Do Minecrafta trafił kolejny eksperymentalny snapshot wersji 1.18. Długa lista zmian
Kolejna lista poprawek i nowości związanych z drugą częścią aktualizacji jaskiń i klifów w Minecrafcie.
Jakiś czas temu twórcy Minecrafta podzielili się z fanami pierwszymi eksperymentalnymi wersjami testowymi, które dają pogląd na to, jak będzie wyglądała rozgrywka w wersji 1.18. Mimo że pierwsza część aktualizacji została wydana 8 czerwca, to w drugiej części znajdzie się większość wyczekiwanych przez graczy nowości.
Zanim zaczną pojawiać się pełnoprawne snapshoty, twórcy planują poprawić optymalizację, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby dzielili się oni eksperymentalnymi wersjami testowymi, które różnią się głównie tym, że trzeba instalować je ręcznie.
Minecraft przeniesiony do świata LEGO. Krótka historia z widokiem z pierwszej osoby podbija Internet
Co nowego w kolejnym eksperymentalnym snapshocie?
Poniżej można znaleźć pełną listę nowości, którą podzielili się twórcy. Dla uproszczenia kompletna rozpiska została podzielona na fragmenty, w których można przyjrzeć się różnicom trzeciego eksperymentalnego snapshota z drugim, pierwszym czy pierwszą częścią aktualizacji Caves & Cliffs.
Zmiany w eksperymentalnym snapshocie 3 w zestawieniu ze snapshotem 2
- Poprawiono rozłożenie biomów względem zderzeń temperatur (na przykład śnieżny biom pośrodku pustyni). Tego typu zderzenia dalej występują, ale już nie tak często.
- Poprawiono rozłożenie biomów, które teraz jest bardziej różnorodne. Jest to tak naprawdę cofnięcie niektórych zmian z poprzedniego snapshota. Microbiomy ponownie będą się pojawiały, ale przeważnie będą dopasowywane względem temperatury (na łące może pojawić się niewielki las).
- Powrócił czerwony piasek! Poprawiono badlandsy, które teraz pojawiają się na płaskich przestrzeniach w pobliżu płaskowyży. Czerwony piasek pojawia się wyżej (aby dopasować go do ogólnie wyższego terenu).
- Zmniejszono prawdopodobieństwo generowania szczytowych biomów i łąk na płaskich obszarach o niskiej wysokości.
- Wygładzono klify w poszarpanym otoczeniu, aby nie wyglądały one jak chunk errory.
- Na zaśnieżonych szczytach nie pojawia się już dirt.
- Dodano nowy górski biom: Stony peaks. Jest to wariant zaśnieżonych wysokich oraz spiczastych szczytów, który używa w generowaniu kamienia i żwiru zamiast lodu i śniegu. Dodano go, aby unikać rażących zderzeń temperatur lodowych klifów w środku jungli.
- Dodano struktury do części nowych biomów. Posterunki złosadnicze generują się we wszystkich nowych biomach, a wioski na łąkach.
- Poprawiono plaże, aby były bardziej skłonne do pojawiania się na płaskich wybrzeżach niż na terenach pagórkowatych. Zmniejszono również ilość kamiennych brzegów.
- Wybrzeża i brzegi rzek są mniej podatne na zakłócenia przez warstwy wodonośne. Oznacza to, że lokalne poziomy wody są najczęściej używane w terenie, który nie graniczy z rzeką lub oceanem. Otwory jaskiń i wąwozy, które przecinają ocean lub rzekę, w większości wykorzystują poziom morza.
- Niskie wzniesienia śródlądowe są mniej podatne na posiadanie zalanych jaskiń.
- Akwedukty mogą sięgać głębiej i mają teraz większe szanse na połączenie się z systemami jaskiń. Oznacza to, że jeśli zanurkuje się w głębokim jeziorze na powierzchni lub w górze, czasami napotka się na system jaskiń.
- Dodano więcej wariantów akweduktów, aby zredukować ryzyko ogromnych przestrzeni pod ziemią wypełnionych wodą. Podziemne jeziora i zalane regiony mają większą szansę na rozprzestrzenienie się.
- Poprawiono spawn kóz, które nie pojawiały się w nowych górskich biomach.
- Bagna mają mniejszą szansę na nadpisanie zimnych lub suchych biomów i nie umieszczają już zwisającej wody.
- Pustynne świątynie pojawiają się teraz na powierzchni, a nie na określonej wysokości.
- Trawa nie pojawia się już pod wodą.
- Zmniejszono ryzyko pojawiania się niepożądanych elementów na pustyni takich jak na przykład ścieżki z trawy.
