Jak bardzo Riot nerfi Smite, jak zmieni się dżungla? Pełna lista wzmocnień i osłabień na aktualizację 11.10 w LoLu
Kogo dotkną poprawki z nadchodzącego do LoLa patcha 11.10?
Do League of Legends regularnie trafiają aktualizacje, które mają na celu wprowadzenie zmian w rozgrywce lub utrzymanie balansu. Bohaterowie lub przedmioty, które zdaniem twórców radzą sobie za dobrze, są osłabiane, a te postacie i itemy, które nie radzą sobie najlepiej, otrzymują wzmocnienia.
W tej aktualizacji z pewnością na szczególną uwagę zasługują zmiany czaru przywoływacza wybieranego przez junglerów oraz poprawki stworów znajdujących się w lesie. Co jeszcze znajdzie się w patchu 11.10?
Odświeżony wygląd Janny ma być odzwierciedleniem aktorki z filmów dla dorosłych. To się znowu dzieje
Nerfy i buffy z kolejnej aktualizacji
Zmiany w runach
- Phase Rush
- Czas odnowienia zmieniony z 15 sekund na wszystkich poziomach na 30-15 sekund (zależne od poziomu bohatera).
- Prędkość ruchu zmieniona z 25-40% do 15-40% dla postaci walczących z dystansu i z 40-60% do 30-60% dla postaci walczących w zwarciu.
Wzmocnienia przedmiotów
- Riftmaker
- Stacki są przyznawane teraz zarówno za otrzymywanie jak i zadawanie obrażeń przeciwnym bohaterom.
- Wzmocnienie obrażeń na stack zwiększone z 2% do 3%.
- Maksymalne zwiększenie obrażeń zmniejszone z 10% do 9%.
- Abyssal Mask
- Zdrowie zwiększone z 350 do 400.
- Zwiększenie obrażeń wzmocnione z 10% do 15%.
- Czas trwania wzmocnienia obrażeń wydłużony z 4 do 5 sekund.
- Guinsoo’s Gageblade
- Całkowity koszt zmniejszony z 2800 do 2600 złota.
- Goredrinker
- Zdrowie zwiększone z 400 do 450.
- AD za stracone zdrowie zmniejszone z 0-15% do 0-10%.
- Leczenie zwiększone z 25% AD + 8% straconego zdrowia do 15% AD + 10% straconego zdrowia.
Zmiany jungli
- Czas odnawiania się obozów
- Czas respawnu zwiększony z 2 minut do 2 minut i 15 sekund.
- Jaśniejsza klepsydra pojawia się teraz 10 sekund wcześniej zamiast 15.
- Doświadczenie bohaterom będącym z tyłu z poziomem
- Duże stwory (i wyżej) będą dawały 50 doświadczenia za każdy poziom poniżej średniego poziomu gry minus jeden.
- Smite
- Obrażenia zadawane stworom zmienione z 390-1000 (zależne od poziomu) na 450 podstawowo i 900 po ukończeniu zadania.
- Summoner Spellbook
- Smite zwiększa swoje obrażenia po dwukrotnej zmianie czaru przywoływacza.
- Summoner Spellbook
- Smite podobnie jak efekty CC będą niszczyły tarczę Scuttle Craba przed zadaniem obrażeń.
- Obrażenia zadawane stworom zmienione z 390-1000 (zależne od poziomu) na 450 podstawowo i 900 po ukończeniu zadania.
- Przeżywalność
- Omnivamp na przedmiotach junglowych zmniejszony z 10% do 8%.
- Procent przywracanego maksymalnego zdrowia przy użyciu Smite’a zwiększony z 10% do 15%.
- Zmiany w obozach
- Redukcja obrażeń zadawanych przez stwory
- Blue Sentinel
- Obrażenia zmniejszone z 82-303 do 78-234.
- Red Brambleback
- Obrażenia zmniejszone z 82-303 do 78-234.
- Gromp
- Obrażenia zmniejszone z 80-253 do 78-234.
- Murkwolf
- Obrażenia zmniejszone z 42-156 do 35-105.
- Mniejszy Murkwolf
- Obrażenia zmniejszone z 16-59 do 10-30.
- Crimson Raptor
- Obrażenia zmniejszone z 20-74 do 20-60.
