Reklama

Jaki był cel ostatnich zmian Irelii? Riot wyjaśnia graczom, o co chodziło i czego można się spodziewać

League of Legends

Reklama

Gracze zastanawiali się, co kierowało twórcami podczas ostatniej aktualizacji gry – 11.14.

Reklama


Często wprowadzane do League of Legends buffy czy nerfy nie wymagają większych wyjaśnień, ponieważ społeczność domyśla się, dlaczego Riot podjął takie kroki. Bywa jednak i tak, że wprowadzone zmiany nie są do końca zrozumiałe.

W takich sytuacjach fani pytają twórców, dlaczego zmienili danego bohatera – czy chodziło o rozgrywkę profesjonalną, a może problem leżał gdzie indziej? Tym razem było podobnie, sporo osób zastanawiało się, co kierowało Riotem podczas planowania zmian Irelii w patchu 11.14. Jeden z twórców postanowił to wyjaśnić.

Riot o planach wobec Irelii

W aktualizacji 11.14 Irelia otrzymała szereg zmian, o których warto przypomnieć. Riot przy okazji patcha napisał:

Reklama

Wprowadzamy serię zmian dla Irelii, która już od dawna boryka się z pewnymi problemami. W skrócie: nieco wygładzamy krzywą mocy Irelii — nie powinna ona już aż tak dominować w rozgrywkach profesjonalnych. Dajemy rywalom Tańczącej z Ostrzami możliwość kontrowania jej działań, a także udoskonalamy zestaw umiejętności tej bohaterki, by granie nią było przyjemniejsze.

ZOBACZ – Gracze narzekają na nowe wydarzenie w LoLu – Rise of the Sentinels. Uważają, że zajmuje zbyt dużo czasu

  • PODSTAWOWE STATYSTYKI
    • Zdrowie: 580 pkt.  520 pkt.
    • Odporność na magię: 32 pkt.  28 pkt.
    • Przyrost zdrowia: 95 pkt.  110 pkt.
  • UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA — IONIAŃSKI ZAPAŁ
    • Maksymalna liczba ładunków: 5  4
    • Dodatkowa prędkość ataku za każdy ładunek: 8/12/16% (na poziomach 1/7/13)  7,5/13,75/20% (na poziomach 1/7/13)
    • Wzmocnione obrażenia: 15-66 pkt. (+25% dodatkowych obrażeń od ataku; na poziomach 1-18)  10-61 pkt. (+30% dodatkowych obrażeń od ataku; na poziomach 1-18)
  • Q — FALA OSTRZY
    • Prędkość doskoku: 1500 jedn. + 100% prędkości ruchu  1400 jedn. + 100% prędkości ruchu
    • Dodatkowe obrażenia przeciwko stworom: 55/75/95/115/135 pkt.  55 pkt. (+12 pkt. za każdy poziom bohaterki)
  • W — BUNTOWNICZY TANIEC
    • Zmniejszone obrażenia podstawowe: 50% obrażeń fizycznych  40-80% obrażeń fizycznych, 20-40% obrażeń magicznych (na poziomach 1-18)
    • Maksymalne obrażenia: 20/50/80/110/140 pkt. (100% obrażeń od ataku, 80% mocy umiejętności)  30/75/120/165/210 pkt. (150% obrażeń od ataku, 120% mocy umiejętności)
  • E — OBŁĘDNY DUET
    • Czas lotu pocisku: Zależnie od dystansu  0,25 sek.
    • USUNIĘTO: Ponowne użycie pod wpływem kontroli tłumu: E nie może zostać użyte ponownie, gdy Irelia jest pod wpływem efektu kontroli tłumu.
  • R — OSTRZE OBROŃCZYNI
    • NOWOŚĆ: Efekt bierny: Ostrze Obrończyni teraz skraca czas odnowienia Q — Fali Ostrzy o 0,5/1,5/2,5 sek. przed uwzględnieniem przyspieszenia umiejętności.

ZOBACZ – Sion w nowym trybie LoLa dzięki ultowi Cho’Gatha stał się większy od Nexusa i wygrał grę samemu

Społeczność zastanawiała się, dlaczego twórcy podjęli takie decyzje. Jeden z Rioterów – Jeevun „Jag” Sidhu – postanowił to wyjaśnić. W odpowiedzi do jednego z graczy napisał:

Największym priorytetem było lekkie przeprojektowanie kilku elementów, co sprawiłoby, że bohaterka byłaby mniej powiązana z profesjonalną sceną. Myślimy, że udało nam się to osiągnąć, ale zobaczymy, jak naprawdę poradzi sobie w tym środowisku.

Kolejnym priorytetem było wzmocnienie jej (na co mamy więcej miejsca dzięki zmianom ukierunkowanym na pro play) skupiające się na niższym MMR. Udało nam się to osiągnąć, jednak mogliśmy pójść za daleko. Aktualnie bohaterka mieści się w większości ram, które wyznaczyliśmy jako cel zmian wyważających. Jest ona sensownym kandydatem do otrzymania osłabień, ale nie miałyby one wysokiego priorytetu. Dzisiaj będziemy rozmawiać na temat patcha (aktualnego stanu gry) i jestem pewien, że będziemy również dyskutowali na temat Irelii.

Jak obecnie radzi sobie wspomniana bohaterka? Według strony lolalytics.com wygrywa 52,12% gier w dywizjach Platyna+. Jej pick rate wynosi nieco ponad 11%, natomiast ban rate – 22,04%. Aktualnie znajduje się w S tierze i jest jednym z najsilniejszych toplanerów.

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej
Reklama
Reklama