Kha’Zix sieje spustoszenie w LoLu. Dlaczego wciąż nie otrzymał osłabienia?
Kha’Zix od kilku patchy zupełnie dominuje na Summoner’s Rift, a Riot kompletnie to ignoruje.
Przedsezon 2021 przyniósł do największej gry MOBA na świecie między innymi nowe i zaktualizowane przedmioty. To właśnie one rozstroiły balans wielu postaci, czyniąc część z nich bardzo silnymi.
Jedną z nich jest Kha’Zix, który od pierwszego przedsezonowego patcha nie otrzymał żadnego nerfa, a jego Win Rate oscyluje na poziomie ponad 54% i banowany jest średnio w 45% gier.
Jak radzi sobie Łowca Pustki?
Praktycznie każda przerwa pomiędzy sezonami przynosi do League of Legends mniejszą lub większą modyfikację rozgrywki. Podobnie stało się i w tym przedsezonie, gdzie wymieniono, zaktualizowano, usunięto lub dodano przedmioty. Dodatkowo podzielono je również na klasy z ciekawymi bonusami. Spora część bohaterów uzyskała dzięki temu ogromną przewagę, jak Kayle, której WR oscylował na poziomie 60%.
ZOBACZ – Teemo nie jest już najbardziej znienawidzoną postacią LoLa. Kto przejął ten tytuł?
Do tej pory deweloper osłabił lub wzmocnił już kilkadziesiąt postaci, aby zachować odpowiedni balans. Wszystkie te zmiany jednak ominęły Kha’Zixa, który świetnie radzi sobie w dżungli i według statystyk z lolalytics.com wygrywa ponad 54% spotkań na europejskich serwerach. W innych regionach jest nieco gorzej, ale jego WR wciąż przekracza 51%. Jeżeli jednak zsumujemy wszystkie serwery, otrzymamy następujące wyniki:
- Win Rate
- 53.25%
- Ban Rate
- 35.75%
- Pick Rate
- 14.70%
ZOBACZ – Nowy Black Cleaver jest za słaby? Gracze LoLa narzekają na “bezużyteczną” pasywkę przedmiotu
Jak zauważył jeden z użytkowników, takie statystyki spełniają wymagania Riot Games do znerfienia postaci, ale tak się nie stało.
W tym wypadku właściwie wszystko, co musimy wiedzieć o poziomie mocy bohaterów, mówi nam współczynnik zwycięstw. W połączeniu z częstością banowania zapewnia nam dobre pojęcie o tym, co jest zbyt silne dla tej grupy graczy. Im bardziej częstość banowania bohatera przekracza ogólną średnią częstości banowania (współczynnik PCB, obecnie około 7%), tym bardziej jest ona wyrazem siły bohatera na danym poziomie i tym bardziej ograniczamy jego pułap współczynnika zwycięstw.
- Pułap górny: [54,5% WZ, jeśli < ABR] do [52,5% WZ przy 5 x PCB]
- Pułap dolny: 49% WZ
Na ten moment ciężko powiedzieć z jakiego powodu Kha’Zix wciąż nie został osłabiony. Być może zapowiedziana na patch 11.1 korekta kilku przedmiotów (w tym Duskblade of Draktharr) nieco zmieni jego położenie w mecie.