w

Malphite powinien zostać osłabiony? Gracze LoLa zwracają uwagę na statystyki bohatera

Champion radzi sobie naprawdę dobrze nawet przy wysokim współczynniku pick ratio.


Malphite jest jednym z bohaterów, który ma dwa kompletnie różniące się od siebie style gry. Niektórzy preferują zbudować przedmioty wzmacniające jego moc umiejętności, inni natomiast wybierają klasyczny build tanka.

Mimo że taka wolność wyboru jest ogólnie dobrą rzeczą, to czasem w grze takiej jak League of Legends może sprawiać to problemy, które dotyczą głównie balansu. W jakiej sytuacji jest aktualnie Malphite i dlaczego twórcy jeszcze nic z nim nie zrobili?

Jak silny jest teraz Malphite?

Według strony Lolalytics bohater ma aktualnie 53,61% win ratio na topie i 53,80% na midzie. Rewelacyjnie radzi sobie zarówno jako tank, jak i budowany pod AP. Banowany jest w prawie 30% gier, a wybierany na topa w 10% i mida w 1,5%. Niewielu bohaterów miało możliwość pochwaleniem się takimi statystykami, które utrzymałyby się tak długo, jak ma to miejsce w przypadku Malphite’a.

Jakiś czas temu można było przeczytać o tym, w jaki sposób Riot decyduje, czy dany bohater powinien zostać osłabiony (Riot Games ujawnia, jak decyduje o nerfach i buffach postaci!). Malphite zdaje się przekraczać wyznaczone przez twórców granice, jednak dalej nie otrzymał on osłabień.

ZOBACZ – Riot o reworkach w 2021 roku: “nie powinny być dla was zaskoczeniem”

PhreakRiot wypowiedział w wątku dotyczącym powyższego tematu. Dlaczego champion dalej nie został znerfiony?

Wydaje mi się, że chodzi o ciągle osłabiane przedmioty, których Malphite używa.

AP Malphite wygląda na całkiem dobrze zbalansowanego. Jego najczęściej kupowanym mitycznym przedmiotem jest Luden’s i ma około 51% win ratio. Biorąc pod uwagę osłabienia itemów dla tanków od trzech ostatnich aktualizacji, wstrzymywanie się od nerfów bohatera jest całkiem sensowne.

Champion dalej jest za silny i i tak powinien zostać osłabiony.

Powyższą tezę potwierdził też RiotRayYonggi.

Prawdopodobnie masz rację. Nie zmienialiśmy wielu tanków (poza Amumu, który był naprawdę za mocny), ponieważ chcieliśmy wprowadzać poprawki przeznaczonych dla nich przedmiotów. Z racji, że przedsezon dobiega końca, a sytuacja z itemami powoli się stabilizuje, będziemy teraz osłabiać większą ilość bohaterów. Oznaką tego, że gra zbliża się do statusu relatywnie zbalansowanej, może być to, że zaledwie kilku bohaterów wykracza poza wyznaczone przez nas granice.

Na długo przed przedsezonową aktualizacją 10.23 twórcy informowali o tym, że są przygotowani na to, jak bardzo balans w League of Legends może zostać zachwiany. Studio przygotowało konkretny plan na naprawienie go i starało się go trzymać, odstępując wyłącznie w krytycznych sytuacjach, jak na przykład w przypadku wspomnianego Amumu. Z zapewnień twórców można wywnioskować, że wkrótce wszystko wróci do normy, a niezaangażowanie w nerfy Malphite’a jest jak na razie przez Riot dobrze uzasadnione.