Szczegóły ASU Lee Sina i Teemo z League of Legends. Jak wyglądają projekty i co ma się zmienić?
Riot opowiedział o odświeżeniu wizualnym dwóch znanych bohaterów LoLa.
Aktualizacja ASU, czyli Art and Sustainability Update, to świetny sposób na odnowienie bohaterów, z jednoczesnym zachowaniem ich umiejętności i stylu gameplay’u. W przypadku tego typu reworków, Riot skupia się przede wszystkim na stronie wizualnej, a więc głownie na przeróbce modelu postaci czy jej grafik.
ASU są bardzo lubiane przez społeczność League of Legends i zazwyczaj przyjmowanego z dużym zaciekawieniem i radością. Twórcy o tym wiedzą, dlatego dzielą się ze swoimi graczami postępem prac. Tak było i tym razem. Oto projekty ASU Lee Sina i Teemo.
Aktualizacja graficzna Lee Sina i Teemo z LoLa
Twórcy wypowiedzieli się o ASU dwóch wspomnianych championów i o ile ujawnili pewne grafiki koncepcyjne oraz animacje, tak zaznaczyli, że konkretna data premiery aktualizacji nie jest jeszcze znana.
Powracamy jako zespół ASU, aby podzielić z wami się częścią naszej pracy nad Lee Sin i Teemo!
Dziś usłyszycie od grafików koncepcyjnych, technicznych i animatorów o niektórych pracach, które wchodzą w skład aktualizacji graficznej.
Ale zanim o tym powiemy, porozmawiajmy o datach premiery. Należy pamiętać, że daty te mogą jeszcze ulec zmianie, ponieważ wszystko może się zdarzyć, a obie te postacie mają obszerne listy skórek. Obecnie ASU Lee Sina jest planowane na pierwszą połowę 2024 roku, a Teemo – na drugą połowę 2024 roku.
Zdajemy sobie sprawę, że może to być nieco później niż niektórzy z was oczekują, ale chcemy mieć pewność, że te ASU spełnią oczekiwania graczy. To powiedziawszy, nie możemy się doczekać, aż dostaniecie w swoje ręce nowego Lee Sina i Teemo, ale na razie zanurzmy się w tym, jak te ASU powstają!
Lee Sin
O aktualizacji graficznej Lee Sina wypowiedziała się artystka koncepcyjna – Megan „Ze Ocelot” O’Rourke:
Jedną z rzeczy, które chcemy wzmocnić, są proporcje. Proporcje nie tylko definiują sylwetkę i tożsamość postaci, ale także sprawiają, że tworzenie skórek jest o wiele łatwiejsze i bardziej spójne.
Spójność proporcji Lee Sina jest najważniejsza. Ciało bohatera jest muskularne i wysportowane, ale jednocześnie szczupłe. Podczas pracy nad ASU powinno być trochę miejsca na oddech, ale wprowadzenie czegoś zbyt odmiennego może wydawać się pozbawione charakteru.
Kolejną ważną cechą, którą chcieliśmy podkreślić, jest jego warkocz. Zapętlony wokół głowy i ramion wydawał się bardzo ograniczony. Uwolnienie warkocza nie tylko poprawiłoby jego ogólną sylwetkę, ale także dodałoby dodatkowy obszar zainteresowania pod względem animacji i projektu.
Jeśli chodzi o strój, nie chcieliśmy odchodzić zbyt daleko od oryginalnej odzieży Lee Sina. W porównaniu do VGU, ASU mają na celu zachowanie ogólnego wyglądu bohatera, przy jednoczesnym dostosowaniu szczegółów i dopracowaniu kształtów, aby pomóc w ich modernizacji. Wiele elementów nowego wyglądu Lee Sina zostało przeniesionych z jego wersji w Wild Rift, ale dodaliśmy kilka subtelnych detali, które nawiązują nieco bardziej do Ionii, takich jak dodatkowe warstwy materiału wokół talii i szwy lub wykończenia na elementach odzieży i akcesoriach.
David „Riot Duncnasty” Jeka, artysta techniczny, stwierdził, że obecny model Lee Sina przyprawia animatorów o ból głowy. Jak sam uznał, wiele jego elementów nie ma sensu, nie obracają się one jak powinny, a szyja bohatera stała się już tematem memów.
Aktualna sylwetka championa ma sporo wad, jak choćby: jego uda są zbyt nisko, obojczyki również, a ramiona są zbyt daleko od siebie.
Anatomicznie i technicznie, wiele z cech nie ma sensu. Zamierzamy naprawić to wszystko i wiele więcej, aby pomóc naszym animatorom w tworzeniu jak najbardziej dynamicznych póz. Zamierzamy również dać jego kultowemu kucykowi więcej animacji.
Einar „Riot Beinhar” Langfjord i Sean „Riot Redepoka” Yeung, animatorzy, zaznaczyli:
W przeszłości Lee Sin miał poważne problemy z animacją. Jego podstawowa sylwetka nie jest zbyt unikalna, co sprawia, że trudno go odróżnić od innych postaci o ogólnych ludzkich męskich sylwetkach i animacjach pocisków Q, takich jak Ezreal i Brand, zwłaszcza gdy mają na sobie skórki, które zmieniają ich podstawowy wygląd. Właśnie dlatego zamierzamy dodać kucyk Lee Sina do jego podstawowego wyglądu, aby pomóc odróżnić go od innych championów.
