Reklama

Riot używa AI do odpisywania graczom, którzy kontaktują się z supportem LoLa?

League of Legends

Reklama

Twórcy League of Legends odpowiadają graczom przy pomocy narzędzi AI?


AI bardzo szybko przejmuje praktycznie cały internet i na ten moment trudno napotkać miejsce, w którym jeszcze by go nie było. W środowisku League of Legends jego obecność przejawiała się na przykład grafikami, które były generowane na podstawie opisów bohaterów (Sztuczna inteligencja odtworzyła postacie z LoLa. Niektóre z nich wyglądają lepiej, niż oryginały). Teraz jeden z fanów podzielił się swoimi podejrzeniami na temat tego, że pracownicy Riotu, którzy odpisują na wiadomości graczy, wykorzystują sztuczną inteligencję do tworzenia odpowiedzi. Co na to Riot?

Riot korzysta z AI?

Reklama

Użytkownik o nicku PantsOfAwesome zwrócił uwagę na to, że w odpowiedzi, którą uzyskał, Rioter zostawił wzmiankę o Character.AI.

Rano sprawdziłem maila i zobaczyłem, że w odpowiedzi od Riotu przypadkowo pozostawiono „Character.AI”. Mniej więcej godzinę później zgłoszenie zostało edytowane, aby to ukryć.

Reklama

Character.AI to strona internetowa z chatbotami AI, na której użytkownicy mogą skonfigurować chatbota tak, aby zachowywał się jak dowolna zdefiniowana przez nich postać. W tym przypadku wygląda na to, że odpowiedź na zgłoszenie do pomocy technicznej została wygenerowana przez chatbota Character.AI zaprojektowanego specjalnie do odpowiadania na zgłoszenia do pomocy technicznej.

Rozumiem, że zgłoszenia do supportu są zazwyczaj bardzo powtarzalne i do pewnego stopnia uzasadniają tego rodzaju automatyzację, ale wydaje się to bardzo nieuprzejme, aby używać sztucznej inteligencji jako sposobu odpowiedzi na zgłoszenie do pomocy technicznej bez informowania o tym.

Gracz odpowiedział na wiadomość Riotera, pytając o to, czy wszyscy pracownicy korzystają z podobnych narzędzi. Napisano mu, że mimo że technologia, która pozwalałaby zautomatyzować pracę działu wsparcia, jest naprawdę imponująca i prężnie się rozwija, Rioterzy generalnie nie korzystają z tego typu narzędzi.

Poszczególni pracownicy często używają spersonalizowanych makr, aby szybciej odpowiadać graczom, ale nie piszemy odpowiedzi przy użyciu sztucznej inteligencji ani nie przesyłamy żadnych informacji o graczach do żadnej platformy z AI. Kiedy używamy sztucznej inteligencji w procesie obsługi gracza, mówimy o tym otwarcie. Wygląda na to, że w ramach przygotowywania odpowiedzi „makro” na takie pytania, agent użył wypowiedzi wygenerowanej przez zewnętrzny portal. Nie jest to częścią naszych najlepszych praktyk ani protokołu i nie powinno mieć miejsca.

W wątku dodatkowo wypowiedział się Riot Smileyjoe, który napisał, że dalej pracują nad tym, aby zweryfikować, co stało się w przypadku gracza, który opublikował wpis na Reddicie, praktycznie powtarzając informacje podane w konwersacji z supportem. Pojawiła się jednak informacja, że w około 15% odpowiedzi są automatyzowane.

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej