Wychodzenie z gry lub AFK będzie oznaczało większą stratę LP dla takiej osoby
Co zrobił Riot, aby zmniejszyć problem dotyczący wychodzenia z rozgrywki?
Kolejka rankingowa jest dla wielu graczy najważniejszym elementem gry i to właśnie na niej skupia się największa część społeczności.
Twórcy nieustannie wprowadzają zmiany, które mają sprawić, że rozgrywki będą jak najbardziej wyrównane, jednak wszystkie te starania mogą być zaburzone przez jedną osobę, która postanowi wyjść z gry lub być AFK. Rioter informuje, że w studiu trwają prace nad zwiększeniem kar dla takich graczy.
Większe kary za wychodzenie
Mark Yetter – główny projektant rozgrywki w League of Legends – poinformował w swoim wpisie, że ilość traconych LP przez gracza, który był AFK lub wyszedł z gry, jest teraz większa.
W 11.3 dodaliśmy dodatkowe kary LP za bycie AFK i wychodzenie z rozgrywki. Regularne rujnowanie gier innym będzie z czasem podbijało tracone LP.
Wprowadzając te zmiany mamy nadzieję, że potencjalny leaver dwukrotnie przemyśli swoje postępowanie.
EUNE pod względem AFK jest gdzieś w środku stawki serwerów, ale dalej to naprawdę wysoki wynik. W porównaniu z EUW jest tutaj o ponad 1% więcej tego typu graczy, a przy takiej skali to już spora różnica.
- ZOBACZ – Gracze LoLa stworzyli bingo toksyczności, które każdy uzupełni w moment. Im szybciej, tym gorzej
Oczywiście najczęściej wychodzą osoby z żelaza, potem te bez rangi, brąz, srebro, złoto, platyna, diament. Wyższe rangi z jakiegoś powodu nie są tutaj śledzone.
Czy takie rozwiązanie może rozwiązać problem LoLa? Osoby psujące grę najprawdopodobniej dalej będą trafiały do gier w kolejkach rankingowych, jednak z pewnością zmiany prowadzą w dobrym kierunku.