Do Minecrafta trafił pierwszy eksperymentalny snapshot wersji 1.19. Dokładny opis aktualizacji
Dokładny opis pierwszego snapshota wersji 1.19. Gracze w końcu mogą zwiedzić biom Deep Dark.
Warden oraz biom Deep Dark był jedną z głównych atrakcji, którą miała oferować aktualizacja Minecrafta 1.17 o tytule Caves & Cliffs. Sporym zawodem dla społeczności był moment, w którym projektanci z Mojangu ogłosili, że nadchodzący update musi zostać podzielony na dwie części. Twórcy nie byli w stanie dostarczyć na czas wszystkich funkcji, które zostały zapowiedziane podczas wydarzenia Minecraft live w 2020 roku.
Jak się później okazało wersja 1.18 nie miała być tą, w której gracze otrzymają przerażający podziemny biom oraz jego strażnika. Te elementy zostały przeniesione do kolejnej aktualizacji 1.19, a kilka dni temu pojawił się jej pierwszy snapshot. Fani już teraz mogą przetestować go na swoich komputerach.
Opis pierwszego snapshota wersji 1.19
Bloki
- Wzmocniony Deepslate
- Nowy blok, który może zostać znaleziony tylko w starożytnych miastach o strukturze dużej ramy.
- Jest w pełni odporny na wybuchy i wymaga ogromnej ilości czasu do wydobycia (82,5 sekundy)
- Może zostać zniszczony, ale niczego nie wydropi nawet jeśli posiada się narzędzie z Silk Touchem.
- Może być przemieszczony przy pomocy tłoku.
- Skulk
- Generuje się w biomie Deep Dark.
- Ma animowaną teksturę.
- Dropi tylko doświadczenie, kiedy zostanie zniszczony bez narzędzia z Silk Touchem.
- Kiedy postawi się na nim blok wełny poinformuje o tym działaniu pobliskie skulkowe czujniki, co sprawia, że nie będzie można w pełni zablokować wibracji.
- Bloki skulku pojawiają się, kiedy mob ginie w pobliżu skulkowego katalizatora.
- Jeśli sculk shriekery aktywują się trzykrotnie, z bloków skulku może wyłonić się strażnik.
- Skukowy katalizator
- Generuje się w biomie Deep Dark.
- Emituje cząsteczki dusz, kiedy mob umrze w zasięgu 8 bloków oraz tworzy skulkowe bloki.
- Rozsyła bloki skulku do miejsca, w którym zginie pobliski mob. Ilość rozstawianych bloków zależy od ilości doświadczenia, które mob ma zrzucić.
- Nawet jesli mob nie wyrzuci doświadczenia, ponieważ nie został powalony przez gracza, ilość bloków zależna będzie od ilości kulek doświadczenia, które mob normalnie by wydropił.
- Doświadczenie nie pojawi się na ziemi.
- Ładunki opadają z czasem. Im dalej od katalizatora tym szybciej.
- Jeśli ładunek rozpadnie się w odległości większej niż 4 bloki od katalizatora, ma szansę stworzyć czujnik sculk (90%) lub sculk shrieker (10%).
- Jeśli ładunek rozpadnie się więcej niż 24 bloki od katalizatora, po prostu znika.
- Rozsyła bloki skulku do miejsca, w którym zginie pobliski mob. Ilość rozstawianych bloków zależy od ilości doświadczenia, które mob ma zrzucić.
- Wyrzuca tylko doświadczenie, kiedy zniszczony bez Silk Toucha.
- Emituje światło o poziomie 6.
- Zakwita po aktywacji.
- Sculk Shrieker
- Generuje się w biomie Deep Dark.
- Ma w środku wzór przypominający dwie dusze.
- Potrafi „krzyczeć”, emitując pierścieniowe/soniczne cząsteczki.
- Jest aktywowany przez czujnik sculk, sygnał redstone lub nadepnięcie gracza.
- Daje graczom efekt mroku, gdy jest aktywowany.
- Jeśli aktywowany trzy razy, z ziemi przywoływany jest warden.
- Blok przywołuje wardena tylko wtedy, gdy w promieniu 48 bloków nie ma żadnego innego.
- Skulkowy narost
- Generuje się w biome Deep Dark na krawędziach zbiorowisk skulku.
- Generuje się jako warstwa na wierzchu bloków i może być umieszczony we wszystkich kierunkach, jak świecący porost.
- Posiada animowaną teksturę.
- Niektóre z nich mają części, które są przezroczyste, pozwalając graczowi zobaczyć blok, na którym się znajduje.
- Może być zalany wodą.
- Nic nie wypadnie po zniszczeniu bez Silk Toucha.
Przedmioty
- Spawnujące jajka
- Dodano jajko spawnujące wardena.
Moby
- Warden
- Pojawia się w biomie Deep Dark, zwłaszcza gdy aktywowanych jest zbyt wiele sculk shriekerów.
- Jest to jedyny mob, który pojawia się w biomie Deep Dark.
- Wyłania się z ziemi, kiedy spawnuje się dzięki sculk shriekerom.
- Zagłębia się z powrotem w ziemię, gdy po 60 sekundach nie wyczuje żadnych drgań.
- Pierwszy w pełni ślepy mob.
