Dlaczego Senna z League of Legends nie jest popularna w mecie ADC supportów?
Co sprawia, że Senna nie sprawdza się w mecie, która polega na pickowaniu strzelców w roli wsparcia?
Początek aktualnego sezonu League of Legends był dość burzliwy, szczególnie jeśli chodzi o scenę profesjonalną. W e-sporcie pojawiło się wiele innowacyjnych picków, szczególnie jeśli chodzi o rolę wsparcia. Chodzi o wybieranie strzelców, którzy zastępują tradycyjnego supporta.
Trend na eksperymentowanie ze wsparciem rozpoczął się już jakiś czas temu i mówi się, że jego pomysłodawcą był Beryl, gracz z drużyny DRX, która wygrała Mistrzostwa Świata 2022. Koreańczyk zaryzykował i wybrał w roli wsparcia Heimerdingera. Z czasem gracze zaczęli powoli rozumieć, co kryje się za tak niekonwencjonalnym pickiem. Zaczęto eksperymentować z innymi bohaterami, a w rezultacie znani ADC wylądowali w roli wsparcia – najpierw była to Ashe, a potem Caitlyn oraz Kalista w LCK.
W League of Legends jest pewna postać, która od samego początku była zaprojektowana i wydana jako strzelec, który jednocześnie jest supportem. Oczywiście chodzi o Sennę. Mimo to mało kto zalicza ją do nowej mety. Dlaczego?
Sytuacja Senny w League of Legends
Senna jest lubianą bohaterką, która ma wielu fanów od dnia swojej premiery. Mimo to, że sama w sobie jest strzelcem, który może skutecznie wspierać resztę drużyny, nie jest liczona do aktualnej nietypowej mety.
Wielu graczy zauważa, że winą jest jej słaba faza laningu, jeśli porówna się ją do Caitlyn czy Ashe. Obecna meta podwójnych ADC na profesjonalnej scenie ma dwa główne kierunki: wybór skalującego się ADC z enchanterem u boku albu pickowanie dwóch strzelców, którzy są bardzo silni (i zarazem irytujący) w early game. Wszystko to dlatego, by zgnębić wrogów już na samym początku rozgrywki. Przykładem może być Varus i Ashe, którzy zapewniają obijanie przeciwników na bardzo duży zasięg.
Mimo to, że Senna jest bohaterem dystansowym, nie spełnia wymienionych wyżej wymagań w pierwszych minutach meczu. Co za tym idzie – drużyna nie ma zapewnionej dominacji na linii, stąd też gracze decydują się na inną taktykę.
Kolejnym powodem jest to, że bohaterka nie korzysta tak bardzo z prędkości ataku, jak robią to inni championi. Senna została zaprojektowana tak, by skalować się w późnej fazie gry dzięki jej pasywce, która zapewnia jej dodatkowy damage, zwiększoną szansę na trafienie krytyczne oraz zasięg ataku. Jednak żeby miało to sens, postać musi zebrać sporo mgły, co jest niemożliwe w pierwszych minutach rozgrywki.
Gdy przejrzy się metę pod ADC na supporcie, zauważy się, że sporo e-sportowców bazuje na szybkości ataku, by móc szybciej obić przeciwnika i zmieścić podczas wymian większą liczbę autoataków. Przydaje się tutaj runa Hail of Blades, która u Senny zwyczajnie się nie sprawdza.
Jak już zostało wspomniane wyżej, meta pod dwóch ADC oferuje sporo obrażeń i możliwość obijania przeciwników, ale również daje kontrolę nad falą minionów. Wrogowie mogą nie być w stanie nadążyć w czyszczeniu stworów, a co za tym idzie – odpowiadać na pushowanie. ADC tacy jak Ashe czy Caitlyn mogą z łatwością zabić całą grupę minionów. Niestety Senna nie ma takiej mocy i czyszczenie linii zajmuje jej więcej czasu.
Wszystkie te powody sprawiają, że Senna nie cieszy się sporym zainteresowaniem w eksperymentalnej mecie z dwoma strzelcami na dolnej alei.