Jaką mechanikę mogła otrzymać Vex – najnowsza bohaterka League of Legends?
Vex i portale, które wchodziły w interakcję ze zdolnościami innych bohaterów. Dlaczego pomysł ten nie wypalił?
Bohaterowie z League of Legends otrzymują coraz bardziej interesujące mechaniki. Poczynając na zdolności Akshana, która pozwala mu wskrzeszać sojuszników, kończąc na nieco starszym Viego, który jest w stanie przejmować powalonych przeciwników. Riot z każdą premierą stara się w jakiś sposób przyciągnąć graczy i umieścić w zestawie bohatera coś, co będzie dla niego charakterystyczne.
Nie zawsze jednak jest to możliwe ze względu na ograniczenia, z którymi muszą borykać się zarówno projektanci, jak i programiści w Riot Games. Jaką mechanikę mogła otrzymać Vex – najnowsza bohaterka League of Legends?
Unikalna mechanika Vex
O tym jak przebiegał proces tworzenia bohaterki oraz jak wyglądały jej wczesne koncepty można przeczytać w innym, poświęconym jej artykule (Riot o najnowszej bohaterce LoLa – jak wyglądał proces tworzenia, wczesne koncepty i więcej). Zestaw umiejętności nowej postaci jest stosunkowo łatwy do zrozumienia, jednak nie oznacza to, że Riot nie starał się zrobić w jej przypadku czegoś szalonego.
Za tego typu rzecz można uznać wczesny koncept jednej umiejętności, która wchodziła w interakcję ze skillami zarówno sojuszników, jak i przeciwników.
Oryginalnie rozgrywka Vex, którą zaplanował Nathan „Lutzburg” Lutz, obejmowała tworzenie portali, które wydłużały zasięg pocisków wysyłanych przez sojuszników. Można by mieć ulta Miss Fortune o dwa razy większym zasięgu, haki Blitzcranka pojawiające się praktycznie znikąd i podobne przerażająco fantastyczne przeżycia. Był tylko jeden szkopuł: musielibyśmy na to poświęcić nasz kilkuletni budżet na efekty graficzne.
To nie jest przesada. Trzeba by kompletnie przerobić efekty niemal każdej umiejętności związanej z wysyłaniem jakiegokolwiek pocisku, tak aby możliwa była jego interakcja z Vex. I to po prostu było niewykonalne.
Z racji, że w League of Legends znajduje się tak dużo postaci, które wchodziłyby w interakcję z Vex, konieczne było przerobienie animacji ich zdolności, co zaś okazało się praktycznie niewykonalnym zadaniem. Jak mówi o tym jeden z Rioterów – Lutzburg, zbudowanie tego typu zdolności było stosunkowo proste. Potem jednak wyszło na jaw, jak dużo komplikacji spowodowałoby dodanie jej do zestawu bohaterki.
Byłem w stanie zbudować prototyp tej umiejętności w mniej niż jeden dzień, a mechanika dawała naprawdę sporo frajdy. Otwierała tysiące interesujących combo, które wpływały na wszystkich bohaterów w grze.
Reszta zespołu była przekonana, że może poradzić sobie z dostarczeniem kompletnej umiejętności po tym, jak przeszliśmy fazę prototypu, jednak po dłuższym przebadaniu tematu okazało się, że nie jest to wykonalne. Artykuł jest w 100% trafny. Wszystkie zdolności Vex wchodziły w synergię z portalem, bez którego nic w zestawie nie miało sensu. Ostatecznie bohaterka skończyła z dwoma kompletnie różnymi od siebie zestawami umiejętności – jednym, który został pokazany społeczności i drugim, którego nikt poza Riotem nie zobaczył (i nie zobaczy. Naprawdę nie pytajcie).
- ZOBACZ – Jeszcze Vex dobrze nie weszła do gry, a Riot prawdopodobnie zapowiedział kolejną postać LoLa
Twórcy więc nie mogli pozwolić sobie na tak duże poświęcenie, jakim bez wątpienia byłoby zaprojektowanie specjalnych animacji dla zdolności wszystkich bohaterów, których można napotkać w League. Istnieje jednak szansa, że twórcy bogatsi o nowe doświadczenia w bardziej stosowny sposób przygotują się do projektowania tego typu umiejętności, a jej koncept jeszcze powróci.