w

Funneling w League of Legends jest możliwy dzięki błędowi. Riot pisze, że zostanie on wyeliminowany

Dlaczego na serwery live trafił błąd, który umożliwił funnelowanie?


W League of Legends w ostatnim czasie zaczęła dominować strategia funnelingu. Mimo że nie jest ona aż tak popularna, jak miało to miejsce w przeszłości, dalej potrafi być niezmiernie irytująca. W grach można spotkać graczy, którzy nie wybierają się do jungli w pojedynkę, a champion ze środkowej alei ze smite’em aktualnie może zostać uznany za coś normalnego.

Riot zdaje sobie sprawę z tego, że funneling jest szkodliwy, a pracownik zapewnił, że studio zainterweniuje (Riot o szkodliwych strategiach, jakie mogą się pojawiać w przedsezonowej aktualizacji LoLa).

Rioter wyjaśnił również, dlaczego przedsezon nie jest testowany tak dogłębnie, jak można byłoby się tego spodziewać. Próbka wewnętrznych testów jest zdecydowanie za mała w zestawieniu z ogromną ilością graczy na całym świecie. Z tego powodu rezultaty mogą być zupełnie inne od siebie, a w efekcie czego testy wewnątrz studia okazałyby się bezsensowne. Co dokładnie jednak pisano o funnelingu i dlaczego gracze ponownie mogli wykorzystywać tę strategię?

Riot o funnelingu

W dużym uproszczeniu funneling to strategia, która wymaga współpracy dwójki graczy. Jeden z nich kosztem drugiego będzie otrzymywał większą ilość złota i doświadczenia, co w efekcie ma doprowadzić do snowballu i zwycięstwa.

Nietrudno domyślić się, że granie przeciwko takiemu połączeniu może być niezmiernie irytujące. Bohater, który ma znaczącą przewagę w złocie, będzie trudny do powalenia, a z biegiem czasu rosnąca różnica utrudnia to jeszcze bardziej. W efekcie w mid i late game zwycięstwo może być naprawdę niełatwym zadaniem.

Ciasteczka koniecznie do ewolucji petów, które odgrywają kluczową rolę w aktualnie wykorzystywanej implementacji funnelingu, były wielokrotnie zmieniane. Z tego powodu Riot nie był w stanie dokładnie ich przetestować pod kątem błędów. Riot Ray Yonggi pisze, że ich aktualny stan nie był zamierzony.

Jeśli mam być szczery, ciasteczka otrzymały wiele zmian w kodzie (w efekcie eliminowania błędów), które wprowadziły funkcjonalność, o których nie wiedzieliśmy dość późno w etapie testowania. Intuicyjnie (podobnie jak wy) spodziewałbym się 0 ciasteczek bez Smite’a, więc nigdy nie testowałem tego osobiście ani nie prosiłem o to innych.W ten sposób błąd mógł nieumyślnie trafić do gry. Tak właśnie bugi (a więc i exploity w rozgrywce) trafiają na serwery live.

Rioter wyjaśnił, z czego wynika trafienie na serwery live błędu, który przyczynił się do uskuteczniania strategii funnelingu. Zaznaczył również, że wyeliminowanie buga będzie naprawdę proste i można wkrótce spodziewać się poprawki na serwerach live.

DołączObserwuj
Więcej z League of Legends