Reklama

Jaką mechanikę mogła otrzymać Vex – najnowsza bohaterka League of Legends?

League of Legends

Reklama

Vex i portale, które wchodziły w interakcję ze zdolnościami innych bohaterów. Dlaczego pomysł ten nie wypalił?

Reklama


Bohaterowie z League of Legends otrzymują coraz bardziej interesujące mechaniki. Poczynając na zdolności Akshana, która pozwala mu wskrzeszać sojuszników, kończąc na nieco starszym Viego, który jest w stanie przejmować powalonych przeciwników. Riot z każdą premierą stara się w jakiś sposób przyciągnąć graczy i umieścić w zestawie bohatera coś, co będzie dla niego charakterystyczne.

Nie zawsze jednak jest to możliwe ze względu na ograniczenia, z którymi muszą borykać się zarówno projektanci, jak i programiści w Riot Games. Jaką mechanikę mogła otrzymać Vex – najnowsza bohaterka League of Legends?

Unikalna mechanika Vex

O tym jak przebiegał proces tworzenia bohaterki oraz jak wyglądały jej wczesne koncepty można przeczytać w innym, poświęconym jej artykule (Riot o najnowszej bohaterce LoLa – jak wyglądał proces tworzenia, wczesne koncepty i więcej). Zestaw umiejętności nowej postaci jest stosunkowo łatwy do zrozumienia, jednak nie oznacza to, że Riot nie starał się zrobić w jej przypadku czegoś szalonego.

Reklama

Za tego typu rzecz można uznać wczesny koncept jednej umiejętności, która wchodziła w interakcję ze skillami zarówno sojuszników, jak i przeciwników.

Oryginalnie rozgrywka Vex, którą zaplanował Nathan „Lutzburg” Lutz, obejmowała tworzenie portali, które wydłużały zasięg pocisków wysyłanych przez sojuszników. Można by mieć ulta Miss Fortune o dwa razy większym zasięgu, haki Blitzcranka pojawiające się praktycznie znikąd i podobne przerażająco fantastyczne przeżycia. Był tylko jeden szkopuł: musielibyśmy na to poświęcić nasz kilkuletni budżet na efekty graficzne.

To nie jest przesada. Trzeba by kompletnie przerobić efekty niemal każdej umiejętności związanej z wysyłaniem jakiegokolwiek pocisku, tak aby możliwa była jego interakcja z Vex. I to po prostu było niewykonalne.

Z racji, że w League of Legends znajduje się tak dużo postaci, które wchodziłyby w interakcję z Vex, konieczne było przerobienie animacji ich zdolności, co zaś okazało się praktycznie niewykonalnym zadaniem. Jak mówi o tym jeden z Rioterów – Lutzburg, zbudowanie tego typu zdolności było stosunkowo proste. Potem jednak wyszło na jaw, jak dużo komplikacji spowodowałoby dodanie jej do zestawu bohaterki.

Byłem w stanie zbudować prototyp tej umiejętności w mniej niż jeden dzień, a mechanika dawała naprawdę sporo frajdy. Otwierała tysiące interesujących combo, które wpływały na wszystkich bohaterów w grze.

Reszta zespołu była przekonana, że może poradzić sobie z dostarczeniem kompletnej umiejętności po tym, jak przeszliśmy fazę prototypu, jednak po dłuższym przebadaniu tematu okazało się, że nie jest to wykonalne. Artykuł jest w 100% trafny. Wszystkie zdolności Vex wchodziły w synergię z portalem, bez którego nic w zestawie nie miało sensu. Ostatecznie bohaterka skończyła z dwoma kompletnie różnymi od siebie zestawami umiejętności – jednym, który został pokazany społeczności i drugim, którego nikt poza Riotem nie zobaczył (i nie zobaczy. Naprawdę nie pytajcie).

Twórcy więc nie mogli pozwolić sobie na tak duże poświęcenie, jakim bez wątpienia byłoby zaprojektowanie specjalnych animacji dla zdolności wszystkich bohaterów, których można napotkać w League. Istnieje jednak szansa, że twórcy bogatsi o nowe doświadczenia w bardziej stosowny sposób przygotują się do projektowania tego typu umiejętności, a jej koncept jeszcze powróci.

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej
Reklama
Reklama