Gracze LoLa mają pewne obawy, zmiany Lilli doprowadzą do tego, że będzie grana na TOPie?
Riot Games zmienia Lillię, a gracze uważają, że może ona być teraz grana na górnej alei.
Lillia niegdyś uważana była za jedną z najlepszych i najbardziej zbalansowanych bohaterek. Społeczność uważała, że jest ona zaprojektowana perfekcyjne i to jeden z najlepszych championów wydanych przez Riot Games.
Teraz jednak kompletnie wypadła z mety i nie radzi sobie najlepiej. Jej Pick Rate wynosi zaledwie 1%, a wskaźnik wygranych oscyluje w granicy 45%. Ma się to zmienić już niedługo, ale gracze obawiają się, że przeniesiona zostanie na górną aleję.
Lillia na Topie
Lillia nie ma na swoim koncie zbyt wielu przeróbek, znerfiona została tylko dwa razy, z czego raz w niewielkim stopniu:
Niestety, Lękliwy Rozkwit jest obecnie postacią, której aktualnie nie widuje się zbyt często w kolejce rankingowej, a jej statystyki są na naprawdę niskim poziomie. Pokazuje to strona lolalytics.com, która gromadzi dane z meczów w League of Legends:
W połowie czerwca rioter Jeevun ‘Jag’ Sidhu zapowiedział zmiany, które mają uratować Lillię w normalnych meczach i tym samym nie sprawić, że będzie broken w rękach prosów:
Aktualnie testujemy również zmiany Lillii, co do których jesteśmy naprawdę mocno przekonani. Mają one podobny cel do planowanych zmian Luciana – chcemy sprawić, aby bohaterka nie była tak kluczowym wyborem na profesjonalnej scenie, a mocniejsza w solo kolejce. Póki co planujemy wydać je w 11.14.
Ogólnymi założeniami zmian było zredukowanie tego, jak często Lillia pojawia się na profesjonalnej scenie, a także zwiększenie jej współczynnika wygranych w solo kolejce poprzez zwiększenie wytrzymałości i skalowania oraz zmniejszenie prędkości czyszczenia jungli we wczesnych fazach gry.
Zdolność pasywna Lillii dostanie status regeneracji, kiedy DoT jest aktywowane, większe bazowe obrażenia i skalowanie AP. Prędkość poruszania się Q jest osłabione w early, ale przelicznik AP został NAPRAWDĘ wzmocniony. Znalazły się również ogólne wzmocnienia obrażeń czy znerfienie cooldownu E oraz R.
Pracownik odniósł się również do pytania gracza odnośnie tego, czy aby na pewno nie powróci ona do alei:
Szukamy sposobów, które pozwolą nam utrzymać te zmiany, a jednocześnie nie sprawić, że Lillia na alei będzie silniejsza od tej w jungli. Dalej chcemy umożliwić granie w ten sposób tym, którym się to podoba, jednak tak jak wspomniałeś – jest naprawdę spore ryzyko, że bohaterka dalej będzie elastycznym wyborem, co może przyczynić się do dalszego wzrostu jej popularności na profesjonalnej scenie.
Jednak teraz, kiedy już wiemy, jak będzie wyglądać jej zestaw po zapowiadanej aktualizacji 11.14, gracze martwią się, że faktycznie może trafić na TOPa lub inne solowe linie.
Jak wygląda nadchodząca zmiana Lilli?
- Bazowe:
- Regeneracja HP: 9 (+.75) >>> 7.5 (+.75)
- Pancerz: 20 >>> 22
- Nowy efekt na pasywce: Lillia leczy się 18-120 HP przez czas trwania przeciwko dużemu potworowi i 12-189 przeciwko bohaterowi. Lillia możemy leczyć się tylko przez jednego potwora w tym samym czasie.
- Obrażenia: 5% maksymalnego zdrowia >>> 6% + 1.5%/100 AP maksymalnego zdrowia (monster cap bez zmian).
- Q:
- Koszt many: 45 >>> 65
- Stacki dające prędkość ruchu: 5 >>> 4
- Prędkość ruchu na stacku: 7/8/9/10/11 + 1%/100 AP >>> 3/4/5/6/7 +3%/100 AP
- Czas trwania prędkości ruchu: 5 >>> 5.5
- Czas stacków do spadnięcia: 1s >>> 1.5
- Cooldown: 4 >>> 6/5.5/5/4.5/4
- Bazowe obrażenia (magiczne i true damage): 30/45/60/75/90 >>> 35/50/65/80/95
- W:
- Obrażenia: 70/85/100/115/130 + 30% AP >>> 70/90/110/130/150 +35% AP
- E:
- Cooldown: 12 >>> 18
- Spowolnienie: 25/30/35/40/45% >>> 40%
- Obrażenia: 70/90/110/130/150 >>> 70/95/120/145/170
- R:
- Obrażenia od AP: 30% >>> 40%
- Czas trwania uśpienia: 2/2.5/3 >>> 1.5/2/2.5
- Spowolnienie podczas zasypiania: 25% >>> 10%
- Spowolnienie zwiększające się za 0.25s: 5% >>> 0%
Jak możemy zauważyć, będzie mogła regenerować zdrowie, co przyczyni się do tego, że nie będzie zmuszona do wycofania się z walki od razu po wejściu w nią w środkowej i późnej fazie gry. Dodatkowo zwiększono jej skalowanie się na W, E i R, co dodatkowo wzmocni ją w late. Zmiany powinny sprawić również, że odpocznie nieco od dżungli i nie będzie musiała przebywać tam, aż tak długo – co prawdopodobnie zwiększy jej popularność na górnej alei.
- ZOBACZ – Czy Anathema’s Chains to przedmiot, który jest zdrowy dla rozgrywki? Mainy ADC twierdzą, że nie
Riot przewidział tę sytuację i odniósł się do niej Riot RayYonggi:
Pracujemy nad sposobami, aby zmiany nie sprawiły, że Lillia na alei będzie lepsza niż ta z dżungli. Nadal chcemy, aby była grywalna dla tych, którym naprawdę się to podoba, ale jak wspomniałeś, nadal istnieje duże ryzyko, że Lillia będzie elastycznym pickiem, co spowoduje, że będzie miała większy priorytet niż byśmy chcieli, nawet jeśli zmniejszymy jej pro-skrzywione cechy.
Pokazuje to, że nawet Rioterzy nie są w stanie przewidzieć, jak zachowają się profesjonaliści i czy przypadkiem nie powróci ona do mety na turniejach, co spowoduje, że będzie albo wybierana, albo banowana. O tym powinniśmy przekonać się już niedługo. Aktualizacja ze zmianami Lilli wyjdzie na oficjalne serwery już w ten czwartek – 8 lipca.