- Zredukowano szansę na generowanie się biomów rzecznych w suchych wąwozach górskich. Twórcy nie mają wsparcia generowania się rzek nad poziomem morza, więc jeśli wąwóz pojawi się nad morzem, będzie suchy.
- Mob spawning nie jest już przyspieszony na niższym czy zwalniany na wyższym obszarze. Nowa prędkość jest podobna do tej, znanej z wysokości y=64 w wersji 1.17. Zmiana ma na celu ujednolicić zaktualizowany świat gry.
ZOBACZ – Minecraft zaczyna wyraźnie tracić oglądalność. Znowu zaczną się kilkuletnie spadki?
Zmiany w eksperymentalnym snapshocie 3 w zestawieniu ze snapshotem 1
- Rozłożenie biomów jest mniej chaotyczne. Przeważnie są większe i mniej podzielone. Pojawia się również mniej mikrobiomów.
- Podwyższono poziom chmur z y=128 do y=192
- Zmieniono nazwy górskich biomów, aby uniknąć komplikacji powiązanych z szukaniem konkretnych gór przy pomocy komendy /locatebiome.
- Plaże, które się generują, są teraz szersze. W wielu miejscach nie ma ich wcale, aby zapewnić różnorodność.
- Owce pojawiają się na łąkach. Spawnuje się na nich również więcej królików oraz mniej osłów.
- Niebieska orchidea nie pojawia się już na łąkach.
- Bagna generują się teraz poprawnie. Wcześniej pojawiały się w dziwnych miejscach.
- Dodano brakujące biomy: Ice Spikes and Eroded Badlands.
- Podziemne biomy mniej ingerują w biomy znajdujące się na powierzchni. Dalej mogą jednak wychodzić na zewnątrz z wejścia do jaskini.
- Zwiększono wysokość niektórych szczytów. Niekiedy mogą one sięgać teraz nawet y 220-260.
- Poprawiono szansę na znalezienie dużych obszarów z płaskim terenem.
- Na łąkach czasem pojawiają się samotne drzewa, na których często można znaleźć ul.
- Potwory pojawiają się w górskich biomach.
- Emeraldy oraz zainfekowany kamień generują się w górskich biomach.
- Żyły są teraz nieco większe i pojawiają się częściej, ponieważ gracze mieli problem ze znajdywaniem ich w grze survivalowej.
- Struktury pojawiają się teraz w prawidłowych biomach (przeważnie).
- Dostanie się na poziom, na którym można znaleźć diamenty, było zbyt proste. Twórcy poprawili ogromne jaskinie, które teraz rzadziej prowadzą bezpośrednio tak głęboko.
- Serowe jaskinie są statystycznie mniejsze (dalej potrafią być ogromne) i rzadziej przebijają się na powierzchnię.
- Zmniejszono szansę na generowanie się piasku oraz żwiru, które spadają od razu po wygenerowaniu. W takich przypadkach są one zastępowane kamieniem oraz piaskowcem.
- Spawnery Zombie, szkieletów, pająków oraz jaskiniowych pająków spawnują moby tylko, jeśli poziom światła wynosi mniej niż 11. Mimo że zmiany dotyczące pojawiania się mobów tylko w kompletnej ciemności nie dotknęły spawnerów, twórcy doszli do wniosków, że od dłuższego czasu te nie były wyzwaniem.
- Spawnery mają nowy tag „CustomSpawnRules”, który pozwala na nadpisanie zasad spawnu moba. W tagu można określić „BlockLightLimit”, który wskazuje najwyższy poziom światła, przy którym spawnery będą odradzać moby.
ZOBACZ – Tworzenie miecza w Minecrafcie jeszcze nigdy nie było tak interesujące. Dlaczego?
Zmiany w eksperymentalnym snapshocie 3 w zestawieniu z wersją 1.17
- Nowa wysokość oraz głębokość świata.
- Nowe górskie biomy (wyniosłe szczyty, ośnieżone szczyty, zagajnik, łąka i ośnieżone stoki).
- Nowe generowanie jaskiń (serowe, spaghetti oraz makaronowe).
- Lokalne poziomy wody oraz lawy w podziemiach.
- Nowe jaskiniowe biomy generują się teraz naturalnie pod ziemią oraz wewnątrz gór.
- Niezależność biomów od kształtu terenu.
- Nowe rozłożenie rud.
- Duże złoża rud.
- Łączone góry, jaskinie i wejścia do jaskiń
- Potwory pojawiające się tylko w kompletnej ciemności