W jaki sposób Riot usprawnia kolejkę solo/duo? Dobieranie przeciwników, wyrównane MMR
Riot ponownie wydał aktualizację, która usprawnia kolejkę rankingową i sprawia, że stała się ona bardziej sprawiedliwa.
Riot w ostatnim czasie wyraźnie przykłada się do poprawienia jakości gry dla graczy, którzy głównie spędzają czas w trybie rankingowym solo/duo. Początkowo wprowadzane były zmiany, za sprawą których liczba graczy na wymuszonej pozycji w obu drużynach była równa. Więcej na ten temat można przeczytać w opisie aktualizacji 10.6 tutaj.
Równa liczba duetów w obu drużynach
W aktualizacji 10.7 pojawiła się informacja o wprowadzeniu zmian, które miałyby zrównać ilość duetów po obu stronach mapy.
Tak jak wspominaliśmy w ostatnim patchu, ostatnio pracujemy nad usprawnieniami systemu dobierania przeciwników, czego przykładem jest chociażby wyrównanie liczby graczy na wymuszonych pozycjach. Chcemy dopilnować, aby każda gra League of Legends była możliwie jak najbardziej sprawiedliwa. W ramach kolejnej zmiany z tej serii spróbujemy zagwarantować, że jeżeli w jednej drużynie w kolejce solo/duet będzie umówiony duet, w drugiej też powinien być.
Ta zmiana jak na razie będzie obowiązywać tylko w rankingowej kolejce solo/duet. Zobaczymy, czy będziemy mogli zastosować ją również w grach w kolejkach normalnej i elastycznej, ale tam umówione grupy mogą mieć różne rozmiary, więc wyrównanie liczby umówionych graczy po obu stronach Summoner’s Rift prawdopodobnie będzie o wiele bardziej skomplikowane. Gdy już będziemy mieli szansę zobaczyć wpływ tych zmian, spróbujemy rozszerzyć je również na inne kolejki.
Reklama
ZOBACZ – Błąd Fiddlesticka sprawia, że gracze mogą użyć Stopwatcha znaczne wcześniej
Wychodzi na to, że Riot zebrał już wystarczająco informacji, aby podzielić się swoimi przemyśleniami na temat zmian z graczami.
Po pełnym wdrożeniu funkcji balansującej ilość duetów w drużynach w patchu 10.7 otrzymujemy wyniki dotyczące poprawy sytuacji. Dobra wiadomość jest taka, że jest jeszcze lepiej, niż się spodziewaliśmy!
- Przed aktualizacją – w 54% gier liczba duetów była nierówna.
- Po aktualizacji – zaledwie 8% gier ma nierówną liczbę duetów w drużynach.
Warto zauważyć, że powyższe wyniki udało się osiągnąć bez żadnych zauważalnych zmian w czasie oczekiwania czy zwiększeniu widełek MMR w grach. W połączeniu z funkcją balansującą liczbę graczy na wymuszonej pozycji daje to naprawdę duży postęp w zakresie kolejki rankingowej. Mamy nadzieję, że będziemy nadal wprowadzać ulepszenia do systemów dobierania graczy, rankingów i systemów nadzorujących zachowania graczy.