Gracze uważają, że ta opcja w LoLu powinna być automatyczna. „Skomplikowane, a powinno być proste”
Społeczność narzeka na obecny system remake’u. Co powinno się zmienić?
Każdy fan League of Legends wie, że jest to gra drużynowa. Choć czasem niektórzy gracze mogą mieć większy wpływ na wygraną od innych, to mimo wszystko zwycięstwo bez drużyny jest naprawdę trudne, a niekiedy niemożliwe.
Prawie każdy spotkał się z sytuacją, gdy podczas meczu ktoś zdenerwował się i wyszedł lub miał DC przez problemy z internetem, prądem czy sprzętem. Bywa i tak, że już na starcie jeden z graczy nie połączy się do meczu, więc team zaczyna rozgrywkę w osłabionym składzie. W tej sytuacji Riot oferuje opcję remake’u, która teoretycznie ma być sprawiedliwym rozwiązaniem, mającym ucieszyć obie strony. Ale czy na pewno tak jest? Czy system poddawania się w ten sposób powinien zostać przerobiony?
Opcja remake nie działa zbyt dobrze?
Czym właściwie jest remake? Riot w jednym z oficjalnych artykułów opisał to w ten sposób:
Komenda /remake czyni rozgrywkę bardziej sprawiedliwą, oferując opcję głosowania o zakończenie gry przed czasem i z honorem, bez żadnych kar dla nikogo z wyjątkiem nieaktywnych graczy (oraz ich grup w przypadku rywalizacji w Diamencie i wyżej).
Wydawać by się mogło, że jest to świetne rozwiązanie, ponieważ nikt nie będzie się czuł pokrzywdzony, jeśli akurat w jego drużynie znajdzie się osoba, której nie udało się połączyć do gry. Niestety według wielu graczy opcja ta wypada dobrze tylko w teorii.
Jeden z graczy wypowiedział się na ten temat, twierdząc, że opcja remake’u powinna być automatyczna. Jego zdaniem to dość dziwne, że Riot wprowadza tyle wytycznych do czegoś, co powinno być standardem w meczu 4v5.
Dlaczego zrobienie remake’u jest takie skomplikowane? To powinno dziać się automatycznie. Naprawdę nie rozumiem, dlaczego jest na to tak mało czasu, a do tego komunikat o poddaniu pojawia się na czacie, co łatwo przeoczyć.
Takie komplikowanie prostych rzeczy naprawdę psuje wrażenia z tej gry.
Nowi gracze często ignorują tę możliwość, a typy „nigdy się nie poddaję” często głosują na nie. Naprawdę nie rozumiem, czemu muszę grać 4v5, jak po prostu takie gry mogłyby same się poddawać.
Jak można się domyślić – komentarze na ten temat zawsze będą podzielone. Znajdzie się typ graczy, którzy twierdzą, że osoba, która ma DC, jeszcze wróci i mecz potoczy się normalnie. Jeszcze inni powiedzą, że wygranie gry w niepełnym składzie jest możliwe, więc wymuszenie poddania nie jest koniecznością.
- ZOBACZ – Sztuczna inteligencja narysowała przedmioty z LoLa na bazie samych ich opisów. Efekt zaskakuje
Dużo osób jednak nie rozumie, dlaczego system remake’u ma tak pokręcone zasady, które mogą być niezrozumiałe dla nowych graczy. Sytuacja jest jeszcze gorsza, gdy w teamie znajdą się osoby, które konsekwentnie będą głosować na „nie”, choćby przewaga wroga była kolosalna, a wygrana niemożliwa. Jeden z komentujących napisał:
Pamiętam, jak próbowałem użyć opcji remake’u, gdy jeden z naszych nie połączył się do meczu, ale ludzie z mojego teamu odmówili i uznali, że lepiej grać tę grę, zamiast znowu czekać w kolejce.
Rozumiem, że ktoś nie chce tracić czasu na siedzenie w lobby. Ale nie umiem pojąć, jak granie 4v5, czyli meczu, który w większości przypadków jest przegrany, nie jest uważane za tracenie czasu.
Część komentujących uznało, że odrzucanie remake’u i granie w osłabionym składzie to prawdziwy masochizm. Gracze uważają, że Riot powinien lepiej przemyśleć cały ten system lub pozwolić wyjść z takiej gry bez konsekwencji.
Powinniśmy móc po prostu wyjść z gry 4v5 podczas głosowania na remake. Masochiści, którzy lubią marnować czas w takich grach, by sobie w nie grali, a my byśmy zaczęli kolejny mecz. Sytuacja win/win.
W internecie jest naprawdę dużo komentarzy, które narzekają na obecny system poddawania gry przez drużynę, która jest w osłabionym składzie. Gracze mają nadzieję, że Riot się tym zainteresuje i sprawi, że fani LoLa nie będą musieli marnować czasu w meczach, które są z góry przegrane, ponieważ ktoś z drużyny zawsze głosuje na „nie”.