To będą pierwsze nerfy tego bohatera LoLa od 6 lat. Był tylko wzmacniany od 2014 roku
Gracze zauważyli, że jedenz bohaterów nie był osłabiany od dłuższego czasu. Uciekał przed nerfami od 4 sezonu.
Dziś ogłoszono, którzy bohaterowie będą wzmocnieni, a którzy osłabieni w nadchodzącym patchu. Na liście nerfów znaleźć można Nasusa, który zostanie osłabiony wraz ze swoim bratem Renektonem.
To jednak nie sam fakt, jacy championi będą nerfieni, skupił uwagę społeczności League of Legends. Fani Nasusa zauważyli, że zapowiedziane osłabienie bohatera jest wyjątkowe, ponieważ jest pierwszym zauważalnym nerfem od kilku lat.
Patch 11.12 i Nasus
W artykule ze szczegółowym opisem patcha, który już niedługo trafi do League of Legends (zobacz: Szczegółowy opis zmian z patcha 11.12 z LoLa. Kontrowersyjny nerf Nasusa, Kai’Sy, czy Renektona), przeczytać można, że bohater otrzyma osłabienie pasywki:
- Nasus
- Soul Eater (P)
- Lifesteal zmniejszony z 12-24% do 10-22%.
- Soul Eater (P)
Dla tych, którzy nie grają tą postacią, taka zmiana może nie być niczym szczególnym – w końcu Riot co tydzień wprowadza poprawki do balansu i niektórzy bohaterowie mają znacznie istotniejsze buffy czy nerfy.
Jeden z graczy zauważył jednak, że wspomniany nerf jest jedynym istotnym osłabieniem, które dotknęło Nasusa od ponad 6 lat.
Co prawda w patchu 11.1 champion otrzymał delikatne zmiany, ale były one na tyle małe, że można uznać je za czysto kosmetyczne. W końcu zmniejszenie ilości z 561,2 do 561 nie powinno być uznawane za potężne osłabienie.
By zobaczyć większy nerf, trzeba cofnąć się aż do patcha 4.1, w którego opisie przeczytać można:
- Zasięg castowania zmniejszony do 600 z 700.
- USUNIĘTO: Zapewnia 100 dodatkowych jednostek zasięgu rzucania umiejętności, gdy jest aktywny.
ZOBACZ – Gracze LoLa odkryli, że z modelem Kassadina jest coś nie tak. Czy Riot naprawi ten błąd?
Jeden z graczy napisał:
Jeśli osłabienia Nasusa na PBE przejdą, będzie to pierwsze bezpośrednie osłabienie, jakie Nasus otrzymał od patcha 4.1.
Chociaż nastąpiły różne zmiany równowagi i zaokrąglenia statystyk, Nasus nigdy nie otrzymał odpowiedniego osłabienia bez równoważącego je wzmocnienia od 2014 roku.
Myślę, że taki stan rzeczy można argumentować tym, że jego projekt jest dość przestarzały – jego kryteria sukcesu często zależą od umiejętności wrogiego lanera i dżunglera, a nie samego gracza Nasusa.
Nasus jest bardzo ciekawym przypadkiem. Coraz więcej osób wskazuje, że jego zestaw umiejętności ogólnie potrzebuje jakiegoś odświeżenia. Zdania społeczności są jednak standardowo dość zróżnicowane.