- Posiada zmysł węchu. Może wykryć i skierować się do miejsca, w którym znajduje się gracz lub tłum poprzez „wąchanie”.
- Priorytetowo wącha gracza lub moba, wobec którego jest najbardziej podejrzliwy, a nie tego, który znajduje się najbliżej niego.
- Posiada zmysł wibracji. Kiedy wyczuwa ruch, kieruje się w stronę jego źródła.
- Śledzi i atakuje graczy, moby i inne jednostki, które wytwarzają wibracje.
- Gdy wykryje wibracje, narośla na jego głowie grzechoczą i świecą się, podobnie jak w przypadku czujnika skulku.
- Jeśli jakikolwiek pocisk (np. jajko, kula śnieżna, strzałka) wyląduje w pobliżu, strażnik sprawdza miejsce, w którym wylądował, ponieważ trafienie wywołuje znaczne wibracje. Funkcja ta może być wykorzystana w celu odwrócenia uwagi moba.
- Nie wykrywa graczy, którzy się skradają.
- Potrafi wykryć graczy lub moby, które mają efekt niewidzialności.
- Posiada zmysł węchu. Może wykryć i skierować się do miejsca, w którym znajduje się gracz lub tłum poprzez „wąchanie”.
- Staje się bardziej podejrzliwy w stosunku do gracza lub tłumu, gdy bardziej wykrywa jego położenie poprzez wibracje i/lub węch. Kiedy podejrzewa cel wystarczająco, identyfikuje jego dokładną lokalizację, co go rozzłaszcza, powodując, że podąża w jego kierunku, aby zaatakować bez względu na zewnętrzne przeszkody.
- Ma 500 (250 serc) punktów zdrowia i zadaje 30 (15 serc) obrażeń, sprowadzając graczy noszących pełną zbroję netherytową z pełnego zdrowia do 7 (3 i pół serca) punktów zdrowia.
- Warden dezaktywuje tarczę, gdy uderzy pięściami w gracza.
- Warden nie jest potrzebny do zdobycia osiągnięcia „Monsters Hunted”.
- Klatka piersiowa wardena posiada świecący rdzeń, który wydaje się rozjaśniać i ściemniać wraz z efektem mroku.
- Rdzeń wydaje niski, pulsujący dźwięk bicia serca. Dźwięk i animacja gwałtownie przyspieszają, gdy warden staje się coraz bardziej podejrzliwy lub bliższy zaatakowania gracza czy moba.
- Ma około 3,5 bloku wysokości, co czyni go jednym z najwyższych mobów w grze, przewyższając żelaznego golema i endermana pod względem wysokości i szerokości.
- Pojawia się w biomie Deep Dark, zwłaszcza gdy aktywowanych jest zbyt wiele sculk shriekerów.
Generowanie świata
- Starożytne miasto
- Generuje się w biomie Deep Dark i zawiera wszystkie jego właściwości.
- Zbudowane z deepslate’u oraz jego wariantów, bazaltu i jego wariantów oraz szarej wełny.
- Zawiera piasek duszy, duchowy ogień i eteryczne latarenki, jak również świece i czaszki szkieletów.
- Zawiera skrzynie z unikalnymi łupami, takimi jak zaklęcie Swift Sneak.
- Ma różne poziomy i otwarte przestrzenie.
- Deep Dark
- Nowy bios w „najgłębszych czeluściach świata”.
- Ma tendencję do generowania pod obszarami kontynentalnymi/górskimi, wyłącznie w warstwie deepslate pomiędzy Y=-1 i Y=-64.
- Zawiera starożytne miasta.
- Podłoga jest pokryta sculkiem i zawiera wszystkie bloki związane z sculkiem.
- Warden może się tu pojawić poprzez aktywację sculk shriekerów.
- Z wyjątkiem spawnerów, żadne inne stwory poza wardenem nie mogą się tu spawnować, podobnie jak na polach grzybowych.
Gameplay
- Efekty
- Efekt mroku
- A status effect triggered by the sculk shrieker, causing the player’s camera to dim in brightness, thus limiting the vision of players.
- Lowers the gamma down at an equivalent of “Moody” while having this effect.
- Efekt mroku
- Enchanting
- Swift Sneak
- Zaklęcie można znaleźć wyłącznie w skrzyniach w starożytnych miastach.
- Nie można go zdobyć przez łowienie, zaklinanie lub inne skrzynie z łupami, podobnie jak Soul Speed.
- Posiada trzy poziomy.
- Może być nałożone tylko na buty.
- Jest niekompatybilne z Soul Speed, Frost Walker i Depth Strider.
- Pozwala graczowi chodzić szybciej podczas skradania się, do 75% normalnej prędkości na poziomie III.
- Zaklęcie można znaleźć wyłącznie w skrzyniach w starożytnych miastach.
- Swift Sneak
Zmiany
Bloki
- Sculk Sensor
- Został ponownie dodany do ekwipunku w trybie kreatywnym.
- Może być zdobyty tylko przy pomocy enchantu Silk Touch. W innym przypadku dropi tylko doświadczenie.
- Teraz aktywuje się nawet jeśli nadepnie się na niego kucając.
Moby
- Papugi
- Mob może teraz udawać Wardena.
Gameplay
- Osiągnięcia
- Odwiedzenie biomu Deep Dark wymagane jest do zdobycia osiągnięcia Adventuring Time.