Wielka tajemnica LoLa zostanie w końcu odkryta przez przeciek? MMR może zostać ujawnione
Jeden z Rioterów wypowiedział się na temat systemu MMR. Co przekazał graczom?
Rozgrywki rankingowe w League of Legends od zawsze były gorącym tematem. Co roku gracze zmagają się, aby ich ranga pod koniec sezonu była jak najwyższa. Mimo że wiadome jest to, że aby zdobywać punkty rankingowe, konieczne jest zwyciężanie gier w odpowiedniej kolejce, a porażki będą wiązały się z ich utratą, nikt dokładnie nie zna algorytmu, jakiego używają twórcy.
Z tego powodu trudno powiedzieć, co tak naprawdę przekłada się na ilość przyznawanych i odbieranych punktów ligowych. Gracze LoLa zastanawiają się, czy ostatnia sytuacja, w wyniku której kod League został wykradziony, sprawi, że tajemnica, którą owiany jest system MMR, w końcu zostanie odkryta.
Okazuje się, że nie trzeba było czekać na odpowiedź ludzi, którym udało się pozyskać kod. Jeden z Rioterów wypowiedział się w wątku i szczegółowo opisał system, pisząc, co ma największy wpływ na pozycję w ukrytym rankingu.
Rioter o systemie MMR
W wątku na temat algorytmu, który jest odpowiedzialny za ukryte MMR oraz ujawnienie jego tajemnic w związku kradzieżą kodu źródłowego gry raczej nikt nie spodziewał się wypowiedzi jednego z pracowników. Tym bardziej zaskoczył fakt, że ten postanowił po prostu wyjaśnić, co dokładnie wpływa na zmiany ukrytego za ligami oraz dywizjami rankingu.
Co dokładnie napisał Riot Auberaun odpowiedzialny między innymi za powtarzalność rozgrywki i system rankingowy w League of Legends?
Zdobywasz MMR wygrywając mecze i tracisz MMR przegrywając. Przyznawana i odbierana ilość jest związana z kilkoma rzeczami, takimi jak MMR obu drużyn. Innymi słowy, jeśli twoja drużyna ma więcej MMR, system przewiduje (muszę podkreślić, że „więcej MMR” i „przewidywanie” to bardzo cienkie marginesy. W prawie każdym przypadku MMR obu drużyn są na tyle zbliżone, że różnica nie jest naprawdę znacząca), że wygrasz. W takim przypadku dostajesz mniej MMR niż gdyby sytuacja była odwrotna. Jest to również związane z tym, jak bardzo jesteśmy pewni twojego MMR, które masz dzisiaj, na przykład serie zwycięstw lub porażek mogą wskazywać na to, że Twoje MMR odbiega od tego, które powinieneś mieć, więc każda kolejna gra bardziej odbije się na rezultacie.
Zapytany o to, jak przyrost MMR wygląda w zależności od tego, jak dużo gier zagrał dany gracz, kiedy nagle zaczyna zwyciężać sporo rozgrywek, odpowiedział następująco:
Jest to możliwe zarówno przez winstreaki, jak i losestreaki (nie musi to być X zwycięstw/porażek z rzędu, a raczej ich ilość w stosunku do ilości rozegranych w ostatnim czasie gier). Na ten moment nie przyglądamy się żadnej statystyce, która wskazywałaby, jak gracz radzi sobie w grze.
Gracze od dawna zastanawiali się, czy system rankingowy celowo nie jest stworzony tak, aby gracze musieli grać więcej gier, aby osiągnąć zauważalny postęp. Nie od dziś wiadomo, że konta, na których rozegrane zostało więcej gier, zazwyczaj zdobywają mniejsze ilości punktów. Zgodnie ze słowami Riotera MMR będzie jednak dopasowywało się do tego, jak gracz radzi sobie w kolejce rankingowej. Być może jest to kwestia tego, że większa ilość gier pozwala na bardziej trafne określenie tego, jakie powinno być MMR gracza.