w

Dlaczego gracze LoLa uważają, że Riot zataił istotne informacje przy przepustce Galaktyki 2020?

Według masy graczy aktualna przepustka okazała się kompletną klapą. Dlaczego tak uważają?


O przepustce Galaktyki 2020 jest bardzo głośno i bynajmniej nie jest to spowodowane tym, że przepustka cieszy się dobrą sławą. Gracze są naprawdę niezadowoleni, piszą sporo postów i komentarzy o tym, jak Riot poszedł w złą stronę. Część społeczności uważa nawet, że twórcy powinni dać graczom pewną ilość tokenów ze względu na problemy z serwerami – Gracze League of Legends żądają rekompensaty w postaci tokenów za problemy z serwerami.

Niezadowolenie jest coraz większe, a niektórzy nawet oskarżają Riot o zatajanie informacji i ujawnianie ważnych faktów o przepustce dopiero po jakimś czasie.

Przepustka Galaktyki 2020 to wielkie nieporozumienie?

Sytuacja nie wygląda dobrze. Tysiące graczy wyraża swoje niezadowolenie m.in. na Reddicie, pisząc obszerne posty o tym, dlaczego obecna przepustka jest naprawdę kiepska.

Szczerze mówiąc, nie wiem, w jaki sposób społeczność pozwala Riotowi na takie posunięcia z ukrytymi nieosłabieniami tokenów. Ukryli to, bo nic o tym nie wspominali. Dopiero po 2 pełnych dniach dostępu do przepustki ujawnili szczegółowe informacje na jej temat. I nie, nie mam obowiązku śledzenia 1000 kont Rioterów na Twitterze, aby uzyskać istotne informacje na temat produktów w grze. Mniej tokenów, mniej nagród na misje, mniej czasu i ledwo działający klient i serwery. Dzięki, Riot!

Gracze są oburzeni i twierdzą, że skoro płacą za coś, to powinni mieć dostęp do pełnych informacji, a Riot nie powinien niczego utrudniać. Dla społeczności obcinanie ilości tokenów czy ograniczanie nagród z misji jest absurdalne. Ich zdaniem ze strony gracza wszystko jest w porządku – płaci i gra, by zdobyć upragnione nagrody. Problem leży po stronie Riotu. W praktyce niestety wygląda to tak, że twórcy chcą celowo utrudnić zdobywanie tokenów, by – jak określają niektórzy – „gracze nie dostali zbyt wiele nagród”.

Może Riot boi się, że będziemy mieć za dużo wolnego czasu i będziemy grać tyle, że dostaniemy za wiele nagród. Coś tu jest nie tak. Jeśli zapłaciłeś za przepustkę i masz dużo czasu na grindowanie w grze, to powinieneś w 100% zasłużyć na więcej nagród!

ZOBACZ – Skórki Coven cieszą się tak dużą popularnością, że gracze LoLa zaprojektowali takiego skina do Ahri

Myślę, że celem całego systemu przepustek jest nagradzanie osób decydujących się na granie w tę konkretną grę (a nie inny w inny tytuł). Więc, jeśli grasz więcej, POWINIENEŚ otrzymywać więcej nagród za swój czas i wysiłek spędzony w grze. Riot nie powinien tak robić, że osłabia ilości zdobywanych tokenów za plecami graczy, po czym informuje o tym po 2 dniach od wprowadzenia przepustki. Do tego czasu wszyscy, którzy ją kupili, nie mają pojęcia o tych zmianach, dopiero po czasie zdają sobie sprawę, że tokeny są osłabione, ale wtedy jest już za późno.

Wydawać by się mogło, że 2 dni to nie jest aż tak ogromna ilość czasu i gracze jak zwykle robią z igły widły. Jednak patrząc na to, że przepustka trwa naprawdę niewiele dni (trochę ponad miesiąc), a w jej trakcie było sporo problemów z serwerami, klientem czy samą grą, co uniemożliwiało efektywne grindowanie – sytuacja nagle się zmienia i widać, że niezadowolenie kupujących wcale nie musi być takie bezsensowne.

Ludzie zaczęli masowo kpić z Riotu, który ich zdaniem pogubił się w tym wszystkim i próbuje głupio się bronić:

Riot wypuścił beznadziejny system.
Gracze narzekają.
Riot uznał, że poprawi swój system.
Riot ukradkiem osłabia system po uświadomieniu sobie, że ich klienci, którzy zapłacili, zyskują zbyt wiele nagród.
Gracze narzekają po tym, jak dowiadują się o zatajeniu zmian.
Riot próbuje się bronić, że „początkowo system był o wiele gorszy, więc się zamknij i bądź nam wdzięczny”.

ZOBACZ – Gracze LoLa przypominają, jak kiedyś decydowało się o roli i co powodowało toksyczność. Coś się zmieniło?

Wszyscy, którzy piszą, że powinniśmy grać i nie narzekać, bo kiedyś było gorzej – jesteście poważni? Wyobraźcie sobie, że Riot potajemnie osłabia skrzynki Hextech, ale wciąż sprzedaje klucze w pełnej cenie, bez wprowadzenia jakiejkolwiek zniżki. Bylibyście wściekli.

Oczywiście nie zabrało także krytyki w stronę kupujących przepustki. Niektórzy nie mogą zrozumieć, dlaczego ludzie dalej biorą w tym udział i wydają swoje pieniądze, skoro potem tylko narzekają.

Kiedy ludzie nauczą się, by po prostu przestać płacić za ten syf? Jeśli masz wrażenie, że Riot zdziera z Ciebie pieniądze, to po prostu przestań za to płacić.

Część graczy uważa, że społeczność jest sama sobie winna, ponieważ wciąż kupuje masę produktów ze sklepu, co ich zdaniem tylko udowadnia Riotowi, że ten nie musi się starać i choćby osłabił przepustki do granic możliwości, to znajdą się tysiące graczy, którzy i tak je kupią i będzie to opłacalne dla firmy.

Póki co po ilości komentarzy można stwierdzić, że spora część graczy nie chce kupować kolejnej przepustki i obecne wydarzenie Galaktyki 2020 będzie ich ostatnim, w którym grindują prestiżową skórkę. Nie wiadomo, ilu z nich dotrzyma obietnicy. Być może emocje niedługo opadną i spora część społeczności zapomni o zaistniałej sytuacji i skupi się na kolejnej przepustce.

DołączObserwuj
Więcej z League of Legends