- Raptor
- Obrażenia zmniejszone z 13-49 do 10-30.
- Duży Krug
- Obrażenia zmniejszone z 80-303 do 78-234.
- Średni Krug
- Obrażenia zmniejszone z 25-93 do 20-60.
- Mini Krug
- Obrażenia zmniejszone z 16-63 do 13-39.
- Blue Sentinel
- Zmiany w ilości HP stworów
- Blue Sentinel
- Zdrowie zwiększone z 1800-3150 do 1850-3238.
- Red Brambleback
- Zdrowie zwiększone z 1800-3150 do 1850-3238.
- Rift Scuttler
- Zdrowie zwiększone z 1000-2066 do 1050-2170.
- Blue Sentinel
- Zmiany w złocie
- Mini Krug
- Ilość złota zwiększona z 12 do 13.
- Murkwolf
- Ilość złota zwiększona z 55 do 65.
- Grump
- Ilość złota zwiększona z 85 do 90.
- Crimson Raptor
- Ilość złota zwiększona z 35 do 45.
- Mini Krug
- Redukcja obrażeń zadawanych przez stwory
ZOBACZ – Faker znowu pokazuje, dlaczego jest nazywany jednym z najlepszych graczy League of Legends
Osłabienia bohaterów
- Darius
- Apprehend (E)
- Czas odnowienia zwiększony z 24-12 do 26-18 sekund.
- Apprehend (E)
- Galio
- Shield of Durand (W)
- Czas odnowienia zwiększony z 18-16 do 18 sekund na wszystkich poziomach.
- Tarcza magicznych obrażeń zmniejszona z 8-20% maksymalnego zdrowia do 8-15% maksymalnego zdrowia.
- Shield of Durand (W)
- Talon
- Noxian Diplomacy (Q)
- Przelicznik bonusowego AD zmniejszony z 110% do 100%.
- Noxian Diplomacy (Q)
- Jinx
- Podstawowe statystyki
- Pancerz zmniejszony z 28 do 26.
- Super Mega Death Rocket! (R)
- Obrażenia zadawane epickim stworom może wynosić teraz maksymalnie 800 obrażeń.
- Podstawowe statystyki
- Thresh
- Podstawowe statystyki
- Zdrowie zmniejszone z 561 do 530.
- HP na poziom zwiększone z 93 do 95.
- Podstawowe statystyki
- Bard
- Traveler’s Call (P)
- Obrażenia zmniejszone z 40 (+12 za każde zebrane 5 Chime’ów) do 30 (+12 za każde zebrane 5 Chime’ów).
- Traveler’s Call (P)
- Katarina
- Podstawowe statystyki
- Prędkość poruszania się zmniejszona z 340 do 335.
- Podstawowe statystyki
ZOBACZ – Nowa darmowa ikonka i tęczowe efekty do LoLa i TFT reprezentujące środowisko LGBTQIA+ w 2021 roku
Wzmocnienia bohaterów
- Irelia
- Zmiany Irelii zostały przeniesione na kolejną aktualizację.
- Kennen
- Electrical Surge (W)
- Dodatkowe magiczne obrażenia zadawane przez co czwarty atak zwiększone z 10/20/30/40/50 (+20% AP) do 20/30/40/50/60 (+25% AP).
- Electrical Surge (W)
- Kayle
- Divine Ascent (P)
- Przelicznik obrażeń na ewolucji z poziomu 11 zwiększony z 20% AP do 25% AP.
- Zasięg z ewolucji z poziomu 16 zwiększony z 50 do 100.
- Divine Ascent (P)
- Lux
- Lucent Singularity (E)
- Obrażenia zwiększone z 60/105/150/195/240 (+ 60% AP) do 60/110/160/210/260 (+70% AP).
- Lucent Singularity (E)
- Zyra
- Rampant Growth (W)
- Czas odnowienia zmniejszony z 20/18/16/14/12 do 18/16/14/12/10.
- Grasping Roots (E)
- Spowolnienie nakładane przez rośliny zwiększone z 25% do 30%.
- Rampant Growth (W)
- Yuumi
- Prowling Projectile (Q)
- Podstawowe obrażenia zwiększone z 40-190 do 50-200.
- Podstawowe wzmocnione obrażenia zwiększone z 45-245 do 60-260.
- Prowling Projectile (Q)