Zmiany Olafa okazały się tak dobre, że Riot poo kilkudziesięciu godzinach musi osłabiać bohatera
Nerfy nowego zestawu umiejętności Olafa trafiły na serwery testowe.
Fani League of Legends stosunkowo niedawno mogli dowiedzieć się o nadchodzących większych zmianach Olafa, Taliyah oraz Swaina. Część poprawek trafiła już na serwery testowe, na których gracze mogą przetestować nowe wcielenie bohatera. Zmian jest sporo, a ich kompletna lista znajduje się w innym artykule (Opis reworku Olafa. Riot o największych problemach i zmienionych umiejętnościach postaci).
Okazuje się, że zmiany sprawiły, iż omawiany champion stał się naprawdę silny, a twórcy musieli korygować je odpowiednimi nerfami. Co dokładnie zostało osłabione?
Osłabienia nowego Olafa
Projektanci z Riotu przygotowali dla Olafa sporą listę zmian. Jedna z jego zdolności Vicious Strike, czyli jego W, zostało całkowicie przebudowane – a nowa wersja tego skilla okazała się za silna. Ponadto sporych zmian doczekała się superumiejętność, która również wymagała niewielkich osłabień. Jak prezentuje się lista poprawek, które twórcy musieli wydać chwilę po wprowadzeniu mini-reworku?
Vicious Strikes (W)
Wytrzymałość we wczesnych fazach gry jest zbyt wysoka. Zwłaszcza kiedy bohater wybierze się do jungli.
- Bazowa wartość tarczy zmniejszona z 70/115/160/205/250 do 10/45/80/115/150
- Przelicznik z brakującego zdrowia osiąga teraz pełną wartość przy 30% pozostałego HP
Ragnarok (R)
Ponieważ bohater nie musi tracić już odporności pasywnej, musieliśmy ją nieco zmniejszyć. Osłabiamy również premię aktywnego AD, ponieważ bohater bazowo ma teraz więcej obrażeń od ataku.
- Pasywne odporności zmniejszone z 20/30/40 do 10/25/40
- Bonus AD zmniejszony z 15/20/25 (+30% AD) do 10/20/30 (+25% AD)