„Nagła śmierć” czyli mechanika na Clashu w LoLu o której mało kto wie, ale warto pamiętać, że istnieje, bo…
Mechanika Clasha, którą mało kto zna, ale potrafi przesądzić o wyniku meczu.
Clash w League of Legends jest z nami już od kilku dobrych lat i średnio co dwa-trzy tygodnie gracze w weekendy mierzą się z innymi o ciekawe nagrody. Do rozegrania zawsze są trzy mecze i całość nie powinna zająć więcej, niż trzy godziny.
Jeżeli jednak spotkania będą trwać zbyt długo, to do akcji wkracza system ułatwiający wygraną. Wieże stają się o wiele słabsze, a Nexus… traci HP. Jak to działa?
Nagła śmierć
Wczoraj serwery EUNE miały poważne problemy podczas trwania turnieju online. Niektórzy zostali wyrzuceni z meczów albo nie mogli w ogóle do nich dołączyć. Jednak BBQ w serwerowni Riot Games nie będzie tematem tego artykułu. Dziś poruszymy ciekawą mechanikę, którą większość osób zna z trybu Nexus Blitz.
Tam w 18 minucie, jeżeli nie zakończymy meczu, nasze nexusy wstają i biorą sprawy w swoje ręce, aby zawalczyć na śmierć i życie. Na clashu jest podobnie w przypadku, kiedy mecz trwa zdecydowanie za długo, ale w tym przypadku nie ma mowy o poruszających się strukturach. Zaobserwował to Redditor heids_25 i w jego przypadku przesądziło to o wyniku meczu.
W Clash znajdziecie również tryb „nagłej śmierci”, który zapewnia określoną długość meczów. Po 60 minutach wieże staną się słabsze i łatwiejsze do zniszczenia. Po 65 minutach budowle zaczną uszkadzać się same w określonym tempie i porządku (najpierw wieże, potem inhibitory, następnie wieże nexusa, a na końcu sam nexus). Po upływie 70 minut jedna z drużyn zwycięży. Uważamy to za ostateczne i mało prawdopodobne rozwiązanie, ale musieliśmy ograniczyć maksymalną długość wszystkich meczów Clash.
Jak możemy zauważyć, nie wybiła nawet 65 minuta, a Nexus drużyny czerwonej uległ samozniszczeniu i zabrakło dosłownie kilku sekund, aby wygrali.
- ZOBACZ – Wyciekły dwa nowe skiny, jakie niedługo pojawią się w LoLu. Kto może się spodziewać skórek?
Chociaż jest to zabezpieczenie, aby żadna z drużyn nie zgadywała się i nie trollowała innych poprzez sztuczne przeciąganie meczów, to jednak wciąż istnieją takie przypadki, jak ten powyższy, który, jak twierdzą gracze, naprawdę boli.
Nikt się jednak nie skarży na istnienie tej mechaniki. Wielu uważa, że jest słuszna, ale problemem jest to, że praktycznie nikt o niej nie wie. Zapis o tym jest tylko w FAQ, którego raczej mało kto czyta. W związku z tym powstał właśnie ten artykuł, aby większa ilość graczy pamiętała, że wart zakończyć mecz przed 60 minutą, bo może dojść właśnie do takiej sytuacji.