w

„Jak to jest buff, to wyobraźcie sobie nerfa”. Tylko Riot umie zbuffować postać tak, żeby była słabsza

Gracze śmieją się z buffów, które idą w parze z dużymi nerfami. W efekcie wychodzi na to, że mowa tu o osłabieniu.


Stan jednego z najsilniejszych strzelających w 2020 roku jest obecnie tragiczny. Jego wskaźnik wygranych spadł poniżej 56% i uważany jest za niegrywalnego.

Riot Games postanowiło nieco go zbuffować, ale jak się okazuje, oprócz tego otrzyma on duże nerfy, które dotkną jego broni oraz superumiejętności. Jak to wygląda i co dokładnie zostanie zmienione?

Buffy i nerfy Apheliosa

Wydany pod koniec 2019 roku Aphelios nie cieszy się obecnie dużą popularnością, jak i siłą. Jest wybierany bardzo rzadko i przegrywa większość spotkań. Jego winrate w platynie i wyżej wynosi zaledwie 45.7%. Postać boryka się ostatnio z najmniejszą popularnością od momentu wydania, więc nic dziwnego, że została wytypowana do zmian.

Riot poinformował, że postać dostanie porządnego buffa, by pomóc bohaterowi. Problem w tym, że po tych buffach bohater będzie słabszy, o czym alarmuje sama społeczność.

O co konkretnie chodzi? Wczoraj na serwer testowy wprowadzono następujące zmiany:

  • AD na poziom zwiększone z 2,4 do 3.
  • Bazowa MR zwiększona z 26 do 30.

I nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie zmiany samych broni.

  • Severum
    • Leczenie zmienione z [3-20% zadanych obrażeń tą bronią] na [podstawowe ataki leczą 3-10% zadanych obrażeń, umiejętności leczą 9-30% zadanych obrażeń].
    • Liczba ataków Q zmniejszona z [6 + 1 z 33% prędkości ataku] do [6 + 1 z 50% prędkości ataku].
    • Obrażenia na atak zwiększone z [10-30 (+21-30% AD)] do [10-40 (+20-35% AD)].

  •  Infernum
    • Obrażenia obszarowe zadawane stworom zmniejszono z [23-30%] do [19-25%].

  • Crescendum 
    • Obrażenia czakramu zmniejszone z [24% AD zmniejszające się do 5% przy kolejnych trafieniach] do [15% AD malejące do 5% przy kolejnych trafieniach].
    • Obrażenia Q na atak zwiększone z [25-85 (+35-50% AD)] do [31-100 (+40-60% AD)].

  • Moonlight Vigil (R)
    • Obrażenia od eksplozji Infernum zmniejszono z 90% do 85%.

    • Zmniejszono ilość czakramów Crescendum z [5 dodatkowych] do [4 dodatkowych].

Jak się okazuje, zmiany te różnią się jednak od tego, co ujawniono w opisie aktualizacji 11.12, w związku z czym nie wiadomo, które wejdą na oficjalne serwery. Być może powyższe zmiany wejdą w aktualizacji 11.13, która planowana jest w środę 23 czerwca, a za tydzień ujrzymy ich tylko część. Pamiętajmy jednak, że jest to serwer testowy i wszystko tam może ulec zmianie.

DołączObserwuj
Więcej z League of Legends