Riot o wymuszonej pozycji w kolejce rankingowej. Dlaczego autofill istnieje na rankedach?
Twórcy wypowiedzieli się o powodzie wprowadzenia wymuszonej pozycji w czasie gier rankingowych.
Wielu graczy obawia się, że w czasie grania rankedów zostaną wrzuceni na niepożądaną rolę. Część społeczności zdecydowanie nienawidzi autofilla, a każda sytuacja, kiedy muszą grać nielubioną rolę, powoduje u nich dyskomfort. Dlaczego Riot wprowadził autofilla na rankedach?
Dlaczego w grach rankingowych istnieje autofill?
Istnienie autofilla to temat wywołujący spore emocje. Dawniej narzekano, że wymuszanie roli dotyczy zazwyczaj supporta. Dużo graczy żaliło się, że przez to na bocie czasem trafiają się osoby, które grają wsparcie, ponieważ były do tego zmuszone (a to nie zawsze dawało dobre wyniki). Z czasem zaczęto zauważać, że autofill coraz częściej dotyczy junglerów. Riot postanowił wprowadzić ochronę przed autofillem po zagraniu jungli (zobacz: Riot spełnił życzenie graczy, którzy wybierali junglę w LoLu).
Skoro autofill jest tak kontrowersyjny i często utrudnia rozgrywkę – dlaczego Riot wprowadził wymuszoną pozycję na rankedach?
Tworząc sesję gry, chcemy znaleźć dziesięciu graczy o podobnym poziomie umiejętności, którzy będą grać na wybranych przez siebie pozycjach. Niestety, nie wszystkie pozycje cieszą się równą popularnością, więc musimy jakoś nakłonić graczy, by wybierali również te mniej popularne pozycje, tak aby przygotowanie meczu zamykało się w rozsądnym czasie. Bez wymuszonej pozycji znalezienie meczu trwałoby dłużej, a do tego wyszukiwanie objęłoby graczy z różnych poziomów umiejętności, ponieważ w celu znalezienia dziesiątego gracza, poszerzałby się krąg wyszukiwania. Naszym celem jest uzyskanie odpowiedniej równowagi pomiędzy tym, jak długo czeka się na grę, a stworzeniem sprawiedliwych warunków udziału w grze, i wymuszanie pozycji jest właśnie niezbędną częścią uzyskania tego wyważenia.
ZOBACZ – Strategie w środkowej fazie gry. Jak grać jak pro w League of Legends?
Choć zapewne nigdy nie uda się nam w pełni wyeliminować wymuszonej pozycji, chcemy wprowadzać zmiany ulepszające ten system. Aktualnie testujemy w niektórych regionach „parytet wymuszonej pozycji”, który polega na tym, że jeśli w danym meczu jedna z drużyn ma gracza na wymuszonej pozycji, to w drużynie przeciwnej również jeden z graczy będzie grać na wymuszonej pozycji, dzięki czemu rozgrywka będzie bardziej sprawiedliwa. Gdy tylko przekonamy się, czy te zmiany działają w praktyce (mamy nadzieję, że zajmie to tylko kilka miesięcy), wprowadzimy je na całym świecie. Jeśli nie będą się sprawdzać, wycofamy je i spróbujemy ponownie.
Gdy wstępne zmiany będą już dobrze działać, możemy nawet pokusić się o wypróbowanie ustawienia, w którym w obu drużynach wymuszane byłyby te same pozycje. Ale niczego nie obiecujemy — zautomatyzowanie wymuszania tej samej pozycji może sprawić, że czasy oczekiwania poszybują w górę, jeśli nie będziemy ostrożni, więc najpierw przeprowadzimy mnóstwo testów.
ZOBACZ – Perm ban dla gracza LoLa za otrzymanie prezentu. Kontrowersyjny ban bez wytłumaczenia Riotu