Powracający temat serwerów EUW oraz EUNE. Czy te regiony LoLa powinny zostać połączone?
Gracze oczekują od Riotu, że ten w końcu przyjrzy się problemowi podzielonej na dwa serwery Europy.
League of Legends praktycznie od samego początku podzielone było na serwery. W zależności od tego, jaki region zamieszkuje dany gracz, mógł wybrać serwer, który zlokalizowany był najbliżej, w celu uzyskania niższego pingu. Serwery odnoszą się przeważnie do poszczególnych kontynentów, jednak Europa została uznana za tak duży region, że została podzielona na pół – powstało EUW oraz EUNE. To działanie nie zadowala wielu graczy, którzy bez skutku proszą Riot, aby wymienione serwery w końcu zostały połączone.
Dlaczego Europa powinna mieć jeden serwer?
Gracze z Europy od dłuższego czasu proszą twórców League of Legends, aby połączyli dwa regiony w jeden. Aktualny podział często ogranicza graczy, którzy tracą możliwość gry ze swoimi przyjaciółmi przenoszącymi się na inny serwer.
Jako ktoś, kto pochodzi z kraju przywiązanego do serwera EUNE, mogę przyznać, że granie ze znajomymi w League od lat jest utrudnione. Biorąc pod uwagę to, jak wiele ludzi przenosi się na EUW, znaleźliśmy się w sytuacji, w której nasi znajomi są rozrzuceni pomiędzy dwoma serwerami. EUNE w moich oczach sprawia wrażenie serwera, który jest dla ludzi, którzy nie mogą lub nie chcą zapłacić za transfer, który umożliwia stanie się częścią większego europejskiego community LoLa. Uważam, że to najwyższy czas, aby połączyć te dwa serwery.
Reklama
League of Legends to stosunkowo stara gra, którą większość fanów kojarzy od lat. Zrodziła wiele znajomości, z których z pewnością sporo istnieje do dzisiaj. Podział regionu skutkuje jednak tym, że część graczy nie może grać ze swoimi przyjaciółmi, ponieważ niektórzy z nich przenieśli się na bliźniaczy serwer.
Wielu graczy apeluje o to, aby bariera w końcu została zniesiona, a fani z serwera EUNE mogli grać ze swoimi znajomymi z zachodu. Niektórzy wręcz uważają, że aktualny podział świadczy o tym, że Riot jest strasznie w tyle za innymi producentami gier online, a użytkownik o nicku Kiroqi zwraca uwagę, że nawet Valorant – inna produkcja Riotu używa znacznie nowszego i lepszego rozwiązania.
EU jest jednym regionem, jednak ze względu na ogromną liczbę graczy lub duże pokrycie na mapie twórcy gier mogą wykorzystywać więcej niż jeden serwer. Tym, czego nie potrafię zrozumieć, jest to, dlaczego w 2021 roku każdy region musi mieć osobne konto, a gra nie może po prostu przydzielać go do odpowiedniego serwera, zależnie od tego, gdzie gracz uzyskuje lepsze pingi.
Nawet gry pokroju World of Tanks, które są zaprojektowane, aby wyciągnąć od gracza ostatni grosz, posiadają serwery, które dzielą graczy na regiony, które można zmienić bez potrzeby zmiany konta.
Poprawcie mnie, jeśli się mylę, ale czy Riot nie wykorzystuje całkiem dobrego systemu w Valorancie, gdzie gracze mogą używać jednego konta do łączenia się z licznymi serwerami w Europie?
Na ten moment Riot nie daje żadnych sygnałów, które sugerowałyby jakieś zmiany w tym temacie. Nie jest to jednak powód, aby gracze tracili nadzieję. Ze względu na to, że Riot dysponuje rozwiązaniami, którego oczekują gracze, być może twórcy pokuszą się o zaimplementowanie go w League of Legends.
Warto również wspomnieć, że na ten moment nie ma możliwości transferu konta. Gracze, którzy chcieliby zagrać ze swoimi przyjaciółmi z bliźniaczego serwera, na ten moment nie mają możliwości przeniesienia się nawet wydając na to RP.