Reklama

Twórcy skinów do LoLa mają dość wyzywania ich bez sensu. Mówią, jak to według nich wygląda

League of Legends

Reklama

Rioterzy postanowili wyjaśnić, jak poprawnie zgłaszać swoje uwagi, by te w przyszłości mogły wpłynąć na grę.


League of Legends to gra z ogromną społecznością. Co za tym idzie – do twórców wpływają setki tysięcy wiadomości z uwagami, pomysłami czy po prostu mniej lub bardziej ostrą krytyką. Gracze komentują praktycznie wszystko – od zmian balansu, po wygląd skórek, ikon czy nawet chrom.

Większość osób, która pisze tego typu wiadomości, zapewne chce, by ich opinie zostały wzięte pod uwagę w przyszłości. Twórcy o tym wiedzą, dlatego poinstruowali społeczność, w jaki sposób pisać swoje uwagi, by te faktycznie wpłynęły na grę.

Jak poprawnie przekazywać swoje pomysły do Riotu?

Reklama

Dwójka Rioterów – Sirhaian i Katey – postanowili wyjaśnić graczom, jak powinno się zgłaszać swoje zażalenia. Oboje pracują w działach, które związane są z elementami kosmetycznymi – wyglądem skórek, ich efektami i tym podobne. Przez to po wydaniu nowej zawartości do League of Legends dostają wiele opinii czy nawet skarg na temat tego, jak prezentują się nowe skiny.

Reklama

Riot Katey napisała:

Chciałabym trochę opowiedzieć o opiniach i ich wpływie na zawartość League of Legends – konkretnie skórek.

Znaczące zmiany pochodzą z opinii zapalonych graczy, którzy konkretnie zaznaczają, co im się podoba, a co nie (podając przykłady i szczegóły).

Na przykład: „Nie podoba mi się to, że E Elderwood Xayah nie jest spójne z resztą jej zestawu i bardziej przypomina skina Star Guardian”.

Zgodziliśmy się z tym i wprowadziliśmy odpowiednie poprawki.

Wiadomości przepełnione gniewam, brakiem uprzejmości, hejtem czy spamem nie sprawią, że wasze opinie będą bardziej znaczące, a tym bardziej nie zmuszą nikogo do wprowadzenia zmian.

Na przykład: „Jesteście k***a ślepi, to jest do bani!”.

Taka wiadomość pokazuje jedynie, że ktoś z was jest niezadowolony. Nie wiemy dlaczego. Nie podaliście szczegółowych informacji o tym, co wam się nie podoba ani nie daliście pomysłów jak może to zostać ulepszone. Taka opinia nie jest przydatna podczas omawiania potencjalnych zmian.

Bądźcie szczerzy, konstruktywni, ale także mili. Niezadowolenie z czegoś jest w porządku, ale nie możemy wam pomóc, jeśli nie wiemy, co jest źródłem waszego niezadowolenia.

ZOBACZ – Dlaczego nowa meta z Sunfire Aegis przejmuje LoLa? Które postacie są przez to OP?

Riot Sirhaian również wyraził opinię na ten temat:

Przepraszam, ale także muszę wyrzucić z siebie to, co myślę na temat przekazywania opinii o skórkach i tego, jak na to reagujemy. Te słowa mogą być ostre.

To denerwujące, gdy gracze mówią, że nie słuchamy opinii na temat skórek. W rzeczywistości spędzamy wiele godzin na czytaniu waszych opinii za każdym razem, gdy wypuszczamy nowego skina.

Po prostu nie możemy odpowiedzieć na każdy komentarz na Twitterze, YouTube i Reddicie, który widzimy, a na pewno nie możemy zadowolić każdego z was, zwłaszcza gdy opinie są sprzeczne.

Mamy ograniczony czas i zasoby. Nie mamy armii ludzi, którzy są gotowi zmienić skina w ciągu jednego dnia w oparciu o wasze opinie. Jesteśmy tylko ludźmi.

Wiele opinii jest naprawdę dobra i konstruktywna i bardzo to cenimy (to na nich najczęściej opieramy zmiany)! Jednak niektóre są nie tylko niegrzeczne, ale wręcz destrukcyjne. Przez co nie mają dla nas większej wartości.

