Riot na temat Aurelion Sola i Annie z LoLa, którzy radzą sobie zbyt dobrze. Jakie są plany twórców?
Co wiadomo o dwójce najlepszych bohaterów z bieżącego patcha?
Aktualizacja 13.3 trafiła już na serwery live. Można w niej znaleźć między innymi spore poprawki Annie oraz zmiany Aurelion Sola, które zapewniły mu kompletnie nowy zestaw umiejętności. Obie wymienione postacie okazały się znacząco silniejsze, niż spodziewali się twórcy (Annie dominuje w League of Legends. Gracze narzekają, że jej buffy były niepotrzebne).
Annie na środkowej alei zwycięża ponad 56% gier, a w przypadku Aurelion Sola również współczynnik zwycięstw wygląda również znacznie lepiej niż u przeciętnego bohatera. Z tego powodu Riot zmuszony był wydać hotfixy. Co dokładnie zmieniły?
Poprawki dwójki bohaterów
Postacie z League of Legends regularnie otrzymują aktualizacje, jednak stosunkowo niewiele z nich jest zmienianych w taki sposób, że po wydaniu patcha okazuje się, że są znacząco za silne lub zbyt słabe i konieczne jest natychmiastowe skorygowanie ich zestawów umiejętności, wydając hotfix, czyli dodatkową łatkę, która wydawana jest chwilę po pojawieniu się zmian.
Okazuje się, że w przypadku Annie spory współczynnik zwycięstw w dużej mierze wynikał z błędu, który został już załatany. Pisze o tym Riot Axes, tłumacząc, że po załataniu buga, win rate Annie zauważalnie opada.
Chcemy tylko aby było to jasne – był błąd powiązany z autoatakami, który wpływał na wyniki wielu bohaterów w znaczącym stopniu (w niektórych przypadkach nawet 3-4% win rate’u), który trafił do gry w tej aktualizacji. Poprawiliśmy go ostatniej nocy, a Annie była jedną z postaci dotkniętych tym błędem. Mimo że jej współczynnik zwycięstw spada, nie spodziewamy się, że strony ze statystykami będą prawidłowo wyświetlały jej wyniki w tym patchu.
Annie dalej jest zbyt silna i może wymagać zmian, jednak nie jest championem, który wygrywa 59% gier.
Siła Annie powinna zostać więc skorygowana poprzez naprawienie błędu, który dotknął większej ilości bohaterów z LoLa. W przypadku Aureliona natomast mowa o nerfach, które były konieczne, aby champion był lepiej zbalansowany w aktualnym patchu.
- Podstawowe statystyki
- HP na poziom zmniejszone z 106 do 100
- Breath of Light (Q)
- Przelicznik AP burstu zmniejszony z 50% do 40%
- Singularity (E)
- Przelicznik AP zmniejszony z 40% do 25%
- Ilość stacków za jednostkę, która umiera wewnątrz E zmniejszona:
- W przypadku epickich stworów z 10 do 5
- W przypadku dużych stworów z 5 do 3
- The Skies Descend (R)
- Spowolnienie fali uderzeniowej zmniejszone z 75% do 50%
Problem zbyt wysokiego win rate’u Aurelion Sola powinien zostać zażegnany, a twórcy odniosą się do jego siły po dwóch tygodniach, kiedy otrzymają większą próbkę informacji na temat tego, jak sobie radzi. W przypadku Annie sytuacja dalej jest obserwowana, ponieważ Riot nie jest pewien tego, czy poprawienie błędu rozwiąże problem jej zbyt wysokiego współczynnika zwycięstw. Jeśli dalej będzie radziła sobie zbyt dobrze z pewnością pojawią się kolejne osłabienia.