Riot zirytowany pytaniem, dlaczego postacie w LoLu są tak drogie „Przecież masz grę za darmo!”


Riot Games

Gracze narzekają na ceny bohaterów. Ich zdaniem są za wysokie. Co na to Riot?


Zebranie wszystkich postaci w LoLu to spory wyczyn. Zdaniem wielu graczy bohaterowie kosztują za dużo. Riot postanowił się do tego odnieść.

Czy ceny bohaterów są za wysokie?

Jakiś czas temu pisaliśmy o cenach bohaterów, na które narzekała część społeczności: Obniżki cen bohaterów powinny zostać przebudowane? Obecnie jest zbyt wielu drogich bohaterów. Znów pojawił się ten temat. Jeden z użytkowników Reddita wyraził swoje niezadowolenie, sugerując, że ceny postaci w LoLu powinny być niższe.

Dlaczego Vel’Koz, który został wydany w lutym 2014 roku, ma taką samą cenę jak Senna, która została wydana kilka tygodni temu?

Autor posta zaznaczył również, że 50 NE za wygraną dnia to zdecydowanie za mało. Wziął pod uwagę fakt, że bohaterowie są dostępni również za pieniądze, ale zauważył, że gracze wolą wydawać RP na coś innego, np. skórki.

ZOBACZ – Kolejny absurdalny błąd w LoLu. Tym razem przechodzenie przez ściany

Jeden z Rioterów odpowiedział:

Gra jest całkowicie darmowa. Możesz grać przez 365 dni w roku i nie wydać na to ani złotówki, jeśli nie będziesz chciał. Możesz nawet otrzymać darmowe skórki ze skrzyń, które dostajesz za dobrą grę (lub za grę z przyjaciółmi, którzy grają dobrze). Czy to nie jest wystarczająco hojne?

Inny użytkownik zauważył, że istnieje wiele innych gier Free To Play, gdzie bohaterowie są dostępni od razu lub zdobycie ich to kwestia niedużej ilości czasu. Rioter odniósł się także do tego:

Możesz zdobyć wszystkich bohaterów w League za darmo. Wystarczy, że będziesz się dobrze bawić grając przez pewien czas.

Jestem pewien, że DotA ma treści, których NIE dają Ci za darmo i to jest ich wybrany model biznesowy.

ZOBACZ – Model Apheliosa przejdzie spore zmiany. Rioter wyjaśnia różnice między splashem a wyglądem w grze

Taka odpowiedź również nie każdemu się spodobała. Faktem jest, że istnieje sporo gier, w których masa treści jest dostępna od razu. Nie da się również zaprzeczyć, że zdobycie wszystkich bohaterów w LoLu wymaga ogromnej ilości czasu i nie jest to zadanie, które wykonamy w miesiąc.

Warto tu poruszyć również temat darmowych gier, które nie dość, że oferują odblokowywanie bohaterów (lub pewną ilość bohaterów już odblokowanych na start) ale również oferują zdobywanie waluty odpowiadającej RP za darmo, gdy np. logujemy się regularnie przez pewną ilość dni.

Przykład nagród za dzienne logowanie w Paladins

ZOBACZ – Top ma mieć większy wpływ na mecze w LoLu. Riot o swoich najbliższych celach

Wybuchła ogromna dyskusja. Część graczy broni Riotu, że faktycznie gra jest darmowa, a przecież mogliby usunąć np. Warsztat Hextech jeśli mieliby taką ochotę. Również argumentem po stronie Riotu były nagrody dla nowych graczy, a jest ich całkiem sporo. Dostają dużo esencji czy bohaterów do wypróbowania.

Po przeciwnej stronie stali ci, którzy podkreślali, że nowymi graczami nie są (więc te nagrody ich ominęły), a mimo częstego grania wciąż nie mogą kupić wszystkich wymarzonych bohaterów. Ich zdaniem niższe ceny byłyby także zyskiem dla twórców – mając więcej bohaterów prawdopodobnie zechcesz kupić więcej skórek, zestawów, ikonek.

W komentarzach pojawiło się narzekanie na system levelowania, który na początku jeszcze daje poczucie progresu, tak potem jest nużący i zajmuje wiele czasu. Oczekiwanie na kapsułę za nowy level potrafi frustrować.

Jeden z użytkowników zasugerował, że być może dobrym pomysłem byłoby zrównanie cen bohaterów, ponieważ aktualnie mogą one wprowadzać w błąd świeżych graczy – niskie ceny starych bohaterów sugerują, że są oni słabsi od tych najnowszych. Autor pomysłu poruszył także temat tego, że cena reworkowanych bohaterów się nie zmienia, choć wprowadzają oni często tak wiele zmian, że można byłoby potraktować ich jako nowe postacie.

ZOBACZ – K/DA i True Damage z pełnymi albumami, jak Pentakill? Riot odpowiada