w

“Magiczne” konta w LoLu rozdawane przez Riot, które ułatwiają wbijanie rangi, co widać po TOP 1 EUW

W ostatnich dniach w społeczności League of Legends bardzo mocno nasiliła się dyskusja odnośnie specjalnego typu kont, przyznawanych przez Riot.


O obecnym systemie MMR i zmianach w LP mówi się od dobrych kilku tygodni. Z jednej strony Riot przyznał się do tego, że były z tym problemy, potem teoretycznie to naprawiono, by finalnie zdaniem graczy wycofać poprawki.

Przypomnijmy po kolei, co się działo:

Teraz powstała cała dyskusja na temat wątku powiązanego z LP i ogólnie zmienionym systemem MMR. Wszystko przez jeden rodzaj kont.

Konta Riot mają ułatwiać wbijanie rangi?

Cała dyskusja zaczęła się na dobre w momencie, gdy TOP 1 EUW objął smurf profesjonalnego gracza.

Jest to Turek grający obecnie w NASR eSports w lidze TCL. Dlaczego jego konto jest takie podejrzane? Ma 1200LP i w momencie, gdy większość traci i zyskuje tyle samo LP, to konto zdobywa ewidentnie więcej punktów w przypadku wygranej i traci mniej po przegranej.

Przykład sprzed dwóch dni pokazuje, jak to dokładnie wygląda. Przegrana to -7/-8LP, wygrana około 30LP na plusie. Tymczasem “normalni” gracze tracą po 15 punktów i zyskują 16.

To rozbudziło żywą dyskusję. Gracze zaczęli śledzić ilość takich kont w TOP 100 i okazało się, że jest ich całkiem sporo. Część ma bardzo niskie poziomy w okolicach 40-50. Co to za konta? Riot przyznaje je profesjonalnym graczom. Mają one 30 poziom i dostęp do wszystkich przedmiotów.

Od razu zaczęły się też żarty odnośnie tego, jak najszybciej zdobyć takie konto:

Sam profesjonalny gracz rzucił odpowiedzią na swoim Twitterze, by przestać być zazdrosnym o te konta.

Czy rzeczywiście ten typ kont ułatwia wspinaczkę? Wydaje się, że na to pytanie odpowiedź zna tylko Riot, natomiast wiele osób zrobiło coś podobnego i bez tego typu kont. W momencie zmian systemu MMR tworzono smurfy, które wchodziły do meczów w 5-osobowych zespołach. Uzyskiwano w ten sposób 95%+ winrate i bardzo szybko wspinano się w rankingu.

Przykładem może być tutaj OTP Rengara Pusipuu, który na swoim normalnym koncie zdobywał 17LP i tracił 15 (master 0LP). Jego nowe konto “ls for me” zyskiwało 33LP i traciło tylko 7. Dzięki temu doszedł do challengera z 58% winrate i 510LP.

Wydaje się więc, że kluczem jest tutaj świeże konto bez historii, które przez wzgląd na zmiany MMR i LP faktycznie ma w pewien sposób ułatwione zadanie. Można to jednak do pewnego stopnia odtworzyć na smurfach. Nie będzie to to samo, bo konta Riotowe mają od razu 30 level i są absolutnie czyste, ale zawsze.

To natomiast wcale nie oznacza, że problem LP nie istnieje. Gracze komentują, że zdecydowanie nie powinno być tak, że smurfy mają w jakimś względzie łatwiej.