonalnych rozgrywkach

Rioter przypomniał o rekompensacie w momencie zmiany run – gdy zabrakło run, bohaterowie otrzymywali przeważnie startowy armor, wyjątkiem okazały się postacie z mida – im dany został większy przyrost punktów zdrowia z levelem.

Riot Phreak stwierdził również, że profesjonalny gracz “nie potrafi czytać patch notesów” (co później edytował i usunął), co inni natychmiast skojarzyli z memem mówiącym o 200 latach doświadczenia Rioterów.

W odpowiedzi jeden z komentujących wspomniał o patchu 8.11, gdzie przebudowie poddano  praktycznie wszystkie przedmioty, których używali ADC, przez co meta uległa kompletnym zmianom.

Patch 8.11 przeniósł defensywne statystyki z armoru bardziej w kierunku HP, jednocześnie zabierając początkowe AD wielu strzelcom. Stało się to głównie po to, aby pomóc “agresywnym nie-strzelcom takim, jak np. Leona czy Brand nie być obijanymi tak mocno za pomocą autoataków, jednocześnie dając im więcej okazji, aby zabłysnąć na linii”.

ZOBACZ – Tymi samymi danymi można się zalogować nad dwa konta. Klient LoLa ponownie w akcji

Jesteśmy w momencie, w którym strzelec nie jest w stanie powstrzymać Leony czy Nautilusa, aby ich inicjacja i wejście w ADC było jakkolwiek ryzykowne. Rozumiem, że we wczesnych fazach gry ADC powinien być świadomy tego, że coś z wysokimi podstawowymi obrażeniami może tak po prostu go pokonać i wiem, że tak powinno być. Jednak ewidentnie coś jest nie tak, kiedy jako mag lub tank jestem w stanie kupić 1 przedmiot dla supporta (ten dający wizję) i stanowić większe zagrożenie od bohatera, którego powinienem chronić i który powinien być głównym zagrożeniem.

Dyskusja ciągnęła się przez wiele komentarzy, a w słowach Riotera widać było wyraźną irytację. a obraźliwy przytyk (o nieumiejętności czytania ze zrozumieniem) w kierunku profesjonalnego gracza, mimo że został edytowany, był cytowany przez innych użytkowników.

ZOBACZ – 5 najdziwniejszych banów w historii League of Legends