w

Ogromne nerfy leczenia w LoLu. Praktycznie każdy przedmiot kradnący życie osłabiony

Na serwerach testowych można przyjrzeć się nerfom runy i przedmiotów zapewniających leczenie.


Leczenie stało się gorącym tematem w środowisku League of Legends. Twórcy początkowo informowali, że przedsezon nieco zmniejszy ilości przywracanego zdrowia, a później w jednym ze wpisów oznajmili, dlaczego wycofują się z tego planu (Riot tak chciał zredukować leczenie w LoLu, że ostatecznie jest go jeszcze więcej?).

Jak się okazuje, dostęp do leczenia stał się tak powszechny, że Riot musi osłabić sporo przedmiotów, które na nim bazują.

Jakie zmiany trafiły na PBE?

Mimo lepiej zapewnionego dostępu do przedmiotów, dających głębokie rany, omnivamp dalej stanowi problem. Tanki, które są oparte na leczeniu, jak na przykład Aatrox czy Olaf, dominują w mecie razem z enchanterami używającymi Moonstaffa.

Osłabienia, które trafiły na serwery testowe, nie są bardzo rażące, jednak ogólnie rzecz biorąc, powinny odbić się na ścieżkach budowania i momencie power spike’u bruiserów i ADC. Zwłaszcza tych, którzy polegali na BoTRKu i Immortal Shieldbowie.

Pełną listę poprawek można zobaczyć poniżej.

Przedmioty

  • Blade of the Ruined King
    • Lifesteal obniżony z 12% do 10%
    • Całkowity koszt zwiększony z 3200 do 3250
      • Koszt połączenia przedmiotów zwiększony z 425 do 475
  • Eclipse
    • Całkowity koszt zwiększony z 3200 do 3250
      • Koszt połączenia przedmiotów zwiększony z 850 do 900
  • Bloodthirster
    • Całkowity koszt zwiększony z 3400 do 3450
      • Koszt połączenia przedmiotów zwiększony z 600 do 650
  • Immortal Shieldbow
    • Lifesteal obniżony z 12% do 10%
    • Całkowity koszt zwiększony z 3400 do 3450
      • Koszt połączenia przedmiotów zwiększony z 600 do 650
  • Ravenous Hydra
    • Całkowity koszt zwiększony z 3300 do 3350
      • Koszt połączenia przedmiotów zwiększony z 100 do 150
  • Sanguine Blade
    • Całkowity koszt zwiększony z 3000 do 3050
      • Koszt połączenia przedmiotów zwiększony z 1000 do 1050
  • Vampiric Scepter
    • Lifesteal obnizony z 10% do 8%

Runy

  • Ravenous Hunter
    • Omnivamp zmniejszony z 1% + 1,7% za każdy stack Bounty Huntera do 0% + 1,5% za każdy stack Bouny Huntera

Społeczność bardzo mocno zareagowała na zapowiadane osłabienia. Już teraz wspomina się, że Riot chce po cichu osłabić ogólne leczenie. Ma to być bezpośrednia odpowiedź społeczności na naciągane dane odnośnie różnorodności przedmiotów etc.

Nie wiadomo, czy te zmiany finalnie znajdą się w grze. Póki co wywołują sporo kontrowersji i dużo osób wspomina, że Riot powinien wybrać inną drogę ich balansowania.