Nowy błąd w League of Legends pozwala osiągnąć 4000% Omnivampa. Jak to zrobić?
Gracze odkryli, że na serwerze PBE pojawił się kolejny dziwny błąd. Tym razem jest związany z mitycznym przedmiotem – Riftmakerem.
To, że w League of Legends jest wiele błędów, nie powinno już nikogo dziwić. Jedne z nich są zabawne, inne na tyle niewielkie, że masa osób w ogóle ich nie zauważa, ale są i takie, które mrożą krew w żyłach, bo po prostu niszczą grę.
Dobrym przykładem są bugi, które pozwalały na eliminację całej przeciwnej drużyny w ułamku sekundy, ponieważ jedna z umiejętności bohatera stała się globalna.
Okazuje się, że na serwerze testowym pojawił się kolejny błąd. Tym razem jest on związany z przedmiotem Riftmaker i Omnivampem, czyli w polskiej wersji Wszechwampiryzmem. Na czym polega?
Błąd Riftmakera i 4000% Omnivampa
Wszechwampiryzm to statystyka, która zastąpiła wampiryzm zaklęć w trakcie Sezonu 2021. Jak większość graczy wie, w LoLu znajduje się mityczny przedmiot o nazwie Riftmaker (w polskiej wersji Szczelinotwórca), który oferuje 8% wszechwampiryzmu i zapewnia wszystkim legendarnym przedmiotom 2% wszechwampiryzmu i 8 pkt. mocy umiejętności.
Dodatkowo w opisie przedmiotu przeczytać można, że:
Spaczenie Pustki: Za każdą sekundę zadawania obrażeń wrogim bohaterom zadajesz 2% dodatkowych obrażeń (maks. 10%). Przy maksymalnej wartości dodatkowe obrażenia zostają zadane jako obrażenia nieuchronne.
- ZOBACZ – Jeden z bardziej rozpoznawalnych Rioterów przechodzi z zespołu LoLa do teamu odpowiedzialnego za MMO
Jak zauważyli gracze – pewien błąd sprawia, że procent wszechwampiryzmu rośnie do niesamowitych rozmiarów i w pewnym momencie wynosi ponad 4000%. Nie trzeba nikogo przekonywać, że taki efekt może być przytłaczający.
Uzyskanie tego błędu jest dość proste. Tak naprawdę wystarczy dokonać zakupów w sklepie. Z postów opisujących bug wynika, że:
Wystarczy kupić Riftamakera, a następnie jeden lub więcej legendarnych przedmiotów. Potem trzeba nacisnąć „C” i sprawdzić swój procent Omnivampa.
Ci, którzy przetestowali błąd, zamieścili w sieci screeny przedstawiające ogromny procent wszechwampiryzmu u swoich bohaterów.
Można się domyślić, że tego typu błąd doprowadza do wielu szalonych sytuacji, które z perspektywy osoby trzeciej mogą wyglądać zabawnie. O bugu pojawił się filmik autorstwa Vandiril, na którym widać, do czego doprowadza tak wysoki procent Omnivampa.
Warto przypomnieć, że opisywany błąd występuje tylko na PBE i nie pojawił się jeszcze na serwerach live. Zapewne Riot naprawi bug, zanim ten trafi w ręce wszystkich graczy. Efekty takiego niedopatrzenia byłyby opłakane i zapewne skutkowałyby wyłączeniem wspomnianego przedmiotu mitycznego z gry.
Warto dodatkowo wspomnieć, że gdyby twórcy przeoczyli błąd i trafiłby on w następnym patchu na Summoner’s Rift, to za celowe i świadome wykorzystywanie tak inwazyjnych dla rozgrywki exploitów grozi permanentna blokada konta, dlatego ich stosowanie nie wydaje się być warte uwagi.