Reklama

Do Minecrafta trafił pierwszy eksperymentalny snapshot wersji 1.19. Dokładny opis aktualizacji

Minecraft

Reklama

Dokładny opis pierwszego snapshota wersji 1.19. Gracze w końcu mogą zwiedzić biom Deep Dark.

Reklama


Warden oraz biom Deep Dark był jedną z głównych atrakcji, którą miała oferować aktualizacja Minecrafta 1.17 o tytule Caves & Cliffs. Sporym zawodem dla społeczności był moment, w którym projektanci z Mojangu ogłosili, że nadchodzący update musi zostać podzielony na dwie części. Twórcy nie byli w stanie dostarczyć na czas wszystkich funkcji, które zostały zapowiedziane podczas wydarzenia Minecraft live w 2020 roku.

Jak się później okazało wersja 1.18 nie miała być tą, w której gracze otrzymają przerażający podziemny biom oraz jego strażnika. Te elementy zostały przeniesione do kolejnej aktualizacji 1.19, a kilka dni temu pojawił się jej pierwszy snapshot. Fani już teraz mogą przetestować go na swoich komputerach.

Opis pierwszego snapshota wersji 1.19

Bloki

  • Wzmocniony Deepslate
    • Nowy blok, który może zostać znaleziony tylko w starożytnych miastach o strukturze dużej ramy.
    • Jest w pełni odporny na wybuchy i wymaga ogromnej ilości czasu do wydobycia (82,5 sekundy)
    • Może zostać zniszczony, ale niczego nie wydropi nawet jeśli posiada się narzędzie z Silk Touchem.
    • Może być przemieszczony przy pomocy tłoku.
  • Skulk
    • Generuje się w biomie Deep Dark.
    • Ma animowaną teksturę.
    • Dropi tylko doświadczenie, kiedy zostanie zniszczony bez narzędzia z Silk Touchem.
    • Kiedy postawi się na nim blok wełny poinformuje o tym działaniu pobliskie skulkowe czujniki, co sprawia, że nie będzie można w pełni zablokować wibracji.
    • Bloki skulku pojawiają się, kiedy mob ginie w pobliżu skulkowego katalizatora.
    • Jeśli sculk shriekery aktywują się trzykrotnie, z bloków skulku może wyłonić się strażnik.
  • Skukowy katalizator
    • Generuje się w biomie Deep Dark.
    • Emituje cząsteczki dusz, kiedy mob umrze w zasięgu 8 bloków oraz tworzy skulkowe bloki.
      • Rozsyła bloki skulku do miejsca, w którym zginie pobliski mob. Ilość rozstawianych bloków zależy od ilości doświadczenia, które mob ma zrzucić.
        • Nawet jesli mob nie wyrzuci doświadczenia, ponieważ nie został powalony przez gracza, ilość bloków zależna będzie od ilości kulek doświadczenia, które mob normalnie by wydropił.
        • Doświadczenie nie pojawi się na ziemi.
      • Ładunki opadają z czasem. Im dalej od katalizatora tym szybciej.
        • Jeśli ładunek rozpadnie się w odległości większej niż 4 bloki od katalizatora, ma szansę stworzyć czujnik sculk (90%) lub sculk shrieker (10%).
        • Jeśli ładunek rozpadnie się więcej niż 24 bloki od katalizatora, po prostu znika.
    • Wyrzuca tylko doświadczenie, kiedy zniszczony bez Silk Toucha.
    • Emituje światło o poziomie 6.
    • Zakwita po aktywacji.
  • Sculk Shrieker
    • Generuje się w biomie Deep Dark.
    • Ma w środku wzór przypominający dwie dusze.
    • Potrafi „krzyczeć”, emitując pierścieniowe/soniczne cząsteczki.
    • Jest aktywowany przez czujnik sculk, sygnał redstone lub nadepnięcie gracza.
    • Daje graczom efekt mroku, gdy jest aktywowany.
    • Jeśli aktywowany trzy razy, z ziemi przywoływany jest warden.
      • Blok przywołuje wardena tylko wtedy, gdy w promieniu 48 bloków nie ma żadnego innego.
  • Skulkowy narost
    • Generuje się w biome Deep Dark na krawędziach zbiorowisk skulku.
    • Generuje się jako warstwa na wierzchu bloków i może być umieszczony we wszystkich kierunkach, jak świecący porost.
    • Posiada animowaną teksturę.
    • Niektóre z nich mają części, które są przezroczyste, pozwalając graczowi zobaczyć blok, na którym się znajduje.
    • Może być zalany wodą.
    • Nic nie wypadnie po zniszczeniu bez Silk Toucha.

Reklama

Przedmioty

  • Spawnujące jajka
    • Dodano jajko spawnujące wardena.