Lee Sin cierpi również z powodu niejasnych hitboxów, zwłaszcza jeśli chodzi o jego emotki i bezczynne wariacje, w których wymyka się logice rozgrywki. Nowemu graczowi nie jest łatwo wiedzieć, gdzie celować umiejętnościami podczas walki z tym mnichem.
Dzięki ASU chcemy sprawić, by Lee poczuł się jak prawdziwy profesjonalny mnich-wojownik, zachowując jednocześnie klimat rozgrywki, który pokochali jego miłośnicy.
- ZOBACZ – Rumble ze sporymi zmianami na serwerach testowych League of Legends. Jak prezentują się poprawki?
Teemo
Megan „Ze Ocelot” O’Rourke o Teemo powiedziała tak:
Jak wspomnieliśmy wcześniej, proporcje są niezwykle ważne dla sylwetki i tożsamości bohatera w grze. A każdy wie, że proporcje Yordla są częścią tego, co czyni go tak wyjątkowym.
Krępa sylwetka Teemo jest jego cechą charakterystyczną, ale chcieliśmy wydłużyć jego kończyny na tyle, by mógł się więcej ruszać. Tak więc po ASU będzie wyglądał na nieco wyższego i będzie mógł sięgać nieco dalej, ale nadal zachowa trochę tej okrągłej puszystości!
Jeśli chodzi o sam projekt Teemo, nie ma w nim nic złego. W pewnym sensie „HD Teemo” jest całkiem trafne! Ale ponieważ jest on jedną z maskotek League, nadszedł czas, aby w końcu odświeżyć go w grze. Szczegóły i akcesoria są teraz wyraźniejsze, kolory są dostosowane, a kształty i załamania są bardziej widoczne.
Oprócz odświeżonego stroju, jedną z najbardziej ekscytujących rzeczy w ASU jest to, że Teemo będzie mógł wyrazić siebie! Aby pomóc naszemu artyście technicznemu, narysowałam szereg konceptów dla Teemo, badając różne emocje. Neutralny, szczęśliwy, śmiejący się, zdziwiony, smutny… cała gama reakcji. Wypróbowałam również kilka póz, gdy bohater używa swoich umiejętności, ponieważ w obecnym stanie nie gestykuluje zbyt wiele! Chociaż jesteśmy ograniczeni liczbą unikalnych reakcji bohatera, te eksploracje póz mogą pomóc w dostarczeniu inspiracji naszym animatorom.
Obserwowanie, jak Teemo ożywa w grze, daje mnóstwo frajdy, a przełożenie tego na jego obecne skórki, a także nowe, będzie równie ekscytujące.
David „Riot Duncnasty” Jeka dodał:
Po pierwsze, chcemy zaktualizować Teemo do obecnych standardów Yordli, zwłaszcza w zakresie skali. Chcemy, aby Teemo miał dłuższe kończyny, tak jak inne Yordle na Summoner’s Rift i aby te kończyny MIAŁY JAKIEŚ ŻYCIE. Dzięki tym zmianom w anatomii mamy nadzieję nadać Teemo znacznie bardziej wyrazistą sylwetkę i osobowość. Wielkie brawa dla naszych wspaniałych artystów koncepcyjnych, modelarzy i animatorów. O wiele łatwiej jest stworzyć dobry projekt, gdy otaczają cię tak świetni artyści.
W ramach tych dłuższych kończyn dajemy również Teemo więcej stawów dla większego zakresu ruchu, w tym w jego czapce i plecaku. Dążymy również do tego, aby jego model był łatwiejszy w obsłudze dla naszych animatorów. Przynajmniej lepiej niż ten wielki żółty bałagan poniżej.
Jedną z rzeczy, które najbardziej cieszą nas w Teemo, jest jego działająca twarz! Obecnie twarz Teemo nie porusza się, a w wielu przypadkach nie jest nawet widoczna w grze.
Osiągnięcie równowagi między byciem „jak Yordl” i byciem „unikalnym Teemo” oznacza, że musimy porównać, jak poruszają się inne Yordle z tym, jak chcemy, aby poruszał się Teemo, w tym we wszystkich jego skórkach. Istnieje wiele czynników, które wpływają na to, jak bohater jest odczytywany przez graczy (jego model, sylwetka w spoczynku, energia ruchów). Lista jest długa.
Wszystkie te elementy muszą być starannie skalibrowane, abyśmy mogli wygodnie odróżnić Teemo od powiedzmy Kennena, Lulu, Kleda i każdego innego Yordla, w każdej sytuacji w grze. Następnie musimy upewnić się, że nie tylko bazowy Teemo to osiąga, ale także wszystkie inne jego skórki. W tym celu poświęcimy dodatkowy czas, aby upewnić się, że zrobimy to dobrze i zachowamy indywidualność i zrównoważony rozwój tego bohatera w przyszłości.