Reklama

Jak Riot chce sprawić, by smoki w League of legends miały większe znaczenie? Nadchodzą zmiany!

League of Legends

Reklama

Twórcy wyjaśniają, że chcieliby, by smocze wzmocnienia miały większe znaczenie w rozgrywce.


Smoki w League of Legends od zawsze stanowiły niezwykle charakterystyczny element mapy Summoner’s Rift. Trudno wyobrazić sobie mecz LoLa bez walk o epickie potwory.

Niestety Riot zaczął zauważać, że coraz mniej osób interesuje się walką o smocze wzmocnienie czy Heralda we wczesnej fazie rozgrywki. Twórcom nieszczególnie się to podoba, więc chcą to zmienić.

Dlaczego Riot zmienia smoki w LoLu?

Reklama

W nocy z 26 na 27 lipca do League of Legends weszła aktualizacja 12.14. Przyniosła do gry sporo zmian – buffy i nerfy niektórych bohaterów czy przedmiotów, drugą część skórek Star Guardian (będą dostępne 28 lipca) oraz zbalansowanie smoków i Heralda w kierunku zwiększenia znaczenia tych potworów we wcześniejszych fazach gry.

Reklama

Wśród zmian można zauważyć na przykład to, że od teraz Herald zapewnia 200 sztuk lokalnego złota drużynie, która go zabiła. Co więcej – przyzwany przy pomocy Oka Herolda po raz drugi będzie miał o 75% więcej zdrowia.

Dlaczego Riot zdecydował się na takie zmiany? Oto wyjaśnienie twórców:

Wczesna faza gry staje się obecnie wolniejsza, co doprowadziło do zmiany mety – teraz gracze skupiają się na skalujących kompozycjach. Czują się znacznie bardziej komfortowo, gdy oddają wczesne cele, by osiągnąć warunki zwycięstwa w późnej fazie gry.

Chcemy zmienić priorytet celów we wczesnej fazie gry, więc zwiększymy nagrody za wczesne zabójstwa Smoka i Herolda. Poszczególne wzmocnienia Smoków mają obecnie zbyt niski wpływ na rozgrywkę. Gracze skupiają się na nich ze względu na zagrożenie stanowione przez duszę, a nie przez same wzmocnienia. Chcemy sprawić, by Smocze wzmocnienia miały większe znaczenie. Zwiększamy wartość każdego z nich o około 50% (a nawet więcej w przypadku Podniebnego Smoka). Co więcej, zmniejszamy obrażenia zadawane przez Smoki, ale za to zwiększamy ich wytrzymałość, by drużyny miały więcej czasu na podjęcie walki jako skoordynowana grupa. W podobny sposób zwiększamy wartość Herolda. Shelly będzie przyznawać więcej lokalnego złota. Zwiększamy również zdrowie drugiego Herolda, tym samym zwiększając jego wartość i priorytet w porównaniu do pierwszego, by nie był aż tak często ignorowany.

Dokładne wartości wszystkich zmian balansu, w tym oczywiście tych, które dotknęły poszczególne smoki, można przeczytać tutaj: Opis Patcha 12.14 w League of Legends.

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej
Reklama
Reklama