Moby

  • Warden
    • Pojawia się w biomie Deep Dark, zwłaszcza gdy aktywowanych jest zbyt wiele sculk shriekerów.
      • Jest to jedyny mob, który pojawia się w biomie Deep Dark.
    • Wyłania się z ziemi, kiedy spawnuje się dzięki sculk shriekerom.
      • Zagłębia się z powrotem w ziemię, gdy po 60 sekundach nie wyczuje żadnych drgań.
    • Pierwszy w pełni ślepy mob.
      • Posiada zmysł węchu. Może wykryć i skierować się do miejsca, w którym znajduje się gracz lub tłum poprzez „wąchanie”.
        • Priorytetowo wącha gracza lub moba, wobec którego jest najbardziej podejrzliwy, a nie tego, który znajduje się najbliżej niego.
      • Posiada zmysł wibracji. Kiedy wyczuwa ruch, kieruje się w stronę jego źródła.
        • Śledzi i atakuje graczy, moby i inne jednostki, które wytwarzają wibracje.
        • Gdy wykryje wibracje, narośla na jego głowie grzechoczą i świecą się, podobnie jak w przypadku czujnika skulku.
          • Jeśli jakikolwiek pocisk (np. jajko, kula śnieżna, strzałka) wyląduje w pobliżu, strażnik sprawdza miejsce, w którym wylądował, ponieważ trafienie wywołuje znaczne wibracje. Funkcja ta może być wykorzystana w celu odwrócenia uwagi moba.
        • Nie wykrywa graczy, którzy się skradają.
      • Potrafi wykryć graczy lub moby, które mają efekt niewidzialności.
    • Staje się bardziej podejrzliwy w stosunku do gracza lub tłumu, gdy bardziej wykrywa jego położenie poprzez wibracje i/lub węch. Kiedy podejrzewa cel wystarczająco, identyfikuje jego dokładną lokalizację, co go rozzłaszcza, powodując, że podąża w jego kierunku, aby zaatakować bez względu na zewnętrzne przeszkody.
    • Ma 500 (250 serc) punktów zdrowia i zadaje 30 (15 serc) obrażeń, sprowadzając graczy noszących pełną zbroję netherytową z pełnego zdrowia do 7 (3 i pół serca) punktów zdrowia.
    • Warden dezaktywuje tarczę, gdy uderzy pięściami w gracza.
    • Warden nie jest potrzebny do zdobycia osiągnięcia „Monsters Hunted”.
    • Klatka piersiowa wardena posiada świecący rdzeń, który wydaje się rozjaśniać i ściemniać wraz z efektem mroku.
      • Rdzeń wydaje niski, pulsujący dźwięk bicia serca. Dźwięk i animacja gwałtownie przyspieszają, gdy warden staje się coraz bardziej podejrzliwy lub bliższy zaatakowania gracza czy moba.
    • Ma około 3,5 bloku wysokości, co czyni go jednym z najwyższych mobów w grze, przewyższając żelaznego golema i endermana pod względem wysokości i szerokości.

VideoVideo

Generowanie świata

  • Starożytne miasto
    • Generuje się w biomie Deep Dark i zawiera wszystkie jego właściwości.
    • Zbudowane z deepslate’u oraz jego wariantów, bazaltu i jego wariantów oraz szarej wełny.
    • Zawiera piasek duszy, duchowy ogień i eteryczne latarenki, jak również świece i czaszki szkieletów.
    • Zawiera skrzynie z unikalnymi łupami, takimi jak zaklęcie Swift Sneak.
    • Ma różne poziomy i otwarte przestrzenie.
  • Deep Dark
    • Nowy bios w „najgłębszych czeluściach świata”.
    • Ma tendencję do generowania pod obszarami kontynentalnymi/górskimi, wyłącznie w warstwie deepslate pomiędzy Y=-1 i Y=-64.
    • Zawiera starożytne miasta.
    • Podłoga jest pokryta sculkiem i zawiera wszystkie bloki związane z sculkiem.
    • Warden może się tu pojawić poprzez aktywację sculk shriekerów.
      • Z wyjątkiem spawnerów, żadne inne stwory poza wardenem nie mogą się tu spawnować, podobnie jak na polach grzybowych.

Gameplay

  • Efekty
    • Efekt mroku
      • A status effect triggered by the sculk shrieker, causing the player’s camera to dim in brightness, thus limiting the vision of players.
      • Lowers the gamma down at an equivalent of “Moody” while having this effect.
  • Enchanting
    • Swift Sneak
      • Zaklęcie można znaleźć wyłącznie w skrzyniach w starożytnych miastach.
        • Nie można go zdobyć przez łowienie, zaklinanie lub inne skrzynie z łupami, podobnie jak Soul Speed.
      • Posiada trzy poziomy.
      • Może być nałożone tylko na buty.
        • Jest niekompatybilne z Soul Speed, Frost Walker i Depth Strider.
      • Pozwala graczowi chodzić szybciej podczas skradania się, do 75% normalnej prędkości na poziomie III.

Zmiany

Bloki

  • Sculk Sensor
    • Został ponownie dodany do ekwipunku w trybie kreatywnym.
    • Może być zdobyty tylko przy pomocy enchantu Silk Touch. W innym przypadku dropi tylko doświadczenie.
    • Teraz aktywuje się nawet jeśli nadepnie się na niego kucając.

Moby

  • Papugi
    • Mob może teraz udawać Wardena.

Gameplay

  • Osiągnięcia
    • Odwiedzenie biomu Deep Dark wymagane jest do zdobycia osiągnięcia Adventuring Time.
Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej