Riot: „Niemożliwe, żeby zbalansować dobrze 148 postaci” Jak podejmuje się decyzje o balansie bohaterów
Riot opowiedział trochę o swojej filozofii w kwestii zmian bohaterów i balansu.
Wielu graczy League of Legends wskazuje, że Riot ma problem z balansem niektórych postaci. Developerzy wprost przyznają, że niemożliwym jest zbalansowanie wszystkich bohaterów jednocześnie.
Jak w takim razie podejmują decyzję o zmianach, co jest najważniejsze?
Jak Riot balansuje postacie
Riot mówi, że League of Legends to złożona produkcja, która ma kilka różnych poziomów na których znajdują się gracze. Twórcy wyróżniają w sumie cztery takie poziomy:
- Normalny (Srebro – Złoto)
- Skilled (Platyna – Master)
- Elitarny (Grandmaster-Challenger)
- Profesjonalny
Za każdym razem zespół od zmian bohaterów musi się upewnić, że:
- Postać jest grywalna na każdym poziomie
- Żaden bohater nie jest OP
Developerzy piszą, że wolą zrobić nieco słabszą postać, bo OP mechanika może bardzo mocno wpłynąć na każdy element rozgrywki sprawiając, że LoL nie będzie przynosić większej radości.
Czy faktycznie to się udaje? Trudno powiedzieć. Ile osób, tyle zdań. Wiadomo, że na każdym poziomie są różni bohaterowie, którzy uzyskują przewagę. Czy faktycznie nie da się zbalansować Ligi w idealny sposób? Prawdopodobnie nie.
To jednak nie jest takie do końca złe. Ciągłe zmiany mety, sposobów grania, to sprawia, że gra cały czas żyje. Przykładowo Overwatch ma z tym ogromny problem. Zmiany mety zdarzają się tam co kilka, kilkanaście miesięcy. Gracze są często znudzeni konkretnymi postaciami i sposobem grania.