Do Minecrafta trafił snapshot 22w12a. Jakie nowości mogą przetestować gracze, pełny opis?
Reklama
Co dokładnie wprowadził do Minecrafta kolejny snapshot?
Reklama
Jakiś czas temu twórcy Minecrafta podzielili się pierwszą testową wersją The Wild Update. Najpierw gracze mogli przyjrzeć się nowemu podziemnemu biomowi, który miał trafić do Minecrafta już w aktualizacji 1.18, która odświeżyła podziemia oraz powierzchnię, wprowadzając zupełnie nowe wzgórza.
Snapshoty, które z reguły pojawiają się w środy, zaczęły już zostawać wydawane z zawartością, która finalne ma pojawić się w kolejnej aktualizacji. Co nowego zostało dodane w wersji testowej 22w12a?
Zawartość snapshota 22w12a
Przedmioty
- Łódź ze skrzynką
- Działa podobnie do wózka ze skrzynką. Gracz może zabrać ją na wyprawę, aby móc zebrać podczas niej więcej rzeczy.
- Tworzy się ją, łącząc skrzynię z dowolnym wariantem łodzi.
Moby
- Warden
- Pierwszy w pełni ślepy mob.
- Posiada zmysł węchu. Może wykryć i skierować się do miejsca, w którym znajduje się gracz lub tłum poprzez “wąchanie”.
- Priorytetowo wącha gracza lub moba, wobec którego jest najbardziej podejrzliwy, a nie tego, który znajduje się najbliżej niego.
- Posiada zmysł wibracji. Kiedy wyczuwa ruch, kieruje się w stronę jego źródła.
- Śledzi i atakuje graczy, moby i inne jednostki, które wytwarzają wibracje.
- Gdy wykryje wibracje, narośla na jego głowie grzechoczą i świecą się, podobnie jak w przypadku czujnika skulku.
- Jeśli jakikolwiek pocisk (np. jajko, kula śnieżna, strzałka) wyląduje w pobliżu, strażnik sprawdza miejsce, w którym wylądował, ponieważ trafienie wywołuje znaczne wibracje. Funkcja ta może być wykorzystana w celu odwrócenia uwagi moba.
- Nie wykrywa graczy, którzy się skradają.
- Potrafi wykryć graczy lub moby, które mają efekt niewidzialności.
- Staje się bardziej podejrzliwy w stosunku do gracza lub tłumu, gdy bardziej wykrywa jego położenie poprzez wibracje i/lub węch. Kiedy podejrzewa cel wystarczająco, identyfikuje jego dokładną lokalizację, co go rozzłaszcza, powodując, że podąża w jego kierunku, aby zaatakować bez względu na zewnętrzne przeszkody.
- Pojawia się w biomie Deep Dark, zwłaszcza gdy aktywowanych jest zbyt wiele sculk shriekerów.
- Jest to jedyny mob, który pojawia się w biomie Deep Dark.
- Wyłania się z ziemi, kiedy spawnuje się dzięki sculk shriekerom.
- Zagłębia się z powrotem w ziemię, gdy po 60 sekundach nie wyczuje żadnych drgań.
- Podobnie jak w przypadku zwyczajnych mobów, u których tabliczka z nazwą sprawia, że te nie znikną, w przypadku Wardena nie pozwolą mu z powrotem zakopać się pod ziemię.
- Zagłębia się z powrotem w ziemię, gdy po 60 sekundach nie wyczuje żadnych drgań.
- Ma 500 (250 serc) punktów zdrowia i zadaje 30 (15 serc) obrażeń, sprowadzając graczy noszących pełną zbroję netherytową z pełnego zdrowia do 7 (3 i pół serca) punktów zdrowia.
- Warden dezaktywuje tarczę, gdy uderzy pięściami w gracza.
- Warden ma duży zasięg swojego ataku, dzięki czemu są w stanie przeciwdziałać niektórym taktykom seryjnym, takim jak budowanie niewielkiej wieży.
- Warden nie jest potrzebny do zdobycia osiągnięcia “Monsters Hunted”.
- Klatka piersiowa wardena posiada świecący rdzeń, który wydaje się rozjaśniać i ściemniać wraz z efektem mroku.
- Rdzeń wydaje niski, pulsujący dźwięk bicia serca. Dźwięk i animacja gwałtownie przyspieszają, gdy warden staje się coraz bardziej podejrzliwy lub bliższy zaatakowania gracza czy moba.
- Ma około 3,5 bloku wysokości, co czyni go jednym z najwyższych mobów w grze, przewyższając żelaznego golema i endermana pod względem wysokości i szerokości.
- Klasyfikuje się jako undead.
- Warden jest odporny na lawę.
Reklama
Gameplay
- Efekty
- Efekt mroku
- Efekt stanu wywoływany przez sculk shrieker, powodujący przyciemnienie jasności kamery gracza, co ogranicza widoczność gracza.
- Obniża gammę do poziomu odpowiadającego „Moody”.
- Efekt mroku
- Enchanting
- Swift Sneak
- Zaklęcie można znaleźć wyłącznie w skrzyniach w starożytnych miastach.
- Nie można go zdobyć przez łowienie, zaklinanie lub inne skrzynie z łupami, podobnie jak Soul Speed.
- Posiada trzy poziomy.
- Może być nałożone tylko na buty.
- Jest niekompatybilne z Soul Speed, Frost Walker i Depth Strider.
- Pozwala graczowi chodzić szybciej podczas skradania się, do 75% normalnej prędkości na poziomie III.
- Zaklęcie można znaleźć wyłącznie w skrzyniach w starożytnych miastach.
- Swift Sneak
Zmiany
Bloki
- Liście
- Liście mogą teraz zostać zalane wodą.
- Sculk Shrieker
- Dodano nowe funkcje:
- Potrafi „krzyczeć”, emitując pierścieniowe/dźwiękowe cząsteczki.
- Jest aktywowany przez sculk sensor, sygnał redstone lub nadepnięcie gracza.
- Po aktywacji daje graczom efekt Ciemności.
- Jeśli zostanie aktywowany trzy razy, z ziemi przywoływany jest Warden.
- Mob zostanie przyzwany tylko wtedy, kiedy żaden nie znajduje się w odległości 48 bloków.
- Dodano nowe funkcje:
Generowanie świata
- Deep Dark
- Będą teraz mniej zalane niż okoliczne tereny.
Reklama