Gracze domagają się przejrzystości MMR w LoLu. Czy jest na to jakakolwiek szansa?
Społeczność League of Legends domaga się ujawnienia wartości MMRów.
Kolejka rankingowa w LoLu składa się z poszczególnych rang. Gracze, rozgrywając mecze, zyskują i tracą punkty potrzebne do awansu i przejścia do wyższej dywizji.
Punkty przydzielane są natomiast indywidualnie w zależności od ukrytych MMRów konta i to właśnie ujawnienia tego mechanizmu domagają się gracze. W ostatnich dniach widać bardzo wiele podobnych próśb, po części związanych z wczorajszym tematem odnośnie smurfów i kont riotowych.
Ujawnienie MMRów
Poziom umiejętności graczy League of Legends podzielony jest na 9 głównych rang, a do trzech najwyższych do pokonania są jeszcze dywizje. Przy wspinaniu się w drabince rankingowej potrzebujemy punktów, które są odejmowane oraz dodawane w zależności od wyniku meczów. Za ich ilość odpowiada ukryty system, który na podstawie naszych osiągnięć (dywizja w poprzednim sezonie, Win Rate) i poziomu przeciwników oblicza ile LP dostaniemy lub stracimy.
ZOBACZ – Aktualizacje sklepu w League of Legends. Jakie zmiany pojawiły się w grze w patchu 11.4?
Do sezonu trzeciego obowiązywał system ELO, który na podstawie punktów przydzielał nas do danej dywizji. Teraz działa coś podobnego, ale jest to ukryte i niedostępne dla zwykłych użytkowników. W zależności od ilości punktów, które w nim zgromadziliśmy, odejmuje i dodaje punkty graczom. Oznacza to, że jeżeli mamy mniej punktów niż inni gracze w tej dywizji, będziemy otrzymywać mniej LP i więcej tracić.
W tym sezonie użytkownicy narzekają, że system MMR jest zepsuty i niesprawiedliwy, w związku z tym społeczność domaga się jego ujawnienia, aby wszyscy mogli wiedzieć, w jakiej dywizji powinni się według niego znajdować.
Chociaż wielu fanów League popiera ten pomysł, istnieje bardzo mała szansa, że tak się stanie, ponieważ aktualny system wyświetlający tylko i wyłącznie dywizje oraz rangi graczy, jest bardziej przejrzysty i łatwiejszy do zrozumienia dla nowych graczy.
Dodatkowo zachęca do wbijania wyższej rangi, albowiem nie są to same cyferki, a wyświetlające się, kolorowe grafiki. Oznacza to, że łatwiej jest dostrzec różnicę pomiędzy platyną 1 a platyną 4 niż pomiędzy 1850, a 2199, co zachęca do grindowania.