Działamy na podstawie waszych opinii, gdy uważamy, że istnieje duża szansa na ulepszenie skórki lub jej czytelności w grze oraz gdy planowane zmiany zmieszczą się w terminach.

Dokładamy wszelkich starań, aby zakomunikować, co zmieniamy i dlaczego tak się dzieje, ale czasem się to po prostu nie udaje. Robimy, co możemy, by wytłumaczyć także sytuacje, w których żądane poprawki nie mogą pojawić się w grze.

Katey już wspomniała, że ​​ten rodzaj komunikacji jest czymś, co chcemy ulepszyć w przyszłym roku. Osobiście uważam, że jest to obszar, w którym można wiele poprawić i mam nadzieję, że tak się stanie!

Opinie są kluczowe dla tego, co robimy, ale nękanie i spamowanie deweloperów nie sprawi, że zmiany nastąpią szybciej.

Do diabła! To przygnębiające, gdy widzimy tak wiele negatywnych komentarzy, które mówią, że was nie słuchamy i nie obchodzi nas wasza opinia. Dbamy o nią. Bardzo. W tym roku wprowadziliśmy mnóstwo zmian we wszystkich skórkach. Mam nadzieję, że to zauważyliście.

Mam nadzieję, że widzieliście również nasze odpowiedzi na portalach społecznościowych. Dokładamy wszelkich starań, aby być zauważonym.

Przykro mi, ale nie możemy działać na podstawie dosłownie każdej opinii od graczy na całym świecie. Tak, wiem, że byłoby to wspaniałe, gdybyśmy mogli odpowiedzieć każdemu, ale to po prostu niemożliwe. Mamy ograniczenia, jesteśmy ludźmi i nie możemy poświęcić temu całego swojego czasu.

Zapewniam was – jeśli widzimy możliwość ulepszenia czegoś i jest to w zasięgu naszych możliwości – na pewno to zrobimy. Za. Każdym. Razem. Przepraszam, jeśli niektórym to nie wystarcza.

ZOBACZ – Riot odpowiada co dalej z przedsezonem w League of Legends. Jakie są kolejne plany?

Katey przygotowała także krótki spis porad, które mogą przydać się każdemu, kto chce wyrazić swoją opinię o skórkach.

  • Powiedz nam, co lubisz, a co ci się nie podoba. Pamiętaj o podobaniu powodów, dlaczego jakiś element nie przypadł ci do gustu.
  • Staraj się skupić na konkretnej części skina, który ci nie odpowiada. Jasne, możemy się domyślać, ale równie dobrze w czasie zmian możemy zepsuć coś, co ci się podobało.
    • DOBRZE: Nie podoba mi się to, że bańka Nami jest nieprzezroczysta w tej skórce, co może sprawić, że skin będzie pay2lose.
    • ŹLE: Ta skórka jest beznadziejna, usuńcie ją.
  • Kluczem jest konstruktywna krytyka, na którą można wyrazić równie konstruktywną informacją zwrotną.
  • Opinia powinna być szczera, ale również kulturalna. Spam i hejt nie pomoże w udoskonalaniu skórek.

Jakie zmiany można wprowadzać dzięki opinii społeczności?

  • drobne poprawki modelu
  • niewielkie zmiany kolorów tekstur (rozjaśnienie, przyciemnienie, modyfikacja odcienia włosów)
  • drobne poprawki dźwięku (np. gdy coś jest za głośne)
  • zmiana efektów wizualnych, jeśli te negatywnie wpływają na rozgrywkę (np. umiejętność brzmi/wygląda jak skill innego bohatera)

Jakich zmian nie da się wprowadzić? 

  • dodanie nowych animacji
  • duże zmiany modelu (nowa fryzura, nowy strój)
  • duże zmiany w teksturach (inne ubranie)
  • znaczące zmiany w udźwiękowieniu
  • duże zmiany efektów wizualnych (przerobienie kolorystyki całej skórki)

Każdej skórce poświęcono wiele czasu na projektowanie i tworzenie. Poświęcanie większej ilości czasu niż było to przewidziane konkretnemu skinowi oznacza mniej czasu na pracę nad inną skórką, która znajduje się w dalszej kolejności. To ryzykowne. Ponadto w niektórych przypadkach skiny są ściśle powiązane z wydarzeniami, które mają określony termin, więc przesunięcie daty premiery nie jest możliwe.

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej